HD4350 via HDMI op 46 inch Samsung

Pagina: 1
Acties:

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:42
Heb dus een PCtje beneden staan met een HD4350 en ik heb dus dmv een HMDI kabel deze op mijn TV aangesloten.
Die HD4350 is een OEM kaartje van HP en de PC is van mijn ouders dus ik verander niks aangezien hun het prima vinden zo, tenzij het nodig is om dus wel audio mee te krijgen via HDMI.
Alleen nu heb ik wel beeld alleen geen geluid....
Heb de laatste CCC gedownload en de Realtek audio drivers maar helemaal geen geluid.
Ik draai op W7 X64 en als ik bij geluids instellingen kijk dan staat daar dus mijn TV en die stel ik dan ook in als standaard afspeel apparaat maar helaas geen geluid op me TV.

Iemand ideeën, ervaringen of tips wat ik moet doen?

[ Voor 16% gewijzigd door RoyalMess op 23-06-2010 21:11 ]

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
Heb je hem rechtstreeks via HDMI aangesloten of DVI -> HDMI?

Bij het eerste geval moet je zorgen dat je de Realtek ATI HDMI Driver installeert.
Bij het laatste gaat het geluid verloren en zou je het op een andere manier moeten doen.

• RoyalMess
fakuris schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:21:
Heb je hem rechtstreeks via HDMI aangesloten of DVI -> HDMI?

Bij het eerste geval moet je zorgen dat je de Realtek ATI HDMI Driver installeert.
Bij het laatste gaat het geluid verloren en zou je het op een andere manier moeten doen.
Rechtstreeks via HDMI en ik heb die driver geinstalleerd moet ik dan in W7 die HDMI driver ofzo selecteren als standaard afspeel apparaat?

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 14:40
er staat bij geluidsapparaten REALTEK ATI HDMI, die moet je selecteren. Als die er neit staat dan zou ik inderdaad die HDMI proberen.

• RoyalMess
Er staat nu:
Realtek HDMI Output maar als ik die selecteer hoor ik niks op de TV.
En de andere is gewoon Luidsprekers en daar hoor ik via de PC speakers dan maar via de TV niks.

EDIT: Zou het ook met mijn videokaart van mijn Game PC mogelijk zijn? (9800GT)
Want die heeft namelijk een S/PDIF aansluiting als ik die dan op een geluidskaart aansluit heb ik dan wel audio via me HDMI dan.

[ Voor 37% gewijzigd door RoyalMess op 24-06-2010 13:48 ]

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Heb je bij afspeelapparaten in de lijst al eens met je rechtermuisknop geklikt en 'niet aangesloten en uitgeschakelde apparaten weergegeven'? Misschien staat er dan nog een andere digitale uitgang bij.
Klik ook eens op 'test' in plaats van het apparaat direct in te schakelen als standaard.
Als je bij test wel geluid hoort, maar bij het afspelen van een film niet, kan het zijn dat de instellingen in de media player die je gebruikt niet juist staan (staat meestal op system default, maar kan ook gewijzigd worden).
Pagina: 1