Multimedia laptop met docking station (HDMI)

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Als je op deze LINK klikt zie een belangrijke update waardoor de rest van de TS wat(niet geheel) overbodig is.

Nou als eerste zal ik vertellen wat ik in gedachte heb en daarna wat ik zelf heb geprobeerd te vinden.
Wat ik wil en waarom ;)
Op dit moment heb ik volledig stille HTPC en die bevalt me prima maar deze heeft eigenlijk 1 a 2 upgrades nodig. 1 = nieuwe GPU met HDMI en audio doorvoer (goedkoopste ati 5xxx serie is dus goed genoeg). En eventueel ook een HDD upgrade maar dat laatste is niet echt nodig.
Maar nu loop ik regelmatig tegen het feit aan dat een laptop toch ook wel eens handig is (heb er nu geen). Maar me HTPC & laptop zou weer overbodig zijn omdat je ze zelf toch niet beide tegelijk kunt gebruiken ;)

Dus een afweging gemaakt en gekozen voor de HTPC eruit en nieuwe laptop die aan nieuwe eisen voldoet erin. Maar ja dan blijk ik toch met een aardig lijstje eisen te zitten die het niet zo makkelijk maken om maar iets te vinden welke aan de minimale eisen voldoet. (of ik heb zelf verkeerd gekeken :P )
Omdat ik gebruikelijk ver van me tv afzit (waar huidige htpc beeld op geeft) en ik dat eigenlijk ook wel lekker vind werken zou me laptop daar ook komen te staan. Maar om steeds toetsenbord dongle, utp, cardreader en scherm om te pluggen dacht ik van; hey een dockingstation is wel makkelijk ;)
Op zo'n dockingstation zou dus eigenlijk zoveel mogelijk USB poorten moeten zitten maar een hubje is geen probleem.
Verder:
  • HDMI aansluiting die ook audio doorstuurt (2e optie DVI met optisch uit)
  • Gbit netwerk aansluiting
  • Esata zou mooi zijn maar geen vereiste
  • Core I3 is snel genoeg voor mij
  • 4GB met 64Bit OS zou leuk zijn.
Als ik alleen al met dit lijstje rekening houd dan blijkt Gbit LAN al meer uitzondering dan regel te zijn :?
Verder is een HDMI ook al heel ver te zoeken waar ik nog een beetje mee in kan komen omdat dockingstation toch vooral zakelijk worden gebruikt.
Dit laatste blijkt dus ook met het zoeken van een laptop het geval. Zakelijke laptops met een ATI 5000 serie kom ik bij Dell al niet tegen (allemaal Nvidia 390m ofzoiets)
Bij HP laptops blijkt 10/100Mbit Ethernet nog heel normaal te zijn :F
Dus ik loop een beetje vast. En ik weet verder eigenlijk ook niet waar ik nog meer kan kijken voor laptops met fatsoenlijke docking mogelijkheden (dus niet een Belkin USB "dockingstation" :F )
Wie helpt me aan een beter adres of een laptop die ik over het hoofd heb gezien.
edit:

Design maakt me niet veel uit maar ik kijk eigenlijk alleen maar naar +/- 15" laptops

Ik verwacht zelfs 2 dockingstations nodig te hebben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 06-07-2010 18:22 . Reden: update naar mogelijk systeem... ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als ik in de PW een selectie maak met GPU: Ati 5k of Intel HD graphics, HDMI-out, 1Gbit LAN, 4GB RAM; kom ik aan 51 producten. Merken als Asus, Acer, MSI, Dell, Fujitsu en HP zitten daar tussen. Kwestie van interessantie optie uitzoeken en via de website van de fabrikant kijken of er een dockingstation voor is.

Of maak je het ergens nog moeilijker voor jezelf?

Verwijderd

de HP dv7 serie heeft dacht ik een docking aansluiting, ik ben geen fan van HP, maar wellicht is dat iets om naar te kijken.
vanwaar eigelijk de eis voor een 5xxx kaart?

• The-Source
Nou al die consumenten series hebben dus geen dockingstation uitgang meer :S
Ben er nu wel achter dan Lenovo met de Thinkpad X201 serie wel wat leuks heeft. Alleen weer niet in de NL shop (alleen amd platform) In de UK shop staat ook een I7 versie. En samen met de X200 ultrabase heb ik in ieder geval Gbit lan en Displayport. En zover ik weet kun je van Displayport wel weer naar HDMI ;)
Ben eventuele andere werkplek zou VGA zoviezo nog wel kunnen dus is het minder belangrijk.

edit:

@ darkstone die 5k serie heeft ook ondersteuning voor DTS-HD en TrueHD via HDMI uit ;)

edit:
Sony's vallen trouwens ook af met hun zeer slechte docks :X niet eens audio uit op een dock... maar wel 2x lan erin

edit:

Het is in ieder geval via internet bevestigd dat de ultrabase x200 met een X201 laptop via displayport en een verloopje naar HDMI zowel beeld als audio doorstuurt, met een x200 laptop alleen beeld overigens ;)

[ Voor 33% gewijzigd door The-Source op 23-06-2010 22:31 . Reden: 3e edit toegevoegd ]

• The-Source
Nou de laptop welke ik dus op het oog heb.
Een Thinkpad X201 met Ultrabase X200 dock. Is weer eens niet via NL leverbaar in de configuratie welke ik wil.
Bij Lenovo UK, US en nog een stel andere is die gewoon te configureren online maar nee in NL en D weer niet.
Nu zit ik er zwaar over na te denken om my-uk-mail.co.uk te gaan gebruiken om deze config toch hier te krijgen.
Een vergelijkbare X201 standaard config hier in NL scheelt me 600 euro ten opzichten van die ik zelf helemaal naar wens heb.

Verwijderd

klaasbram schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:13:
edit:

@ darkstone die 5k serie heeft ook ondersteuning voor DTS-HD en TrueHD via HDMI uit ;)
wat is dan het verschil? mij HD4570 stuurt ook full-HD met geluid door.
geen idee wat voor geluid overigens. (slechthorend). ik dacht 5.1

ik weet wel dat zepto's vaak een docking aansluiting hebben, maar die zijn dus failliet 8)7 wellicht dat je een 2e-handje kunt oppikken (14")

• The-Source
De 4k serie ondersteund inderdaad geluid via HDMI en zelfs DTS over HDMI maar de HD geluidsformaten gaan daar nog niet over.
Dit is pas vanaf de 5k serie. Maar moet er bij zeggen dat ik ondertussen het HD geluid via HDMI waarschijnlijk moet laten varen..

• The-Source
Nou ik had gehoopt op wat reactie na me laatste post maar helaas die mochten niet komen.
Na veel merken in de tussen tijd hebben langs gelopen blijk ik toch echt elke keer weer op de site van Lenovo.co.uk uit te koment (dus niet de NL versie)
Nu kun je daar dus een Thinkpad x201 samen stellen naar wens en ik vroeg me dus af of iemand misschien aan andere betere optie hebben.
  • Processor: Intel Core i5-430M Processor (2.26-2.53GHz, 3MB L3, 1066MHz FSB)
  • Operating system: Genuine Windows 7 Home Premium 64
  • Operating system language: Genuine Windows 7 Home Premium 64 US English
  • Display type: 12.1" WXGA LED Panel, 2x2 UltraConnect II antenna; with Camera and Wireless Broadband Upgradeable
  • Total memory: 6 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory (2 DIMM)
  • Keyboard: Keyboard UK English
  • Pointing Device: TrackPoint with Fingerprint Reader and Touchpad
  • Hard Drive: 500 GB Hard Disk Drive, 7200rpm
  • Mobile media base: ThinkPad X200 UltraBase
  • Media base bay devices: DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim (Serial ATA)
  • System expansion slots: 5-1 Media Card Reader and Modem
  • Battery: ThinkPad X200 Series 9 cell Li-Ion Battery
  • Power cord: Country Pack United Kingdom with Line cord & 65W AC adapter
  • Bluetooth: Bluetooth w/ antenna
  • Integrated WiFi wireless LAN adapters: Intel Centrino Advanced-N 6200 (2x2 AGN)
  • Integrated mobile broadband: Integrated Wireless Wide Area Network upgradable
  • Language Pack: Win7 Language Pack UK English
Dit alles voor £ 1235,-
En dat is inclusief verzending naar een UK adres :(
Via my-uk-mail.co.uk kan het geheel inclusief 1200 pond verzekering voor £50 bezorgen.
Al met al dus grofweg £1300,- -> €1575,-

En mijn vraag is kort gezegd is er een beter alternatief (goedkoper :P ) voor een lichte (dus ook klein ;) ) laptop waarbij je een volwaardige dock hebt met minimaal Gbit lan en DVI + SPDIF of een HDMI/ displayport aansluiting?
Ik heb ze namelijk zelf niet kunnen vinden bij Dell, Hp en Toshiba.

edit:
4GB ram is ook goed mits een dedicated GPU

Pagina: 1