Hoe test ik mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrobbel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-04 15:58
Hier is mijn probleem, ik heb een videokaart met DVI die sinds vanochtend niet meer werkt, monitor gaf aan dat er geen signaal was, monitor werkt op mijn xbox360 perfect, niks aan de hand.

Nu heb ik een oudere monitor gepakt, en kan ik via de onboard vga weer op de pc.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik testen of de videokaart die nog in dezelfde pc zit, het nog doet? Videokaart kan ik niet op een andere pc zetten omdat daar geen pci-e slot in zit. Heb hier niet zo veel verstand van, ik merk dat de koeler op mn videokaart nog werkt, maar daar is alles mee gezegd.

Alle suggesties zijn welkom, danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Post eens wat specs van je systeem, welke videokaart heb je? Welke voeding heb je enz. Zo kunnen we wat dingen uitsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je monitor nog gewoon werkt en daarvoor ook gewoon i.c.m. de videokaart, lijkt me dat gewoon je videokaart kapot os (als je niets aan de config hebt veranderd). Even voor de zekerheid: je krijgt ook geen beeld in BIOS/Opstartlogo/Lage resolutie?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrobbel
Nee, helemaal niks. Computer start op, ik zet de monitor aan en na een "geen signaal" berichtje gaat de monitor op standby.

Specs :

XP Pro
AMD athlon64 dualcore 4200+
2gig memory
moederbord: Asus M2N8-VMX nForce 405, SATA2 RAID, VGA
voeding is een standaard doosje dat bij de kast zat, Foxconn Midi Tower TLA-473 ATX 350W
videokaart in kwestie is een XFX GF 6600GT 256mb ddr2

Als ik via een programma de videokaart zou kunnen testen terwijl ik met mijn onboard vga op de computer bezig ben zou ik al een heel eind kunnen komen, ik heb alleen geen idee of zo'n programma uberhaupt bestaat :P

[ Voor 8% gewijzigd door Blackrobbel op 23-06-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 18:05

the mod man

iets van beeldmaker

Kijk een of ie nog te vinden is onder apparaat beheer.

Probeer ook eens een andere kabel/andere aansluiting van je videokaart (meeste hebben meer dan 1 dvi)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Je voedingskabel is eruit gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrobbel
the mod man schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:56:
Kijk een of ie nog te vinden is onder apparaat beheer.

Probeer ook eens een andere kabel/andere aansluiting van je videokaart (meeste hebben meer dan 1 dvi)
Is niet meer te vinden bij apparaatbeheer, andere aansluitingen werken ook uit, heb ook al een andere kabel getest, helaas niks geworden
Heb ik ofc gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:27

Thandor

SilverStreak

Blackrobbel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Is niet meer te vinden bij apparaatbeheer, andere aansluitingen werken ook uit, heb ook al een andere kabel getest, helaas niks geworden

[...]

Heb ik ofc gecheckt.
In dat geval wordt de kaart niet meer herkent. Als je niets hebt veranderd aan het BIOS dan is de kans groot dat de kaart simpelweg stuk is. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is slecht contact. Iets wat je kunt controleren door de kaart eens opnieuw in te prikken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrobbel
Thandor schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:06:
[...]
In dat geval wordt de kaart niet meer herkent. Als je niets hebt veranderd aan het BIOS dan is de kans groot dat de kaart simpelweg stuk is. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is slecht contact. Iets wat je kunt controleren door de kaart eens opnieuw in te prikken :).
Ook al gedaan :p Ik zal even moeten wachten tot een vriend van me tijd heeft om mijn videokaart in zijn pc te prikken en te testen, en me mentaal op het afscheid voorbereiden.

Heb ook al een nieuw kaartje op het oog, http://tweakers.net/pricewatch/256869/xfx-g-210-512mb-ddr2-hdmi-%28gm-210x-yaf2%29.html?orderField=shipping&orderSort=asc#tab:info

Lijkt me een leuke, weet alleen niet zeker of mijn 350w powerdoosje er blij mee zal zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Dat is qua voeding geen enkel probleem, gaat prima werken.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1