Ik heb een lastig probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb één tabel, daarin staan een soort meetwaarden, met soms een volgnummer. Nou moet ik die meetwaardes met elkaar vergelijken, dus moeten er meerdere rows gecombineerd worden tot één. Of ze bij elkaar horen wordt bepaald door twee values in die row.
Dus:
daarvan zou ie zoiets moeten maken:
Het dichtst bij ben ik nu gekomen met een dergelijke query:
Maar dan laat ie alleen de rijen zien waarbij er een record met volgnr 1 bestaat, terwijl ik wil dat ie NULL is als ie niet bestaat.
Nu kan ik dit natuurlijk wel met een java/php programmaatje oplossen, maar dan moet ik die iedere keer draaien als er weer records bijgezet zijn in de tabel. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken in SQL?
Ik heb één tabel, daarin staan een soort meetwaarden, met soms een volgnummer. Nou moet ik die meetwaardes met elkaar vergelijken, dus moeten er meerdere rows gecombineerd worden tot één. Of ze bij elkaar horen wordt bepaald door twee values in die row.
Dus:
Identifier 1 | Identifier 2 | Volgnr | Waarde |
15 | 9 | 0 | foo |
13 | 9 | 0 | tekst |
13 | 9 | 1 | text |
daarvan zou ie zoiets moeten maken:
Identifier 1 | Identifier 2 | Waarde1 | Waarde2 |
15 | 9 | foo | |
13 | 9 | tekst | text |
Het dichtst bij ben ik nu gekomen met een dergelijke query:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT A.id_1, A.id_2, A.waarde AS Waarde_1, B.waarde AS Waarde_2 FROM Tabel A, Tabel B WHERE A.id_1 = B.id_1 AND A.id_2 = B.id_2 AND A.volgnr = 0 AND B.volgnr = 1 |
Maar dan laat ie alleen de rijen zien waarbij er een record met volgnr 1 bestaat, terwijl ik wil dat ie NULL is als ie niet bestaat.
Nu kan ik dit natuurlijk wel met een java/php programmaatje oplossen, maar dan moet ik die iedere keer draaien als er weer records bijgezet zijn in de tabel. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken in SQL?
It sounds like it could be either bad hardware or software