Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke656
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo,

Ik heb de laatste paar weken een foutmelding waardoor veel acties en programma's gestopt worden.

Fout bij het parseren van
C:\Windows\microsoft.net\framework\v2.0.50727\config\machine.config
Parser heeft fout 0xC00CE556 Geretourneerd.

ik draai op win7 dus ik kan voor zover ik weet niet ff .net framework opniew installeren
weet iemand een oplossing?

Ook heb ik verschillende "cleanup tools" geprobeerd om .net framework te verwijderen.
en de volgende code: N:\dotnetframework\dotnetfx.exe /t:c:\temp /c:"msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL ReinstallMODE=vomus"

maar dan krijg ik als error Command line option syntax error. Type Command /? for Help.
verder heb ik op google niets gevonden

hopelijk weet iemand hoe ik .net opniew kan installeren want ik wil eigenlijk niet mijn hele pc opniew installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ikke656 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:37:

maar dan krijg ik als error Command line option syntax error. Type Command /? for Help.
Nou, dat houdt simpelweg in dat je ergens een tikfout maakt (quotes bijvoorbeeld) :)
Maar als je eerst de .exe uitpakt en daarna los de MSI (met volledig pad) herinstalleert met dezelfde commando's :
msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL
?
Of zelfs eerst
msiexec /?
doet zodat je ziet welke parameters je kunt gebruiken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke656
sorry, maar ik weet niet hoe ik de msiexec.exe moet uitpakken. als ik dit intik: c:\dotnetfx.exe /t:c:\temp
pakt hij veel bestanden uit oa install.exe en netfx.msi maar niet msiexec.exe, hoe kan ik de rest vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, dan maar even een basiscursusje programma's installeren op Windows. 8)7

De meeste installatieprogramma's tegenwoordig werken met de Windows Installer (service), een onderdeel dat standaard op je Windows machine aanwezig is.
Die installatiebestanden hebben .msi als extensie, al zit er regelmatig een extra verpakking in de vorm van een setup.exe omheen (voor de klikgragen onder ons).

Die hoef je dus niet nog een keer ergens uit te pakken ofzo.
Ik merk uit je verhaal dat je vermoedelijk van de klik-generatie bent ( ;) ) en daardoor niet de hint oppakte om
msiexec /?
in een command prompt uit te voeren. (start > uitvoeren > 'cmd' intikken of start > 'command prompt' in de zoekbalk).

Kan gebeuren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke656
ik ben er niet uitgekomen, zal wel aan mij liggen. heb windows opnieuw geinstalleerd :+ bedankt voor je ulp alt-92. mag een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

ikke656 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:42:
ik ben er niet uitgekomen, zal wel aan mij liggen. heb windows opnieuw geinstalleerd :+ bedankt voor je ulp alt-92. mag een slotje op
Af en toe het beste gewoon opnieuw instaleren :) maar wat is het antwoord op je vraag , of net verwijdert kan worden uit windows 7.

Bij XP kan je net gewoon bij het configuratiescherm verwijderen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt .NET ook uit Windows 7 verwijderen.

Ze zeggen daar zelf echter al:
The tool is intended primarily to return your system to a known (relatively clean) state in case you are encountering .NET Framework installation, uninstallation, repair or patching errors so that you can try to install again.
Windows-onderdelen uit Windows 7 gebruiken zelf al het .NET-framework en zullen na het verwijderen hiervan dus ook niet meer werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Pagina: 1