Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Voor een schoolproject moeten wij een filmpje maken, in een bepaalde scene is er een postbode die we over bijvoorbeeld de noordpool of de maan ofzo willen laten fietsen. Ik weet dat dit kan met een green screen maar die hebben wij helaas niet. We hebben een filmpje gemaakt met de fietser en als achtergrond alleen maar gras (het was op een grasheuvel). De achtergrond in het filmpje is stilstaand en ik vroeg me af of ik die kon vervangen door een plaatje van een andere plek. Op internet kan ik alleen dingen vinden met green screen en niet van dit. Ik heb al wat geprobeerd in adobe after effects maar hier lukt het mij nog niet. Mijn vraag is of iemand weet hoe ik dit kan doen (ik heb ook sony vegas en nog wat van zulk soort programma's).

mvg, Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:24
Moet lukken als het een beetje goed beeld is met After Effects. Ik heb er al flinke tijd niks mee gedaan, en heb er ook zeer weinig mee gedaan maar misschien helpt deze tutorial je wel :
http://videocopilot.net/tutorials/basic_color_keying/

Je moet dan natuurlijk wel spelen met de instellingen door de diverse kleuren van het gras.

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 23-06-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BastiaanCM schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:17:
Moet lukken als het een beetje goed beeld is met After Effects. Ik heb er al flinke tijd niks mee gedaan, en heb er ook zeer weinig mee gedaan maar misschien helpt deze tutorial je wel :
http://videocopilot.net/tutorials/basic_color_keying/

Je moet dan natuurlijk wel spelen met de instellingen door de diverse kleuren van het gras.
Dankjewel voor de tip! Het is aardig gelukt. De kwaliteit hoefde ook niet heel mooi te zijn maar gewoon voor het idee is het perfect. Hier het resultaat als iemand het wil zien :P YouTube: benjamin fietst op de maan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Dat ziet er best wel netjes uit! laat je ook het hele filmpje een keer zien? :P