Beste Tweakers,
Ik heb sindskort een nieuwe computer gekocht (helemaal blij ermee
) en ik heb natuurlijk al volop zitten gamen. Ik zit echter met een probleem. Vaak als ik ongeveer 30min - 1 uur aan het gamen ben, gaat mijn geluid ineens raar doen. Er gebeurt het volgende:
- Alle lage tonen vallen weg
- Deze worden omgezet naar hele hoge tonen waardoor je koppijn krijgt
- Er is een constante hoge ruisende piep (waarschijnlijk omdat alle geluiden op één hoge frequentie op een hoop zijn gegooid)
Dit duurt vaak ~10 seconden en vervolgens krijg je nog wat gekraak en geruis.
Het lijkt niet zo'n ramp, maar dat is het wel aangezien het soms wel om de 5 minuten gebeurt. Ik word er helemaal gek van en het doet gewoon pijn aan m'n oren.
Mijn besturingssysteem is Windows 7 (obviously) en ik heb een onboard geluidskaart genaamd Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio.
Ik heb al geprobeerd m'n drivers up te daten maar die waren al up to date. Ik weet overigens niet eens of het wel aan m'n geluidskaart ligt, maar ik zou niks anders weten.
Heeft iemand een zelfde probleem of beter nog een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt,
Jelle
Ik heb sindskort een nieuwe computer gekocht (helemaal blij ermee
- Alle lage tonen vallen weg
- Deze worden omgezet naar hele hoge tonen waardoor je koppijn krijgt
- Er is een constante hoge ruisende piep (waarschijnlijk omdat alle geluiden op één hoge frequentie op een hoop zijn gegooid)
Dit duurt vaak ~10 seconden en vervolgens krijg je nog wat gekraak en geruis.
Het lijkt niet zo'n ramp, maar dat is het wel aangezien het soms wel om de 5 minuten gebeurt. Ik word er helemaal gek van en het doet gewoon pijn aan m'n oren.
Mijn besturingssysteem is Windows 7 (obviously) en ik heb een onboard geluidskaart genaamd Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio.
Ik heb al geprobeerd m'n drivers up te daten maar die waren al up to date. Ik weet overigens niet eens of het wel aan m'n geluidskaart ligt, maar ik zou niks anders weten.
Heeft iemand een zelfde probleem of beter nog een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt,
Jelle