• JelleJelleJelle
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-02-2011
Beste Tweakers,

Ik heb sindskort een nieuwe computer gekocht (helemaal blij ermee :)) en ik heb natuurlijk al volop zitten gamen. Ik zit echter met een probleem. Vaak als ik ongeveer 30min - 1 uur aan het gamen ben, gaat mijn geluid ineens raar doen. Er gebeurt het volgende:
- Alle lage tonen vallen weg
- Deze worden omgezet naar hele hoge tonen waardoor je koppijn krijgt
- Er is een constante hoge ruisende piep (waarschijnlijk omdat alle geluiden op één hoge frequentie op een hoop zijn gegooid)
Dit duurt vaak ~10 seconden en vervolgens krijg je nog wat gekraak en geruis.
Het lijkt niet zo'n ramp, maar dat is het wel aangezien het soms wel om de 5 minuten gebeurt. Ik word er helemaal gek van en het doet gewoon pijn aan m'n oren.

Mijn besturingssysteem is Windows 7 (obviously) en ik heb een onboard geluidskaart genaamd Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio.

Ik heb al geprobeerd m'n drivers up te daten maar die waren al up to date. Ik weet overigens niet eens of het wel aan m'n geluidskaart ligt, maar ik zou niks anders weten.

Heeft iemand een zelfde probleem of beter nog een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,
Jelle

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

Je zegt dat het tijdens het gamen is. Hij doet dat niet met andere activiteiten? Laten we zeggen, lange tijd music luisteren ofzo?

Ik zou zeggen dat het een gevalletje retour verkoper is. Lijkt me dat er iets mis is met de geluidskaart.

• JelleJelleJelle
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-02-2011
Ik krijg het ook na een lange tijd van muziek afspelen in Windows Media Player (terwijl ik een spel speel), dus het zou niet per se aan het gamen moeten liggen, wat dat betreft.
Ik zou zeggen dat het een gevalletje retour verkoper is. Lijkt me dat er iets mis is met de geluidskaart.
Nogal vreemd dat niemand hetzelfde probleem heeft dan (heb niks over dit probleem kunnen vinden op internet) en het lijkt me sterk dat Dell XPS computers maakt met dit soort kaarten.

[Voor 46% gewijzigd door JelleJelleJelle op 23-06-2010 19:23]

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Wat je nog kunt proberen of het ook voorkomt met een koptelefoon. Misschien ligt het wel aan je speakerset.

Xbox360 gamerprofile

• Roman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-12 06:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Denk niet dat het aan de speakers ligt. Maar je weet waar nooit.

Ligt je mobiel niet te dicht bij (wil ook wel eens storen).

Maar ik tip zo op een defecte geluidskaart. Doe eens een test en draai gewoon wat muziek zonder iets anders te doen en kijk of het dan ook gebeurd. Misschien een warmte probleem.

Of probeer eens wat oudere drivers. Niet altijd zijn de laatste drivers het beste.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

JelleJelleJelle schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:12:
Nogal vreemd dat niemand hetzelfde probleem heeft dan (heb niks over dit probleem kunnen vinden op internet) en het lijkt me sterk dat Dell XPS computers maakt met dit soort kaarten.
'mis is met de geluidskaart' bedoel ik natuurlijk dat het het een zogenaamde dod (dead on delivery) is. Met andere woorden, je hebt de pech dat je geluidskaart kapot is. Contact opnemen met Dell ;)

Sowieso, problemen met net nieuw aangeschafte systemen zijn beter af bij een helpdesk van de computerfabrikant.

Hoe dan ook, als je het probleem ook hebt met andere activiteiten (op gamen na, dus), is het geen games gerelateerd probleem :)

[Voor 20% gewijzigd door White Dust op 24-06-2010 18:14]

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02-12 18:32

PromoX

Flying solo

Dit is zoals hierboven ook aangegeven wordt geen gamesprobleem en hoort dan ook niet in SPV thuis. Ik verplaats je topic dan ook naar Overige Hardware.

[Voor 12% gewijzigd door PromoX op 24-06-2010 18:30]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee