Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een idee, en ik wilde weten of dit (deels) gerealiseerd kan worden. Even voorstellen: Ik ben een student, met bijbehorend laag banksaldo (A). Ik woon in een eigen woning, met keuken, slaapkamer en woonkamer.

Dit topic is bedoeld als een discussie-topic, waarbij verschillende ideeën kunnen worden besproken. Dit kunnen volledige ideeen zijn, of slecht "very iny tiny pieces of the puzzle". De te gebruiken hardware is bij voorkeur al wat ik in de kast heb staan. Andere hardware kopen kan wel, maar liever niet. Kabels e.d. is geen issue, wat ik niet heb, kan ik kopen.

Ik heb voor het gemak dit topic in 3-en gesplitst:
- Het idee
- Beeld
- Geluid

Disclamer
Ik denk dat ik deze topic in het juiste sub-forum staat, maar mocht het niet kloppen, than please let me know :)

Nu mijn idee
Ik wil mijn media-pc/server koppelen aan:
- De woonkamer (16:9-beeldbuis-tv; audio: analoog in; video: Coax/Scart/HDMI/Component)
- De woonkamer (4:3-beeldbuis-tv; audio: analoog in; video: Coax/Scart)
- Keuken (5:4-TFT/LCD-scherm, 15" of 19"; audio: analoog in; video: VGA of DVI-D)

Ik wil als ik een cd of dvd luister/kijk, deze kunnen luisteren/kijken in de woonkamer. Ook wil ik dit naar de slaapkamer en/of keuken laten lopen.

De te gebruiken pc is:
Bij voorkeur een Intel Atom D320 Dual-Core, of anders een Gigabyte/Columbia Intel Pentium 4. Deze zal worden bediend middels een - nog aan te schaffen - Logitech Cordless MediaBoard Pro.

Dus....
Server
----> Woonkamer
----> Slaapkamer
----> Keuken

Beeld
Het beeld moet zowel in 16:9 als in 5:4 resoluties worden uitgestuurd. Zwarte balken op de 5:4-schermen zijn geen probleem, de 4:3-tv kan natuurlijk ook een 16:9-beeld weergeven (met zwarte balken).

De server kan via HDMI aan de woonkamer-tv worden gehangen. (of via een VGA -> Scart converterkabel met aangepaste driver-instellingen)