[SSH] Automatiseren file transfer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik zit met het volgende probleem:
ik heb een router met busybox daarop waarop ik met intervallen een file wil van downloaden waarin informatie staat.

Als ik inlog met SSH en mijn username en password opgeef moet ik eerst "shell" typen zodat ik in de shell kom en bij het filesystem kan.

Ik heb geprobeerd met scp een file transfer te initieren. Dit hoort te werken, zei het niet dat ik eerst het commando "shell" moet geven om in de shell omgeving te komen.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik het inloggen, versturen van het commando "shell" en de file transferen naar mijn lokale pc via SSH bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder linux ken ik sowieso geen programma dat shell heet. Maar wat ik uit jouw post begrijp is dat je dus inlogd, maar er wordt geen shell gestart. Onder linux kan je per gebruiker aangeven welke shell hij gebruikt, dit zou op /bin/bash moeten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
in de shell van de router kan ik /bin/bash niet vinden. Het bestaat niet. Waarschijnlijk omdat het een afgeslankte versie is?

Tevens, als ik inlog, krijg ik een aantal opties te zien, waaronder: status,exit,shell, config etc. etc.. Klopt het dat dit een custom bash script is dat draait? dan zou het aanpasbaar moeten zijn, maar waar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Busybox voorziet zelf de shell als ik het goed heb. Ash is een erg gelimiteerde shell.

Ik weet niet wat 'shell' juist doet? Als ik inlog op m'n router (OpenWrt) kan ik gewoon commando's uitvoeren. Is 'shell' een script hier? Kan je eventueel op je router een script genereren dat die functionaliteit van 'shell' overneemt (of het scp-commando integreren)?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje