Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
hallo tweakers,

Ik heb een nieuwe headset nodig, omdat ik nu een slecht dingetje heb van z'n 5,- euro.

Mijn eisen zijn:
  • 5.1 geluid, ik wil graag een goede bass voor muziek en films, en ik wil surround sound, zodat ik bij Call of Duty 4 goed de spelers om mij heen kan horen.
  • Hij moet voldoende geluid van buitenaf dempen.
  • Liever niet via de usb aangesloten worden.
  • Een goede mic, zodat mensen op ventrilio of teamspeak 3 mij goed kunnen horen.
  • Het liefst een detachable mic, maar is geen pré
  • Mijn budget is ongeveer €60,-
Ik heb al wat gegoogled, en ik heb de volgende twee headsets gevonden:
Speed-Link SL-8793-SBK Medusa NX 5.1
Saitek Cyborg 5.1 Headset

waarbij de Medusa mijn voorkeur heeft.

Ik zou graag jullie ervaringen horen over deze headsets.
Ook tips over andere headsets zijn natuurlijk welkom.

alvast bedankt!
janwillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 19:01
5.1 geluid, ik wil graag een goede bass voor muziek en films, en ik wil surround sound, zodat ik bij Call of Duty 4 goed de spelers om mij heen kan horen.
Daar zeg je al 2 dingen die niet kunnen.

Voor de beste weergave en plaatsing van geluid in COD4 heb je een goede stereo headset nodig

[ Voor 5% gewijzigd door OCTiMod op 23-06-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

OCTiMod schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:45:
[...]

Daar zeg je al 2 dingen die niet kunnen.

Voor de beste weergave en plaatsing van geluid in COD4 heb je een goede stereo headset nodig
Huh? Onderbouwing?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260919

heey jan Willem,
ik weet een goede headset die ook hd is .
de razer barracuda pricewatch: Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones
die gebruik ik en is zeer fijn,
hij heeft een los dingetje waarmee je de front rear left right en bass mee kunt afstellen.
groeten mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 19:01
Sorry, had ik meteen even moeten posten.

Bij surround zullen er allerlei effecten worden gebruikt die de geluidssterkte en diepte beinvloeden en zo het "stereobeeld" verkloten.
Aangezien de speaker naast je oor zit kan je nagenoeg alles nabootsen met 1 driver, puur omdat deze zo dicht bij het oor zit, je heb dus niet meer drivers nodig om surround of plaatsing van audio te vergroten.
Een goed voorbeeld hiervan is de clip van the virtual barber shop deze clip zal het beste resultaat geven op een stereo headset/headphones.

COD4 heeft ook 2 kanalen voor de audio, en geen 6 en geluid dat er niet is zal er niet uit komen dus 5.1 headsets zijn in dat geval useless.

Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat er weinig 5.1 headsets zijn die goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ah, op die manier. CoD4 ondersteunt geen 5.1 dus zal 2.1/2.0 uitspugen. Het is niet de bedoeling dat de drivers dat dan gaan upmixen...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
@razorfreak
die zeit er ook goed uit, bedankt!
@dtcimod
in tegenstelling wat jij zegt, heeft call of duty 4 wel 5.1 ondersteuning/geluid. Dit kun je gewoon bij je geluidsinstellingen kiezen binnen cod4 (een vriend van mij heeft 5.1 boxen, en daar heb ik het uitgeprobeerd)
Je zegt ook dat je uit ervaring weet dat er maar weinig 5.1 headsets zijn die goed klinken. Is dat vanwege bas, of ruis? Ik zou graag willen weten waarom je dat zo ervaart
alvast bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door jw_moonshine op 24-06-2010 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zelf geen last van ruis in tegendeel mijn ruis is zwaar vermindert.
ik had eerst een 5.1 boxjes set maar ik vind zelf een headset beter dan kan je de voetstappen etc beter horen als je war tegen een andere clan aant doen bent.
dat vind ik zelf erg belangrijk aan een headset .
en nog iets zit jij bij cod in een clan/groep ??,
zo niet misschien vind je het leuk om bij ons te komen team {GOD}
wij spelen ook andere games en doen ook clan wars (dat is groep tegen groep)

groeten mark

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 260919 op 26-06-2010 15:02 . Reden: spelling's fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 22:51
koop een fatsoendelijke hifi headset met een clip microfoon, een surround headset werkt gewoon niet (zelf geen ervaring mee, maar ben nog nooit iemand tegen gekomen die blijer was met een surround headset dan met een hifi headset) ook met stereo kun je heel goed horen waar iedereen is, en als je ook muziek luistert is zo'n surround headset helemaal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. wnk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik heb zelf een tijd geleden de medusa gehad. De headset zelf vond ik vrij zwaar waardoor ik door langer gebruik pijn kreeg aan mijn oren. Even uitgaande van jouw eisen:

De bass is ontzettend goed van deze headset, ik had de medusa toen ik call of duty 2 speelde en je hoort voetstappen ontzettend goed als je de bass flink hoog hebt. Ook is het verschil tussen voor en achter goed te horen en in te stellen via een paneel.

De headset sluit je oren niet helemaal af dus je hoort wel wat geluid van buiten af, als je dit niet wilt moet je misschien kijken naar een siberia icemat.

Je wilt geen USB, helaas wordt de medusa wel aangesloten via USB

De microfoon brengt prachtig geluid over, als het werkt. De microfoon van mijn headset werkte niet meer goed na 3 weken gebruik. Mij werd een nieuwe microfoon opgestuurd maar dit heeft niks opgelost. Uiteindelijk kreeg ik maar een nieuwe headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 16:32
Heb jaren (zeker 5+) een Sennheiser PC150, gewoon simpele stereo headset. 5.1 lijkt mij nogal overkill eerlijk gezegd. Ik weet mijn vijanden ingame altijd prima te vinden.

Had bijvoorbeeld eerst ook een 5.1 speaker set van Creative/Cambridge en heb nu een studiomonitor set van Edirol. Aangezien ik veel muziek luister ben ik vele malen blijer geworden van mijn 2.0 set ;)

Nou is speakers wel iets anders dan een headset maar 5.1 is in mijn ogen alleen maar leuk voor bij een film, in de bios of bij je hometheater set. Voor andere dingen verneukt het je sound nogal imo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de razer barracuda sluit helemaal af (ik wil er wel een foto van maken :))
en hij werkt via die plugjes en niet met usb de usb is nodig om de verlichting aan te kunnen hebben
ik heb geen klachten met de razer :)
gr mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
Oke hartstikkebedankt allemaal voot jullie reacties!
Ik ga nog even verder kijken of een 5.1 hs echt zin heeft.

-jw
Pagina: 1