Geen internetverbinding na routes

Pagina: 1
Acties:

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:38
Hallo,

Ik heb vanmiddag na het veranderen van routes geen verbinding meer met het internet,
ik wou het een en ander uitproberen uit het topic van Lijbrandt TV op PC.

Ik heb deze handleiding gevolgd klik.

Ik heb geen mac filtering aanstaan.

Wat ik al heb geprobeerd
- Routes verwijderd (Route -f in cmd)
- Router herstart.
- Pc herstart.
- andere netwerk kaart op pc probeerd.

Routes van de default gateway heb ik ook aangepast, ik denk dat hier een probleem is ontstaan maar weet niet hoe ik dit weer goed krijg.

edit: Forum search al gedaan maar kon geen gelijk probleem vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2010 16:24 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Route print posten?

• Gangster93
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1zbzzti.png

Dit bedoelde je toch ;) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2010 16:34 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt geen werkbaar IP (169.254 = APIPA). Ergo, je PC kan de DHCP server niet vinden.

• Gangster93
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:34:
Je hebt geen werkbaar IP (169.254 = APIPA). Ergo, je PC kan de DHCP server niet vinden.
Hoe kan ik dit verhelpen?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Statisch IP invullen in dezelfde range als je router, en kijken of je het ding dan kunt benaderen via de webinterface. Hoe ziet je netwerk eruit?

Routes gaan overigens verloren na een herstart, tenzij je de -p schakeloptie meegeeft.

• Gangster93
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:37:
Statisch IP invullen in dezelfde range als je router, en kijken of je het ding dan kunt benaderen via de webinterface. Hoe ziet je netwerk eruit?

Routes gaan overigens verloren na een herstart, tenzij je de -p schakeloptie meegeeft.
Ik heb bij sommige routes -p meegegeven omdat dit in de handleiding stond van lijbrandt topic.

Ik kan wel bij mijn router komen.

Mijn computer is rechtstreeks op de router verbonden met een internetkabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2010 16:43 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je bij je router kunt komen, klopt die route print niet (iig niet op je actieve adapter). Wat is je volledige ipconfig /all?

• Gangster93
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:48:
Als je bij je router kunt komen, klopt die route print niet (iig niet op je actieve adapter). Wat is je volledige ipconfig /all?
route print van net was van de computer waarmee ik problemen heb, nu kan ik op die computer ook niet meer bij de router. in de router op dhcp renew geklikt..

Hier een nieuwe route print:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ohqv7t.png

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee OK, leek me ook stug dat je op je router kon komen met een 169 adres, tenzij je router dezelfde range heeft maar dat lijkt me stug. Als je je router hebt gereset, kan het zijn dat je deze opnieuw moet instellen, hij geeft je duidelijk geen IP.

Als je het IP adres weet die je router standaard zou moeten krijgen, kun je met je PC in dezelfde range gaan zitten door jezelf een statisch adres te geven. Dan via de webinterface kijken wat er aan de hand is.

• Gangster93
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:56:
Nee OK, leek me ook stug dat je op je router kon komen met een 169 adres, tenzij je router dezelfde range heeft maar dat lijkt me stug. Als je je router hebt gereset, kan het zijn dat je deze opnieuw moet instellen, hij geeft je duidelijk geen IP.

Als je het IP adres weet die je router standaard zou moeten krijgen, kun je met je PC in dezelfde range gaan zitten door jezelf een statisch adres te geven. Dan via de webinterface kijken wat er aan de hand is.
Ik weet niets van hoe ik mezelf een statisch adres kan geven, ik kan via de laptop wel bij de interface van de router..
Maar ik denk niet dat het probleem bij de router ligt maar eerder bij een instelling bij de computer, omdat ik hier heb lopen vogelen met instellingen..

Edit: de router geeft mijn pc met draad geen ip maar me laptop die draadloos is verbonden wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2010 17:00 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gangster93 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Ik weet niets van hoe ik mezelf een statisch adres kan geven, ik kan via de laptop wel bij de interface van de router..
Maar ik denk niet dat het probleem bij de router ligt maar eerder bij een instelling bij de computer, omdat ik hier heb lopen vogelen met instellingen..
Dacht dat je met andere apparaten ook niets kon, dan heb ik niets gezegd..dan moet je het idd bij de PC zoeken.

Maar, zou je 's je netwerkkaart kunnen de-installeren en opnieuw installeren?

• Gangster93
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:01:
[...]

Dacht dat je met andere apparaten ook niets kon, dan heb ik niets gezegd..dan moet je het idd bij de PC zoeken.

Maar, zou je 's je netwerkkaart kunnen de-installeren en opnieuw installeren?
Excuses voor het onduidelijk uitleggen.

Dit heb ik ook al gedaan, er lijkt mij een instelling te zijn die gewoon blijft staan na herinstalleren.

Na het ip adres in te voeren van me router bij IP-adres van eigenschappen van instellingen. IP-4
Subnetmasker op 255.255.255.0
standaard gateway ook op het ip van me router.

Geeft windows nou aan dat er netwerk is, in plaats van indentificeren,
kan alleen nog geen site's zoeken/vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2010 17:06 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IP adres (bovenste) mag niet gelijk zijn aan je router (of een ander app. dat dat adres gebruikt). Stel dat je router 192.168.1.1 is, neem jij 192.168.1.2 .

Wat als je dat doet?

• Gangster93
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:09:
IP adres (bovenste) mag niet gelijk zijn aan je router (of een ander app. dat dat adres gebruikt). Stel dat je router 192.168.1.1 is, neem jij 192.168.1.2 .

Wat als je dat doet?
Dan krijg ik nog steeds geen verbinding..

Altijd kreeg een dhcp release en nu niet meer, er moet toch iets fout's ingesteld zijn..

Ik moet zo werken, ga d'r vanavond weer mee aan de slag,

alvast bedankt voor je antwoorden.

edit: laatste cijfer een 7 van gemaakt, het werkt nu wel! Toch vreemd dat ik geen release automatisch toegekend krijg, maar het werkt. Bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2010 17:18 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gangster93 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:15:
[...]

Dan krijg ik nog steeds geen verbinding..

Altijd kreeg een dhcp release en nu niet meer, er moet toch iets fout's ingesteld zijn..

Ik moet zo werken, ga d'r vanavond weer mee aan de slag,

alvast bedankt voor je antwoorden.
Je DHCP functioneert sowieso niet, probeer 's je TCP/IP stack te herstellen op je machine (hoe moet je even opzoeken, ik ben juist klaar met werken ;) )

Succes in ieder geval :)
Pagina: 1