Toon posts:

Monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een monitor kopen. Het budget is max. 200 euro. Ik wil er het liefste gewoon mee internetten, maar gamen moet ook kunnen (COD MW2, Brothers in Arms enz.) Het moet een HD scherm zijn. De maat moet minimaal 21'' en maximaal wat het budget toelaat.

In mijn PC zit een standaard intel G41 Express chipset. Het moederbord is Asus P5QPL-AM. Raden jullie mij om ook een extra video kaart te kopen. (voor gamen enz.?)

Welke monitoren kunnen jullie me aanraden in de bovengenoemde eisen?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 10:14
Wat heb je zelf gedaan om een geschikte monitor te vinden?
Het is namelijk niet de bedoeling dat jij je wensenlijstje hier dumpt en wij vervolgens voor jou gaan zoeken...
(alhoewel... dat wil ik wel doen hoor, maar dat gaat je dan geld kosten! ;) )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht, maar er zijn zoveel monitors te koop, dat ik gewoon niet weet waar ik moet letten!
Zijn er trouwens bundels tekoop met videokaart+monitor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:28:
Ik heb al gezocht, maar er zijn zoveel monitors te koop, dat ik gewoon niet weet waar ik moet letten!
Daarom is er:
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?
Zijn er trouwens bundels tekoop met videokaart+monitor?
Misschien een aanbieding van een webshop, maar dat spul kun je toch gewoon los kopen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik snap het niet helemaal,
"COD MW2, Brothers in Arms" + "intel G41 Express chipset" + 1920 x 1080
gaat niet werken, dus voor die 200 euro zoek je een grafische kaart en een scherm ?
Als dat het geval is gaat het heel moeilijk worden

Verwijderd

Topicstarter
nee alleen een scherm. Is een goed gamescherm dan duurder dan 200 euro? Ik hoef niet het allerbeste, maar gewoon waar je op kan gamen. mijn processor enz kan het gewoon aan!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
En aangezien je met een on-board videokaart zit te werken; wat voor CPU, voeding en ram heb je? We kunnen je nu wel een HD5770 + een willekeurige 21'' monitor aanraden, maar je verteld verder niks over je computer.

Ik raad je dus aan eerst even wat meer te gaan uitzoeken, voor een monitor is het simpel, je pakt gewoon de pricewatch en daar kies je één uit. Maar aangezien je zeker een nieuwe videokaart nodig hebt voor wat je allemaal wilt gaan doen, moet je toch echt wat meer uitzoeken!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

2e hands 4850 en een 2e hands 24" ultrabudget monitor.... moet nog wel te doen zijn voor dat bedrag.

Monitor: V&A aangeboden: Sony GDM-FW900 24" of V&A aangeboden: Packard Bell Viseo 230WS
videokaart: V&A aangeboden: Sapphire HD 4850 DP 512MB GDDR3 PCI-E

Nieuw gaat het je niet lukken, maar 2e hands lijkt me op zo'n beperkt budget niet echt een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1GB RAM. een Intel Pentium Dual Core 2,6gHZ. De voeding is net nieuw. Het is een corsair 400 Watt (kan zelfs 450 watt zijn)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik toch echt wat verder gaan sparen. Een Pentium Dual Core is traag, 1GB ram is weinig, zelfs met een flinke videokaart ga je het niet halen om daar echt lekker op te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED

Uit deze ga ik kiezen. Welke is aan te raden

Op mijn PC draait Windows 7 heel soepel, ondanks 1GB Ram geheugen! Heeft een video kaart helemaal geen zin. Ik heb CODMW2 al een keer gespeelt op mij huidige, 10 jaar oude beeldbuis, hij deed het wel, maar schokkerig. Ik ga denk toch maar op marktplaats zoeken naar een Videokaart

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je videokaart is niet het enige dat je nodig hebt. Een flinke cpu en genoeg geheugen zijn minstens net zo belangrijk. Dat Win7 draait wil nog lang niet alles zeggen.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 10:14
Terw_Dan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:07:
Je videokaart is niet het enige dat je nodig hebt. Een flinke cpu en genoeg geheugen zijn minstens net zo belangrijk. Dat Win7 draait wil nog lang niet alles zeggen.
Wat betreft de videokaart en geheugen heb je helemaal gelijk. Wat betreft de CPU zou ik dat niet weten want een intel pentium dualcore is nogal een vage omschrijving.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
OS: Microsoft Windows XP, Windows Vista and Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
Memory: 1 GB RAM
Graphics: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better
DirectX: Microsoft DirectX(R) 9.0c
Hard Drive: 12GB of free hard drive space
Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card
Internet: Broadband connection required for Multiplayer Connectivity. Internet Connection required for activation

Dit zijn minimale systeemeisen van CODMW2. Moet genoeg zijn afgezien van de videokaart

Deze zijn van BIA:
Operating Systems: Windows® XP SP3/Windows Vista SP1 only.
Processor: 2.6 GHz dual-core or 3 GHz for Intel Pentium D.
RAM: 2 GB Recommended (1GB minimum).
Graphics Card: 128 MB DirectX® 9.0 compliant & Shader 3.0 enabled.
Sound Card: Any DirectX® 9.0 or 10.0 compatible card.
Optical Drive: 4x dual-layer DVD-ROM
Online: Broadband with at least 384 Kbps upstream

Deze van Bad Company 2
Processor: Core 2 DUO @ 2 GHz
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 256 MB (NVIDIA GeForce 7800GT/ATI X1900)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive

Dat moet dus genoeg zijn?!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dan ga je er vanuit dat je met die specs ook op fullHD kan draaien. Dat ga je niet redden et een deugdelijke framerate.

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik dan nodig voor full HD?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

minimaal een quadcore als je bad company wilt spelen. Dat spel verdubbelt de framerate met een quadcore.
Dit heb ik zelf bij iemand gezien met een 8800GT
Je moet dus eigenlijk je hele pc vervangen

Verwijderd

Topicstarter
Dus heeft het upgraden van de videokaart nou zin voor het gamen of niet? Dan upgrade ik ook meteen het ramgeheugen

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:28
Nee, heeft geen zin. CPU moet ook zeker een upgrade.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 15:56
Ja upgraden van je videokaart heeft zeker zin, want wat je nu hebt is echt bagger en zal niks op full HD fatsoenlijk kunnen draaien.
Maar wat voor dual-core heb je is een het pentium D (denk het wel) of een nieuwe pentium dual-core.
Verder moet je zeker minimaal 2GB RAM hebben wil je de games die je hebt opnoemd goed kunnen draaien.

MW2 en brothers in arms zou misschien nog lukken maar bad company 2 denk ik niet, of je moet GPU+CPU+RAM upgraden. (als de cpu een pentium D is)

EDIT: als het een Pentium Dual-core E5300 is moet het nog wel kunnen dan hoef je alleen je videokaart en RAM te upgraden.

[ Voor 29% gewijzigd door Redblader op 23-06-2010 22:21 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar met upgrade van videokaart zal de cpu waarschijnlijk gaan bottlenecken als het een Pentium D is en je maar 1GB ram hebt.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het is wel een 1333 mobo dan kan je wel een leuke quadcore instoppen.
prik er wat ram bij, scoor ergens op V&A een leuke graka en je moet er weer even tegen kunnen

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:05:

Uit deze ga ik kiezen. Welke is aan te raden

Op mijn PC draait Windows 7 heel soepel, ondanks 1GB Ram geheugen! Heeft een video kaart helemaal geen zin. Ik heb CODMW2 al een keer gespeelt op mij huidige, 10 jaar oude beeldbuis, hij deed het wel, maar schokkerig. Ik ga denk toch maar op marktplaats zoeken naar een Videokaart
Voor een 2dehands grafische kaart kan je ook gewoon op tweakers.net terecht bij vraag & aanbod :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een e5300. Ik zoek gewoon een nieuwe monitor, en 2de hands grafische kaart+geheugen
Hoe groot moet het geheugen van grafische kaart zijn?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

minimaal 1GB om de hoeveelheid textures in op te slaan

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 16:03
Ik zou afhankelijk van je budget,tussen minimaal 2 en leuk zou zijn 4gb ram geheugen, en een tweedehandse 4850 o.i.d.

Monitor maakt niet zo heel veel verschil, wel zou ik 1920X1080 prefereren boven 1680x1050

[ Voor 28% gewijzigd door dewil1990 op 24-06-2010 08:17 ]

• Redblader
Je CPU is nog wel voldoende dus je zou moeten kijken naar minstens 2GB RAM en een goede videokaart, niet denken ''deze kaart heeft 1GB geheugen dus dat zal wel goed zijn'' want dat zegt helemaal niks.

@ brilsmurfffje ''minimaal 1GB'' zegt dus helemaal niks, want als hij een 5570 van 1GB zou kopen dan is een 4850 512mb nog steeds veel sneller

[ Voor 26% gewijzigd door Redblader op 24-06-2010 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke kaarten zijn aan te raden voor gamen. Sapphire, Nvidia, Ati?

• Redblader
Alleen Nvidia en ATI maken kaarten, Sapphire, XFX, powercolor etc. verkopen ze met hun eigen naam erop.

Als je voor weinig geld goeie prestaties wilt zou ik gaan voor bijvoorbeeld een 2de hands 4850 (ATI)
Als je liever een nieuwe kaart hebt zou ik kijken naar een 5750/5770 (ATI).

[ Voor 17% gewijzigd door Redblader op 24-06-2010 10:53 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

tweedehands zou ik minstens kijken naar een 4870/4890. Dit omdat er veel pixels aangestuurd moeten worden.

• Redblader
brilsmurfffje schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:03:
tweedehands zou ik minstens kijken naar een 4870/4890. Dit omdat er veel pixels aangestuurd moeten worden.
Vergeleken met zijn huidige grafische oplossing is alles een gigantische sprong vooruit, zelfs met een full-HD scherm en daarbij, misschien is zijn budget niet hoog genoeg voor een 4870/4890 en dan is een 4850 een erg leuk kaartje waarmee bijvoorbeeld MW2 gewoon op high moet draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 24-06-2010 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog te twijfelen tussen de LG-Led monitors, Philips monitors, en Yliama. Vooral Yliama heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar ik weet niet of de kwaliteit goed is. Welke voor en na delen heeft een LED scherm?

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:54:
Ik zit nog te twijfelen tussen de LG-Led monitors, Philips monitors, en Yliama. Vooral Yliama heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar ik weet niet of de kwaliteit goed is. Welke voor en na delen heeft een LED scherm?
Een LED scherm kan dunner worden gemaakt en verbruikt minder stroom maar verder zijn er niet echt veel voordelen, de reden waarom ik ook geen LED-scherm zou nemen (bij goedkopere LED schermen kan het beeld ook tegenvallen)

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk is een LED scherm zijn meerprijs niet waard?

• Redblader
Nee een LED scherm is in deze prijs catagorie zeker niet de meerprijs waard en je kan voor hetzelfde geld dus een beter scherm zonder LED kopen.
Pagina: 1