VS gaat druk op afsluiten p2p-sites wereldwijd opvoeren

Pagina: 1
Acties:

• Caelestis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik heb het een en ander doorgelezen van de originele data/bron en het noemer "p2p" wordt niet eens 1 keer genoemd.
De titel van het artikel is totaal niet in lijn met het echte onderwerp en is in mijn bevinding een poging om de VS zwart te maken op niks af.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Scherp, er wordt slechts gesproken over 'piraterij', ongetwijfeld zullen p2p websites daar ook onder vallen, maar deze worden nergens explicitiet genoemd. Een titel met het woord 'p2p' erin is dan ook onwenselijk.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enige verwijzing die ik ook vind richting een website (zoals in de titel), gaat over de russische muzieksites, maar deze zijn ook helemaal geen p2p maar een gewone downloadsite.

Eigleijk klopt de hele 'p2p-sites wereldwijd' niet, maar gewoon 'wereldwijde piraterij'.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 23-06-2010 16:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

En bij piraterij wordt in deze context ook typisch gerefeerd naar zaken als namaak rolex horloges, namaak retail software, etc.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Er staat in de bron onder andere
The initiative aims to crack down on websites that allow illegal downloads of films or music
Welke sites doen dat? The Congressional International Anti-Piracy Caucus van de Amerikaanse overheid weet het wel: Pirate Bay on MPAA, RIAA most 'notorious' list

De verwijzing naar Russische sites komt uit een eerder rapport van de United States Trade Representative maar dit nieuwe plan gaat zeker niet uitsluitend om de bestrijding van sites die *zelf* muziek of films tegen betaling aanbieden.

Het gaat om piraterij in de brede zin des woords ( zoals ook in het artikel staat) maar het bestrijden van sites werd nadrukkelijk genoemd en is allesbehalve beperkt tot namaak.

Ik heb p2p-sites gebruikt omdat dit de lezer het meest zal interesseren. Sites die vergelijkbaar zijn met Allofmp3 destijds worden hier volgens mij nauwelijks nog gebruikt.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-02 21:23
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken maar ik zeg het toch even: het lijkt me duidelijk dat piraterij het juiste woord is, aangezien men zelf niet p2p sites in de mond neemt. Het is wel duidelijk dat je daar vrij snel op uit komt, maar met het gebruiken van dat woord kader je het af, terwijl de bron dat niet doet. Dat lijkt me onjuist.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Maar dat kaderen doen we nu juist met opzet omdat dat deel van het nieuws het meest interessant is voor de lezers van Tweakers.net. Daar is niets onjuist aan en ook geen poging om met sensatiekoppen meer views te trekken. Ik meld gewoon het deel van het plan in de kop dar relevant is voor de meeste lezers.

• Caelestis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-04-2025
Je geeft aan wat jouw versie van het titel het meest pakkend zou zijn, maar voor de gebruiker kan het zeer sterk overkomen en het sugestie wekken dat de overheid zich richt op p2p protcollen. Dit heeft als zeer nare eigenschap dat de wat minder nadenkende mens dan opeens een koppeling ziet tussen p2p = illegaal.

Dit soort meldingen verstoort mogelijke vooruit gang van het p2p concept voor legale content. En ja die bestaan wel degelijk.
Pagina: 1