Access point defect?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Sinds een tijdje schommelt mijn verbindingssnelheid (wireless) tussen de 1Mbps en 48 Mbps. Af en to haal ik nog 56 Mbps maar de meeste tijd niet meer. Op dit moment is het bijv 24Mbps. De verbindingssnelheid veranderd zeer snel, om de paar seconden. Dan weer omhoog, dan weer omlaag.

In het verleden stond hij strak op 56Mbps maar nu niet meer. Het accespoint staat waar het altijd gestaan heeft en de labtop ook. Ik heb wel altijd een zeer sterk signaal maar desondanks is de verbinding vaak 1 Mbps. Ik heb al de antennes van het accespoint versteld maar geen resultaat. Zeer sterk signaal maar lage verbinding. Accespoint een keer gereset, geen resultaat. Kanalen gewisseld, geen resultaat.
Instellingen van b/g, mixmode enz, het blijft hetzelfde.
Gescand op virussen, malware, trojans, rootkits enz, niets aanwezig, geen resultaat.
Router gereset, geen resultaat
Toch verdenk ik het accespoint, waarom:
Als ik met mijn laptob naar draadloze netwerken zoek kom ik er hier 6 tegen. 1 van mijzelf en 5 van de rest van de straat. Van deze vijf is er 1 onbeveiligd en het signaal is zeer zwak. Toch kan ik met hem verbinden en wel op 18Mbs en dit is zeer stabiel. Hoe kan het dan dat ik met mijn eigen accespoint wat een zeer sterk signaal heeft zo'n slechte verbinding krijg.

Zoals ik al zij het heeft jaren gewerkt, er is niets aan de instellingen veranderd. Ook de locaties zijn hetzelfde gebleven. Zie ik iets over het hoofd? Corrupte firmware, zou dat kunnen?

Updatetje: nu is mijn snelheid 5.5Mbps en na het typen van dit zinnetje is hij 11 Mbps en al die tijd is signaal 5 streepjes

[ Voor 7% gewijzigd door pazzje op 23-06-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Misschien toch in kaart brengen op welke kanalen je buren zitten, dit kan met Wififofum voor Windows Mobile, of met Netstumbler als je draadloze nic ondersteunt wordt.

Het ligt toch vaak hieraan is mijn ervaring :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:53:
Misschien toch in kaart brengen op welke kanalen je buren zitten, dit kan met Wififofum voor Windows Mobile, of met Netstumbler als je draadloze nic ondersteunt wordt.

Het ligt toch vaak hieraan is mijn ervaring :)
Sowieso, netstumbler wordt niet meer ontwikkeld, een goed alternatief hiervoor is inSSIDer.
Maar als je het aandurft, misschien een firmware update uitvoeren?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
kKaltUu schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:11:
[...]

Sowieso, netstumbler wordt niet meer ontwikkeld, een goed alternatief hiervoor is inSSIDer.
Maar als je het aandurft, misschien een firmware update uitvoeren?
Heb inSSIDer geinstalleerd. Leuk programmatje.
Mijn signaalsterkte steekt met kop en schouders boven de rest uit.
Mijn signaal -49db, de rest -80tot -100 db.
Wel zitten ze allemaal op kanaal 11. Ook ik, maar ik zal toch wel voorrang hebben met zon signaalsterkte.
Wel vreemd dat ik nog op 11 zit daar ik deze had omgesteld naar 2. Heb het nog effe nagekeken maar ik sta toch echt wel ingesteld op kanaal 2 terwijl inSSIDer zegt dat ik op 11 zit, vreemd.

effe plaatje toegevoegd: (mijn netwerk is de blauwe lijn)Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e78/pazzje12/Grafiek.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door pazzje op 23-06-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
pazzje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:24:
[...]
.... Wel zitten ze allemaal op kanaal 11. Ook ik, maar ik zal toch wel voorrang hebben met zon signaalsterkte. .....
Er bestaat geen voorrang.., het is het zelfde als iedereen door dezelfde ventilatie buis probeert te praten, het word slecht verstaanbaar (Dus qua Wifi je SNR is slecht dus je bandbreedte gaat naar beneden, wet van Shannon). Oftewel wissel eens van kanaal,

Even zelf getest, werkt erg goed inSSIDer, neemt ook netjes de side-bands mee...
Afbeeldingslocatie: http://www.k-zone.nl/screenshot.png

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 23-06-2010 23:37 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
En nog effe de andere afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e78/pazzje12/grafiek-1.jpg

@djexplo:
Heb jij problemen met je verbinding? Want als ik zie hoe druk het bij jouw is dan kan het toch niet zo zijn dat die paar netwerken bij mij roet in het eten gooien. (De meeste hebben er altijd al gezeten)

djexplo schreef:
Er bestaat geen voorrang.., het is het zelfde als iedereen door dezelfde ventilatie buis probeert te praten, het word slecht verstaanbaar

Maar volgens mij ben ik wel het beste verstaanbaar, ik kom boven iedereen uit

[ Voor 75% gewijzigd door pazzje op 24-06-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
pazzje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:47:
En nog effe de andere afbeelding:
[afbeelding]
@djexplo:
Heb jij problemen met je verbinding? Want als ik zie hoe druk het bij jouw is dan kan het toch niet zo zijn dat die paar netwerken bij mij roet in het eten gooien. (De meeste hebben er altijd al gezeten)
Nee, wel haal ik maar 10Mbit via wireless, wat waarschijnlijk komt door de meer dan 60 Wifi netwerken in de buurt.

Maar je moet het kaartje niet super serieus nemen, het enige wat de ontvanger kan meten is het gemiddelde uitgezonden vermogen. Dus hij maakt nu maar een gok hoe het vermogen over de hele frequentie band er uit ziet, aan de hand van type router.

Oftewel het kan zijn dat een router in de buurt op bepaalde frequenties in die band nog veel harder overkomt dan jou eigen router.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Vreemd, vreemd, programma zegt dat ik kanaal 11 gebruik. De instelling hier staat toch echt op kanaal 2. Instelling van de labtop nu wel op ka 11 ingesteld en het verbinding staat blijft nu strak op 54Mbps staan.
Dus mijn slechte verbinding kwam tot stand omdat het accespoint op kanaal 11 stond en de labtop op kanaal 2. Vraag me niet hoe het kwam dat ze niet meer beide op het zelfde kanaal stonden. Maar wat ik ook vreemd vind is dat ik dan uberhaupt een verbinding kreeg (ok weleens waar niet zo''n beste) met ap op ka11 en labtop op ka2, en ja ik zat op mijn eigen ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het kanaal van je laptop ( :P ) waar heb je het over (maak eens een screenshot)? Welke router heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 15:24
Als alle netwerk in je buurt op kanaal 11 zitten, raad ik je toch dringend aan om zowel AP als laptop naar kanaal 1 te verhuizen. Ter voorkoming van toekomstige problemen.
Pagina: 1