Online ADSL met Speedtouch ineens van 13 Mb naar 2 Mb

Pagina: 1
Acties:

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 23:46
Tot het afgelopen weekeinde haalde ik met Online ADSL op mijn adres tot 13 Mb snelheid met mijn Speedtouch ST716v5. In het weekeinde merkte ik dat downloaden ineens veel langzamer ging en kwam ik erachter dat de snelheid teruggelopen was naar 2 - 2.5 Mb. Toen maar eens de oorspronkelijke modem erbij gepakt die Online had uitgeleverd, de 706. Ook intrainen op 2.5 Mb. Het was dus geen modemprobleem en ook geen tijdelijke storing.

Inmiddels heeft een KPN-monteur geconstateerd dat de lijn zowel binnen als buiten in orde is. Online stuurt me nu een nieuwe modem. Maar ik vind het raadselachtig hoe twee ADSL-modems onafhankelijk van elkaar ineens dezelfde lage connectwaardes geven. Firmware van beide apparaten is up-to-date.

Dit weekeinde heb ik niets veranderd aan mijn apparatuur of bekabeling. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en belangrijker... is het toen opgelost? Ik ben benieuwd hoe, want heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat een nieuwe modem het probleem oplost.

[ Voor 3% gewijzigd door aart_jan op 23-06-2010 15:36 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe ver staat je modem van het ISRA punt af? Kabeltjes al vervangen?

Verwijderd

is het op alle pc's zo? als je die evt hebt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:40:
is het op alle pc's zo? als je die evt hebt
Z'n modem traint op die snelheid in..

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:39:
Hoe ver staat je modem van het ISRA punt af? Kabeltjes al vervangen?
Lijkt me niet relevant omdat daar niets aan veranderd is.

Deze fout ligt echt wel bij online lijkt mij.
Wat zegt de ONLINE helpdesk? Ze kunnen zo uitlezen wat je modem doet of evt niet doet.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Online tech support.

• aart_jan
Mijn modem staat een meter of 4 van het ISRA-punt af. De monteur van KPN testte de verbinding op het stekkertje dat mijn modem in gaat en hij heeft me laten zien dat zijn testapparatuur netjes intrainde op 13 Mb. Maar beide Speedtouches halen dus ineens nauwelijks 2.5 Mb. Het laatste bericht van de Online helpdesk (via de KPN-monteur) is: "we sturen die meneer een nieuwe modem".

Bij het eerste contact met de Online helpdesk constateerde men inderdaad een zeer gebrekkige verbinding en toen leek het ergens aan de bekabeling te liggen. Maar die is dus kennelijk in orde. En zoals gezegd: tot afgelopen vrijdag was er geen vuiltje aan de digitale lucht...

Ik test de snelheid overigens in het menu van de Speedtouches.

Verwijderd

Laat het maar over aan Online. Wacht maar tot je de nieuwe modem krijgt, en zie wat er gebeurt.

Verwijderd

Postjuh schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:47:
[...]

Lijkt me niet relevant omdat daar niets aan veranderd is.
Dat zegt helemaal niets. Wie zegt dat zijn verbinding al die tijd niet net aan op het randje heeft gezeten.
Mijn auto heeft ook altijd gereden en startte opeens niet meer ;)
Ook kabels hebben niet het eeuwige leven.
Maar goed, als je het modem direct bij binnenkomst neerzet met een korte kabel en het blijft slecht, dan zal ik zeggen Online is aan set.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 09:37 ]

• aart_jan
Ik hou jullie op de hoogte en ben zelf wel erg benieuwd...

• aart_jan
Net toen ik vandaag aan het prutsen was met mijn oude Zyxel uit de Tweak DSL periode, belde de helpdesk van Online om te informeren hoe het met de verbinding was. De Speedtouches trainen nog steeds in op 2.5 Mb, maar de Zyxel haalt de vertrouwde 13 Mb. De medewerker van de Online-helpdesk vermoedt dat er een firmware update moet plaatsvinden van de Speedtouches. Daar hoor ik binnenkort meer over. Blijft een vreemd verhaal, dan moet er toch iets in de configuratie van het Online-netwerk hebben plaatsgevonden als Speedtouches het ineens niet meer goed doen. En ik draai op de Speedtouches de meest recente firmware die ik kon vinden. Het is maar dat je het weet.

Verwijderd

aart_jan schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:54:
Blijft een vreemd verhaal, dan moet er toch iets in de configuratie van het Online-netwerk hebben plaatsgevonden als Speedtouches het ineens niet meer goed doen.
Je zou zeggen van wel ja :S
Wordt firmware niet standaard vanaf afstand ge-update normaal gesproken en is op jouw modem niet gelukt om de nieuwere firmware in te laden waardoor je de problemen ervaart?
Als het opgelost is zou ik als ik jou was wel eisen om te weten wat er nu aan de hand was.
Je kan niet volledig van de dienst gebruik maken, tenminste je krijgt niet waar je voor betaald en dan nog geen eens over al de ellende en kosten gesproken om contact op te nemen met de helpdesk.
Pagina: 1