Coax kabel aansluiting niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52
Ik heb sinds kort een nieuw pand via anti-kraak aangewezen gekregen. Het gaat om een wat oudere 2 onder 1 kap woning. Nu heb ik al meteen een UPC pakket besteld aangezien het even duurt voordat dat allemaal wordt opgeleverd.

Nou ben ik vandaag nog even in het pand geweest, maar ik zie nergens een coax aansluiting in de woonkamer. Dat is vreemd aangezien er toevallig bij UPC nog een abonnement open stond van de vorige bewoner (analoge tv & radio) Nou lijkt het mij dus dat er gewoon een aansluiting moet zijn.

Ik heb ook al even in de meterkast gekeken en in de kamers boven, maar ook daar zie ik niet direct een coax aansluiting. Nu heb ik wel gehoord over een "groene kabel" maar waar zou ik die nog kunnen vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door SaN op 23-06-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Het aop (abonnee overname punt) is tegenwoordig afgemonteerd in de meterkast, maar bij oudere huizen kan dat net zo goed in de woonkamer zijn of slaapkamer.

Je moet inderdaad opzoek naar de groene coax kabel. Die kan zich echt in elke kamer bevinden, maar de meest logische plaats is een vertrek wat grenst aan de straat. als je een kelder/kruipruimte hebt kan je wellicht vinden waar de kabel het huis binnenkomt en naar welk vertrek deze gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 23-06-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 09:23

swtimmer

Ontrafelt het leven!

En anders is het misschien mogelijk het aan de oude bewoners te vragen?! Kan je gelijk vragen wat je met nog te komen post moet doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Dat laatste is helaas moeilijk. De anti kraak organisatie doet daar niet aan. De kruipkelder is wel een goeie, daar zal ik eens gaan kijken de volgende keer als ik er ben. Het is alleen zo raar dat er al een abonnement werd afgenomen. Dan zou je toch zeggen dat er ergens in de woonkamer een aansluiting moet zitten.

Of zou er een andere verklaring kunnen zijn voor het afnemen van een tv/radio abonnement? Ik kan er geen bedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 20:52

JoSchaap

Had a life, got a modem..

allicht kabel losgetrokken en door het gat in de vloer in de kruipruimte gevallen?

Dit was bij de koopwoning van mijn zusje ook zo, die kon m nergens vinden maar zag wel een gaatje in de vloer in de hoek van de huiskamer.

bleek de kabel dus netjes in de kruipruimte te liggen onder dat gaatje 8)7

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ook een goede tip, het is er bij het leeghalen van het huis nogal ruw aan toe gegaan als ik het zo zie. Dat zou dus best kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01

Mark_640

In my memory

In oudere panden zitten ze vaak in de woonkamer, op de gevel die op de straat uitkijkt.

Het kan ook heel goed dat als er een kelder in het pand zit, de groene kabel in de kelder zit.

Kijk daar eens, en als hij daar niet zit, mag UPC een monteur sturen die voor jou de groene kabel opspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300404

UPC is verantwoordelijk voor je AOP, kortom als deze defect is/niet aanwezig enz moeten zij dit regelen. Alles wat je hierachter zet is voor eigen zorg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 300404 op 23-06-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Dat hoorde ik ook vandaag van de klantenservice. Opzich fijn om te weten, maar ik vind hem liever zelf aangezien ik pas kan bellen voor een afspraak met de monteur als de spullen binnen zijn. Ik zou het spul dan natuurlijk het liefst meteen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaN schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:52:
Dat hoorde ik ook vandaag van de klantenservice. Opzich fijn om te weten, maar ik vind hem liever zelf aangezien ik pas kan bellen voor een afspraak met de monteur als de spullen binnen zijn. Ik zou het spul dan natuurlijk het liefst meteen aansluiten.
Waarom?
Je neemt ook tv van ze af? Als je nou al analoog tv wil kijken moet de kabel er toch zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
job schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:32:
Het aop (abonnee overname punt) is tegenwoordig afgemonteerd in de meterkast, maar bij oudere huizen kan dat net zo goed in de woonkamer zijn of slaapkamer.
Klopt: hier zit-ie in een kastje voorin het huis. Voordeel daarvan was dat het tuinpad niet opgebroken hoefde te worden bij de aanleg.
De kabel zal in ieder geval ergens aan de voorkant van het huis binnenkomen, daar gewoon elk stukje muur afzoeken, dan moet je hem tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Maar dan vraag ik me af als de vorige bewoners aan de aop zitten klooien (kan me niet voorstellen). Is UPC daaralsnog verantwoordelijk voor als ze dit moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

330d schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:57:
Maar dan vraag ik me af als de vorige bewoners aan de aop zitten klooien (kan me niet voorstellen). Is UPC daaralsnog verantwoordelijk voor als ze dit moeten fixen.
Ja wie anders? Ik denk dat UPC zelf het risico neemt om dit niet te controleren (qua kosten) bij een verhuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 300404 op 23-06-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Anoniem: 300404 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:
[...]

Waarom?
Je neemt ook tv van ze af? Als je nou al analoog tv wil kijken moet de kabel er toch zijn :)
Dat is waar. Maar mijn abonnement gaat pas 11 juli in, dan ga ik er zelf wonen. Ik krijg dan waarschijnlijk ook de spullen pas binnen.

Mocht die groene kabel trouwens in de kruipkelder liggen, kan ik daar dan gewoon zelf een stekker op maken, of moet dit door UPC gedaan worden? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je zelf niks mag doen met de groene kabel.

[ Voor 23% gewijzigd door SaN op 23-06-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaN schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:03:
[...]

Dat is waar. Maar mijn abonnement gaat pas 11 juli in, dan ga ik er zelf wonen. Ik krijg dan waarschijnlijk ook de spullen pas binnen.

Mocht die groene kabel trouwens in de kruipkelder liggen, kan ik daar dan gewoon zelf een stekker op maken, of moet dit door UPC gedaan worden? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je zelf niks mag doen met de groene kabel.
Als ik jou was zou ik van de kabel afblijven.
UPC moet de kabel netjes bij jou binnen laten komen, kortom niet zelf aan zitten, straks krijg jij ineens de schuld van een defect.
Ben bang dat je dan idd tot 11 juli moet wachten. Aan de andere kant, zou je altijd even met UPC kunnen bellen en het verhaal uitleggen, met een beetje mazzel komen ze voor die tijd zodat je vanaf 11 juli meteen gebruik kan maken van de dienst.
in ieder geval succes :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 300404 op 24-06-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ik kijk van het weekend zelf nog even naar de voorgevel van het huis en naar de kelder. Als ik daar niks kan vinden bel ik UPC nog een keer. Ik hou jullie op de hoogte :)
Pagina: 1