Toon posts:

Strepen op mijn beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beeldscherm van iemand anders overgenomen, een IBM p70. Toen ik thuis kwam en het beeldscherm installeerde zag ik allemaal kleine strepen 'in' het beeldscherm. Terwijl die strepen bij die persoon er nog niet opzaten.

Een vriend van me zei dat in het optie menu van de monitor iets zat met de-magnetiseren. Dat zit er helaas niet op. Strepen blijven op het scherm te zien. Ik krijg ze met geen mogelijkheid weg..

Kan iemand me helpen?? thx.:?
p.s.Die persoon woont te ver om de monitor om te ruilen.

Verwijderd

Ik geloof niet dat het iets met het 'degaussen' (zoals het heet) te maken heeft. Dan krijg je vreemde kleuren te zien. Het soort strepen dat je omschrijft zijn eerder het gevolg van bijvoorbeeld een te hoge refresh rate oid. Probeer daar eens mee te varieren. Dat is mijn best guess.

Als de lijnen _precies_ op dezelfde plaats blijven staan t.o.v. tekst, ook als je bijvoorbeeld je monitor bijstelt, dan lijkt het mij een videokaart probleem. Het lijkt mij dan het videokaartgeheugen.

Als de lijnen _precies_ op dezelfde plaats blijven staan t.o.v. monitor, ook als je bijvoorbeeld je monitor bijsteld, dan lijkt het me meer een monitor probleem. Vervoer zou hier inderdaad iets mee te maken kunnen hebben.

Verwijderd

Idd. ik denk ook dat het aan de refreshrate ligt, en zo niet.. is ie kapot gegaan tijdens het vervoer ofzo :)
suc6

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. de lijntjes zitten echt IN het scherm. ik heb tot nu toe nog geen mogelijkheid gekregen om ze weg te krijgen.

Verder doet de monitor het echt perfect. ik snap het niet.. maargoed.

Verwijderd

Is het niet gewoon de rasterophanging van een triniton?

Twee lijnen op 1/4 en 3/4 van het scherm, heel erg dun?

Verwijderd

Jullie hebben het toch niet over de twee streepjes in een diamatron beeldbuis ?
Deze 2 horizonatle streepjes in een flat-screen beeldbuis zijn "normaal", en niet te voorkomen vrees ik.
Leer er maar mee leven, dat je geen Philips flatscreen beeldbuis hebt genomen.

Ronald

Verwijderd

Heb je storende apparaten in de buurt staan? Haal die eens weg en zie wat er gebeurt. Is ie wel geaard? Het zou aan je videokaart kunnen liggen. Probeer eens een andere

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat voor strepen bedoel je? Dynamische (bewegen ze?) of statische?

De volgende dingen lijken me het meest logisch:

- Verkeerde refreshrate (het beeld lijkt 'verscheurd')
- Kapotte fosforlaag (niet waarschijnlijk, maar het komt wel overeen met je omschrijving)
- Kapotte anti-reflectielaag (heb ik hier, er is niet veel tegen te doen, je ziet het voornamelijk met witte achtergronden)
- Kapot glas (lijkt me niet, dan had je het zelf wel geweten :))
- Micro-scheurtjes in de beeldbuis of het bevestigingspunt van het electronen'kanon'. Hierdoor komt lucht naar binnen, dat het beeld vervormd

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Probeer indien mogelijk een ander beeldscherm. Als je dan geen problemen meer hebt heeft het aan het beeldscherm gelegen. Heb je dan nog problemen dan denk ik dat het geheugen van de videokaart (meestal onboard bij IBM) defect is --> nieuwe (PCI) videokaart plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 maart 2001 15:35 schreef Beeehhh het volgende:

Nope, alsof er hele kleine 'woldraadjes' achter het scherm zitten.
Ik heb um ongeveer 2 uur op de beeldbuis, op de achterbank gehad. Het was mistig die dag, dus toen ik thuis kwam, heb ik 24 uur gewacht met het aanzetten van het scherm.
Op zondag 11 maart 2001 23:56 schreef PMS het volgende:
Probeer indien mogelijk een ander beeldscherm. Als je dan geen problemen meer hebt heeft het aan het beeldscherm gelegen. Heb je dan nog problemen dan denk ik dat het geheugen van de videokaart (meestal onboard bij IBM) defect is --> nieuwe (PCI) videokaart plaatsen.
Ik heb hiervoor een 14" <-jawel, gehad. Hier waren geen problemen bij.. Het is alleen als de aanstaat die 17". schoonmaken heeft ook geen zin. evenals refresh rate..:? HELLUP

Verwijderd

Je hebt het over "woldraadjes" kijk dan even naar wat <Beeehhh> of <degrotebozewolfnl> hebben geplaatst.
Op zondag 11 maart 2001 15:35 schreef Beeehhh het volgende:

Zeker een platte beeldbuis ?
Je zag ze vermoedelijk bij die vriend niet omdat deze een gekleurde achtergrond gebruikt. Met een witte achtergrond zie je ze heel duidelijk, met een grijze helemaal niet.

Verwijderd

Staan er een monitor naast? zet ze verder uit elkaar, dat heeft bij mij ook geholpen :P
Pagina: 1