Programma om bepaalde tijd laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of je een applicatie automatisch kan laten opstarten op een willekeurig tijdstip.

Ik heb al met Automator geprobeerd dit op te lossen maar dat is me tot op heden nog niet gelukt. En op google kom ik alleen bij iCal uit, maar dat zoek ik niet, want dan moet je elke dag een afspraak maken.
en google is niet mijn vriend :'(

MB113

[ Voor 0% gewijzigd door MB113 op 23-06-2010 15:12 . Reden: typo ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 11:54

Kettrick

Rantmeister!

Welke applicatie wil je opstarten ? met "at" kom je een heel eind denk ik ;)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt een Applescript schrijven en die elke dag laten draaien in iCal. Dat is niet zo lastig en hoef je niet voor elke dag opnieuw te doen: je kunt gewoon een herhalende afspraak maken.

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
@ Kettrick
Prime95, na 17:00 bijvoorbeeld. at= automator? Ja, dat heb ik geprobeerd, maar ik weet niet ik nou opties gemist heb.

@ MrAcid
Hm, dan heb ik schijnbaar toch enkele opties gemist dan. Maar het kan dus niet anders?

[ Voor 33% gewijzigd door MB113 op 23-06-2010 15:19 ]

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door MB113 op 23-06-2010 15:19 ]

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Het kan met cron, het kan met at, het kan met automator, het kan met ical. Mogelijkheden te over!

Ical is wel het simpelst: maak een event, zet er een repeat op, kies onder alarm voor open file. Daar kies je het programma uit, zet de tijd op 0 minutes before, klaar.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het kan ook anders zie ik nu.

Maar een afspraak in iCal. Vul bij Alarm in: Open File. Selecteer "Other" en kies en app die je wilt openen. Beetje tweaken met de tijd waarom de applicatie geopend moet worden en dat je het dagelijks wilt herhalen en je bent klaar. :)

Wat remmelt zegt dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 23-06-2010 15:25 ]

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
Bedankt voor de reply's ;) hm ik vraag me af wat ik fout doe als ik zoek met google, maargoed bedankt 8) Ik zal een proberen. :*)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

remmelt schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:23:
Het kan met cron, het kan met at, het kan met automator, het kan met ical. Mogelijkheden te over!

Ical is wel het simpelst: maak een event, zet er een repeat op, kies onder alarm voor open file. Daar kies je het programma uit, zet de tijd op 0 minutes before, klaar.
cron is deprecated, aldus Apple. Aan te raden is om gebruik te maken van launchd. Apple biedt in 10.5 en 10.6 cron en launchd nog naast elkaar aan, maar het zou me niet verbazen als cron in 10.7 definitief komt te vervallen.

Een GUI om launchd te laten doen wat jij wil vind je hier -> http://www.codepoetry.net/products/launchdeditor

Launching containers into space

Pagina: 1