Ontwikkelen voor CE 6.0 - XP Embedded

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mede tweakers,

Huidige situatie:
We hebben een aantal applicaties die op Windows CE5.0 draaien.
Deze zijn ontwikkeld in VS2003/2005.

Nieuwe situatie
We krijgen nu systemen aangeleverd waar deze applicaties op moeten draaien, maar dit zijn Windows CE 6.0 systemen, en Windows Xp Embedded.
En daarbij wil systeem beheer om naar VS2008

Nu hebben we vroeger voor VS2005 SDK's ed. gedownload zodat we "eenvoudig" een project kunnen aanmaken:
-New Project
-VisualBasic
-SmartDevice
-Windows CE5.0

Maar in de nieuwe VS2008 krijg ik dit helemaal niet meer voor elkaar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb heel MSDN af lopen zoeken met SDK/develop en nog een tig tal termen, maar ik kom dan steeds uit op platform builders.
Maar ik wil gewoon een applicatie maken, en niet een complete windows variant.
Wie weet hoe ik dit kan aanpakken? En wat moet ik allemaal installeren?

edit:

Ik weet trouwens dat je minimaal een VS2008 Professional editon moet hebben, heb ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Armageddon_2k op 23-06-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 13:39
Om een SDK te maken voor een Windows CE 6.0 device, moet je visual studio 2005 gebruiken. Eventueel managed development (dus in .net) kan dan wel in vs2008. Unmanaged (dus geen .net) moet ook in VS2005.

Voor XPe heb je een eigen tool waarmee je images maakt, daarna installeer je daar gewoon je eigen software in, die kan je dan prima maken met vs2008 of zelfs vs2010; je hebt geen SDK nodig voor windows XPe. Het is nl geen gestripte versie van de 'normale' XP

[ Voor 17% gewijzigd door Xiphalon op 24-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
darkmage schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:50:
Om een SDK te maken voor een Windows CE 6.0 device, moet je visual studio 2005 gebruiken. Eventueel managed development (dus in .net) kan dan wel in vs2008. Unmanaged (dus geen .net) moet ook in VS2005.

Voor XPe heb je een eigen tool waarmee je images maakt, daarna installeer je daar gewoon je eigen software in, die kan je dan prima maken met vs2008 of zelfs vs2010; je hebt geen SDK nodig voor windows XPe. Het is nl geen gestripte versie van de 'normale' XP
Goed even kijken of ik em nu snap:
Win XPe het makkelijke zusje, kwestie van je juiste .NET framework erop, en dan een standaard windows applicatie inelkaar draaien.

Win CE6.0 een SDK maken? deze snap ik even niet. Ik krijg een systeem aangeleverd met windows CE6.0 hierop geinstalleerd. Ik wil alleen de applicatie maken (Managed dus met .NET), dit zou dus in vs2008 moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Armageddon_2k schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Goed even kijken of ik em nu snap:
Win XPe het makkelijke zusje, kwestie van je juiste .NET framework erop, en dan een standaard windows applicatie inelkaar draaien.
Een .net applicatie ja. Let er wel op dat niet alle .net framework versies beschikbaar zijn voor XPe.
Win CE6.0 een SDK maken? deze snap ik even niet. Ik krijg een systeem aangeleverd met windows CE6.0 hierop geinstalleerd. Ik wil alleen de applicatie maken (Managed dus met .NET), dit zou dus in vs2008 moeten kunnen?
Je hebt een SDK nodig om iig native applicaties te kunnen ontwikkelen. Voor .Net applicaties niet voor zover ik weet, volgens mij kan je dan gewoon een nieuwe applicatie maken, builden en die dan via activesync overzetten en dan op je apparaat installeren. Het .Net compact framework is een subset van het normale framework, en de applicaties draaien met een hercompliatie dus ook netjes lokaal (of op XPe ;) ).

Om te debuggen (live) met VS2008 en een applicatie op Win CE heb je een tooltje nodig, waarvan de naam me even ontschiet. Heb al een paar maanden niets gedaan aan Win CE ontwikkelen, ga over een paar maanden weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

darkmage schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:10:
[...]
Een .net applicatie ja. Let er wel op dat niet alle .net framework versies beschikbaar zijn voor XPe.
Je kunt bijv. het .NET 3.5 Framework installeren in de FBA fase. .NET 4 heb ik nog niet geprobeerd, maar moet ook te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
darkmage schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:50:
Het is nl geen gestripte versie van de 'normale' XP
Windows XP Embedded, commonly abbreviated "XPe", is a componentized version of the Professional edition of Windows XP
Lijkt er anders behoorlijk op: als ik componenten weglaat houd ik een gestripte versie van XP Prof over. Welk verschil wil je hier benadrukken?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Typo, die g hoort daar niet. XPe is dus een gestripte versie van XP.
CodeIT schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Je kunt bijv. het .NET 3.5 Framework installeren in de FBA fase. .NET 4 heb ik nog niet geprobeerd, maar moet ook te doen zijn.
Ja dat zou moeten kunnen, maar je mist vaak de componenten die nodig zijn om het framework te draaien. Daarom is het handiger om de speciale versie voor XPe in je image mee te nemen, dan heb je alle benodigde componenten.

[ Voor 77% gewijzigd door Xiphalon op 24-06-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:57
Ik heb helemaal geen verstand van XPe, in CE6 ben ik wel behoorlijk thuis. Het zou zo moeten zijn dat degene die de CE images (windows variant levert) ook de SDK moet leveren. Ga dus eens kijken bij de leverancier als deze de bordjes inclusief image levert, en anders bij de collega/groep die het image verzorgt. Als je specifiek kan zeggen welke bordjes en welke leverancier kan ik wellicht iets meer zeggen (heb ervaring met een redelijk aantal leveranciers).

Deze SDK moet je gewoon installeren en dan kun je voorruit op de zelfde manier als in VS2005. Je kan ook een vergelijkbare SDK installeren C++ binaries gecompileerd voor een X270 werken ook gewoon op een OMAP (maar is niet echt ideaal). Bij .net wordt het nog makkelijker daar hoef je alleen tegen het Compact Framework aan te programmeren en kun je overal (inclusief PC) draaien. Al is op de PC niet altijd aan te raden maar het kan wel.
Pagina: 1