• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Lieve Tweakers

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een beamer, maar ben altijd afgeknapt op het geproduceerde lawaai en de geringe branduren van het lampje.
Nu kwam ik gisteren de Casio XJ-A240 tegen. Een beamer met een HD-ready resolutie, klein van formaat, 2500 ansi lumen, geen lampkoeling en > 20.000 branduren dankzij het gebruik van een ledlamp. De prijs van € 1.200 staat me ook wel aan.

Nu is mij vraag: Is dit iets?
Ik heb op wat demofilmpjes op youtube na nog geen concrete reviews kunnen vinden over dit apparaat.
Gezien mijn kennis vrij snel stopt, betreft beamers, en google ook geen antwoorden weet, vraag ik het aan jullie.

Ik wil hem gebruiken voor het spelen van games en het kijken van films. 2500 lumen is voor mij genoeg zo ook het beeldformaat 1280x800.

Afbeeldingslocatie: http://www.byfarthecheapest.com/product_images/r/859/casioprojector__08190_zoom.jpg

• Wootism
  • Niet online
Niemand die me iets over dit apparaat kan vertellen? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Hier de specs:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/33lmb9i.png

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:08
dat hij ook 29dB lawaai maakt of meer. Dus waarschijnlijk stiekem toch koeling.

Verwijderd

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101707.0

Hier wat meer informatie over LED beamers.

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 20:55
Opperhoof schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:19:
dat hij ook 29dB lawaai maakt of meer. Dus waarschijnlijk stiekem toch koeling.
Dat is wel stevig inderdaad. Beamers van Sanyo zitten op 21dB (uit m'n hoofd), voor een vergelijkbare prijs.
Ik weet alleen niet in hoeverre 30bD nou 'herrie' is of niet....

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44
Volgens mij valt 29dB wel mee hoor, je zit er toch niet met je oor bovenop, en je hebt waarschijnlijk nog wel geluid aan staan.

Ik vind wel dat hij aardig wat stroom gebruikt voor een LED beamer, 270 W :o

Ik vind de kwaliteit er op YouTube wel goed uitzien, maar je kan daar niet goed inschatten hoe groot hij is dus dat is ook maar relatief dan :P

[ Voor 106% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2010 22:55 ]

• Wootism
  • Niet online
Xcalibur schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:52:
[...]

Dat is wel stevig inderdaad. Beamers van Sanyo zitten op 21dB (uit m'n hoofd), voor een vergelijkbare prijs.
Ik weet alleen niet in hoeverre 30bD nou 'herrie' is of niet....
En de grap is dat er nog niet eens bijstaat hoeveel geluid hij maakt als de zogenaamde 'eco-functie' uitstaat... Terwijl ze dit wel aangeven bij het stroomverbruik.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12
Dit is echt een hele mooie beamer.
Voor dit geld een absolute aanrader. De kleuren zijn mooi en scherp, een PS3 kun je met 1080P gewoon aansluiten en de beamer doet de rest (geen moeilijk gedoe met de aanknop 10 seconden vasthouden).

Ik heb zelf de XJA230 (2000 lumen) en ben er zeer tevreden over.
Ook een voordeel dat je de lamp niet hoeft te koelen.. Hij kan meteen uit gezet worden.

Voor mn toshiba x100 heb ik tig lampen moeten kopen.. Deze draait al een aardige tijd en niks geen verlies van licht. gebruik hem bijna dagelijks, zelfs voor gewoon TV.

-punt: Geluid, de beamer maakt geluid. Maar als je film aan het kijken bent of aan het gamen bent hoor je dit niet.

• Wootism
  • Niet online
kleefei schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:36:
Dit is echt een hele mooie beamer.
Voor dit geld een absolute aanrader. De kleuren zijn mooi en scherp, een PS3 kun je met 1080P gewoon aansluiten en de beamer doet de rest (geen moeilijk gedoe met de aanknop 10 seconden vasthouden).

Ik heb zelf de XJA230 (2000 lumen) en ben er zeer tevreden over.
Ook een voordeel dat je de lamp niet hoeft te koelen.. Hij kan meteen uit gezet worden.
....
Niet dat het zin heeft om er 1080p naartoe te sturen natuurlijk. Omdat hij maar 720 aankan :P
Maar hoe zit het met het geluid? Ik neem aan dat jouw beamertje ook beschikt over eco-modi. Het is natuurlijk moeilijk om te omschrijven, maar hoe is het geluid bij het volledig uitzetten van de eco-modus; blaast hij dan erg hard?

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12
Wootism schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:35:
[...]

Niet dat het zin heeft om er 1080p naartoe te sturen natuurlijk. Omdat hij maar 720 aankan :P
Maar hoe zit het met het geluid? Ik neem aan dat jouw beamertje ook beschikt over eco-modi. Het is natuurlijk moeilijk om te omschrijven, maar hoe is het geluid bij het volledig uitzetten van de eco-modus; blaast hij dan erg hard?
Ja, kan ik kort over zijn.
Omschrijving is lastig.. Ga anders even langs een winkel waar hij ligt. Dan kun je het zelf testen.

Echter moet ik er wel bij vermelden dat de eco stand alsnog een zodanige lichtopbrengst heeft dat ik bijna in elke situatie een perfect beeld heb.

[ Voor 7% gewijzigd door kleefei op 30-06-2010 10:06 ]

Pagina: 1