SMTP server voor scanner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:59
Beste forumleden,

We zitten hier met z'n allen in een gedeeld kantorenpand, waar iedere unit een internetverbindingsmogelijkheid heeft. Dat werkt, routertje er aan en je hebt zomaar internet op 7 computers. Nu hebben we een Xerox Phaser 6180 MFP staan, met de mogelijkheid te scannen naar email. Op de vorige locatie stond er een server, die ook als smtp functioneerde, maar die is er dus nu niet meer.

Omdat er nogal veel gebruik werd gemaakt van deze functie zou ik graag zien dat het weer werkt, zij het niet dat deze printer een aantal beperkingen met zich meebrengt. Je kunt de SMTP poorten namelijk alleen instellen op 25, 5000-65535. De server van bv. Gmail/Hotmail gebruiken werkt dus niet, die vragen een verbinding op poort 465. Ik ben dus opzoek naar een (liefst gratis) smtp server, aanmelden is geen probleem, om mijn scans mee te versturen.

Lokaal een smtp servertje draaien is eigenlijk geen optie, omdat iedereen met laptops werkt en niet altijd op kantoor zit. Omdat we hier op een gedeeld netwerk zitten, is er ook geen smtp van de provider die we mogen gebruiken.

Iemand tips/suggesties? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 12:54
Er zal toch vast wel ergens op kantoor een server draaien? Is er daar geen mogelijkheid om een mailserver op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Als je je website ergens gehost hebt kan het gewoon via je website host? Je hebt tenslotte ook mailboxen waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
Je kan toch gewoon de SMTP van je provider opgeven? KPN/UPC/Telfort oid...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Via welke provider loopt die verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Dat is het probleem net, het is een pand met een gedeelde verbinding. Service tot aan de deur. Onze mailboxjes lopen via webmail op een server van het hoofdkantoor, in Italie, maar die mogen we niet gebruiken. Verder loopt er hier nergens een computer die we in kunnen richten als server.

edit: heb nog thuis ergens een PIII met win XP staan, misschien moet ik die dan maar meenemen. Tips voor (gratis) windows smtp servers?

[ Voor 19% gewijzigd door gastje01 op 23-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gastje01 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:02:
Dat is het probleem net, het is een pand met een gedeelde verbinding. Service tot aan de deur. Onze mailboxjes lopen via webmail op een server van het hoofdkantoor, in Italie, maar die mogen we niet gebruiken. Verder loopt er hier nergens een computer die we in kunnen richten als server.

edit: heb nog thuis ergens een PIII met win XP staan, misschien moet ik die dan maar meenemen. Tips voor (gratis) windows smtp servers?
En toch moet er een provider zijn :P
Kijk eens bij speedtest.net, die weten meestal de provider wel goed te raden aan de hand van het IP. Je kunt ook je hostname even uitzoeken en doorgeven, meestal staat daar ook wel wat in.

//Edit:
gastje01 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:02:
Das heel leuk maar hoe wil je voorkomen dat mailtjes die die server uit stuurt niet als spam gezien worden? En mag bij die provider uberhoupt zelf een smtp server gedraaid worden of moet alle mail gerelayed worden via hun mailserver (kun je net zo goed gelijk die gebruiken)

[ Voor 25% gewijzigd door Joolee op 23-06-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Watismijnip.nl geeft ineda.nl, speedtest.net KPN. Maar van beide heb ik geen inloggegevens.

Als ik hem in mail niet markeer als spam zou ie toch gewoon binnen moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Neem een goedkoop hosting pakketje bij een partij met een SMTP server en je bent ook voor een paar tientjes per jaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29

Reptile209

- gers -

Probeer anders, als je lijn via KPN loopt, eens botweg mail.kpnmail.nl als SMTP-server in te stellen? Of (nog beter) pak dezelfde mailserver als in je emailclients. Zolang die scanner aan het netwerk hangt, en toegang heeft tot het internet, moet je dan kunnen mailen naar ieder adres ter wereld.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
smtp.kpn-officedsl.nl heb ik geprobeerd, en zonder login gegevens werkt het. Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als alternatief scannen naar een NAS en dit vervolgens via de webinterface van de NAS downloaden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
En wie bel je als internet niet werkt? en aan wie betaal je? Een SMTP server zullen ze echt wel hebben neem ik aan.

Vraag is natuurlijk wel of poort 25 openstaat.

Doe eens een traceroute? of gewoon heel simpel smtp.inada.nl proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DJSmiley schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:33:
En wie bel je als internet niet werkt? en aan wie betaal je? Een SMTP server zullen ze echt wel hebben neem ik aan.

Vraag is natuurlijk wel of poort 25 openstaat.

Doe eens een traceroute? of gewoon heel simpel smtp.inada.nl proberen?
offtopic:
Zeg eh, spuit elf :P

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Pagina: 1