Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:52
Ik heb inmiddels een aardige tijd gezocht naar een (duidelijk) antwoord op mijn vraag. Overal heeft iemand er wel een mening over, maar het lijkt me dat er wel één duidelijk antwoord mogelijk is.

Televisie: Philips 42PFL8404
Receiver: Onkyo TXR607
Blu ray: Onkyo DV-BD507
Speakers: Harman-Kardon HKTS16
Console: Wii
Digitale ontvanger: Ziggo box (nog niet duidelijk welke merk/soort)

Hoe moet ik alles nu aansluiten? Ik wil graag waar mogelijk het geluid surround via de speakers laten lopen.

Zoals ik het heb:

Nu:
1) Blu-ray met HDMI op receiver
2) Receiver met HDMI op televisie
3) Wii met kabels (scart) direct op de tv (geluid hoeft/kan? niet op 5.1)

Straks extra:
4) Digitale ontvanger met HDMI op receiver.

Is dit een correct opstelling? Ik las ergens dat er nog een extra kabel t.b.v. het geluid tussen de tv en de receiver moest?!

Verder loop het geluid niet synchroon (beeld loopt achter). Is dit makkelijk op te lossen door een kabel ertussen of moet ik echt alle extra beeldbewerkingsfuncties uitschakelen op de tv en vertraging instellen op m'n receiver ?

Alvast bedankt voor de reacties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:30

CeesKees

I rest my Kees

Hallo Timbomann,

Je weet exact waarover je het hebt en geeft de juiste opties en oplossingen weer.

Met HDMI alles op je reciever aansluiten en vandaar naar de TV is de beste oplossing die er is.

Daarnaast is het inderdaad de bedoeling om (eventueel) de beeldbewerkingsfuncties uit te schakelen (niet per se nodig) en de vertraging in je reciever in te stellen.

De beeldbewerking hoef je pas uit te zetten wanneer de vertraging in je reciever niet werkt/ niet aanwezig is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
De meest handige manier van aansluiten is alles zoveel mogelijk op de reciever aansluiten, en vanuit de reciever slechts één kabeltje naar de TV. Zo uit je verhaal te lezen, ben je hier ook zo ongeveer mee bezig, op de Wii na dan.

Dat je geluid niet synchroon loopt, komt waarschijnlijk door het feit dat je reciever wat extra tijd nodig heeft om het beeld van je input (blu-ray speler e.a.) weer naar de TV te sturen, en als het goed is, heeft je reciever hier ook opties voor om het geluid weer gelijk te laten lopen (lip sync heet het vaak)

Verder hoef je geen geluidskabel van je TV naar je reciever te laten lopen, aangezien al het geluid op de reciever zelf is aangesloten.

Ah, te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je je Wii niet op je receiver? De mooiste manier van aansluiten is het aanschaffen van een RGB kabel voor de Wii en die dan op je receiver aansluiten. Het hele idee is dan dat je op de receiver bepaalt welke videobron je wilt bekijken/horen. Je tv dient dan slechts als monitor. Als je bij je Wii wilt instellen dat de sub/surround niet mee doet kan dat waarschijnlijk wel. Meestal kan per bron ingesteld worden welke surround mode gebruikt moet worden. Als je dat doet kun je je Onkyo ab waarin je knoppen kunt toewijzen om je tv uit te zetten. De originele van de tv kan dan weggelegd worden.

Tenslotte; Humax en Philips boter(d)en niet echt samen. Groen beeld, mislukte handshakes etc. Controleer van te voren dus even of jouw type dat euvel ook heeft en of daar een update voor beschikbaar is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
Oké, allereerst bedankt voor de snelle reacties.

1) @Trekdude101: Wat betreft dat kabeltje waar je het over hebt tussen de tv en reciever: is dat echt niet nodig dan? Lees overal namelijk dat het gewoon met een enkele HDMI kan. Alleen de Philips handleiding geeft weer dat er NOG een kabeltje tussen moet. Geen idee verder....

2) Dus je kan de Wii ook gewoon via de sub/surround d.m.v. een enkel kabeltje? Zal ik eens testen dan ;)

3) En als ik het op deze manier aansluit, heb ik ook de TV-programma's via de surround (waar mogelijk natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

3) dat heb je helemaal juist. En als het in 2.0 binnenkomt kan je het via je reciever nog een surroundfield meegeven, dus dan is het virtual surround. (de meest tv programmas en films op tv hebben niet meer dan 2.0 geluid, ook al staat anders in de programmagids)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Timbomann schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:42:

1) @Trekdude101: Wat betreft dat kabeltje waar je het over hebt tussen de tv en reciever: is dat echt niet nodig dan? Lees overal namelijk dat het gewoon met een enkele HDMI kan. Alleen de Philips handleiding geeft weer dat er NOG een kabeltje tussen moet. Geen idee verder....
Nee die kabel hoeft alleen als je tv signaal direct in de tv binnenkomt (antenne kabel, of kaartje direct in de tv) dan is die extra kabel nodig om de audio vanaf de tv naar je receiver te krijgen.
Aangezien jou tv binnenkomt via je decoder en die al via HDMI aan je receiver hangt is de extra kabel niet nodig.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Timbomann schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:42:

Meelobee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:05:
[...]

Nee die kabel hoeft alleen als je tv signaal direct in de tv binnenkomt (antenne kabel, of kaartje direct in de tv) dan is die extra kabel nodig om de audio vanaf de tv naar je receiver te krijgen.
Aangezien jou tv binnenkomt via je decoder en die al via HDMI aan je receiver hangt is de extra kabel niet nodig.
Precies zoals Melobee zegt dus ;)

Gewoon zoveel mogelijk via de reciever werken, dan hou je alles simpel, en heb je niet zoveel kabels aan de tv hangen, waardoor je dat weer wat netter hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
TrekDude101 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:31:
[...]

[...]

Precies zoals Melobee zegt dus ;)

Gewoon zoveel mogelijk via de reciever werken, dan hou je alles simpel, en heb je niet zoveel kabels aan de tv hangen, waardoor je dat weer wat netter hebt :)
Thanks, ik ben eruit! Topic kan een slotje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

TS, houd er rekening mee dat Philips televisies door alle post-processing een vertraging van 200ms genereren. Helaas kan je receiver slechts 100ms corrigeren. Om die laatste 100ms ook te compenseren zul je afaik een aantal beeldverbeteringszaken ook echt uit moeten schakelen. Veelal lees je dat mensen in principe alleen HD natural motion en 100Hz aan laten staan en de rest uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
Oké, zal vanavond is proberen of ik beeld en geluid op die manier gelijk kan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
Gisteravond met wat instellingen zitten klooien. Blu Ray van Avatar opgezet, alleen HD Natural Motion en 100Hz aan, receiver op 100ms vertraging, maar dan nog steeds krijg ik een (minimale) vertraging. Niet echt heel erg storend, maar nog wel steeds aanwezig.

En om nou ook nog eens die Natural Motion en die 100 Hz uit te zetten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Natural motion zou je niet nodig moeten hebben bij een Blu-Ray als bron. Deze heeft geen enkele verbetering nodig.

Je zou het eens moeten testen, voor het zelfde geld ziet het er prima uit!

Of op zoek naar een reciever die meer kan vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Staat je televisie niet toevallig op 24p modus voor het afspelen van die Blu-ray? Dat zou evt. voor extra vertraging kunnen zorgen. Op 25p zou het wellicht opgelost kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
@CeesKees: Ik dacht wel verschil te zien in beeldkwaliteit, maar dat kan ook alleen tussen m'n hoofd zitten ...

@Ed_L Mmmm, 24p modus zeg je? Dat moet ik eens even nazoeken hoe ik dat in kan stellen dan en wat het uberhaupt inhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kijk hier maar eens onderaan de pagina, achter 'televisie eigenschappen': pricewatch: Philips 42PFL8404H

[ Voor 66% gewijzigd door Edmin op 24-06-2010 11:24 . Reden: CTRL+C, CTRL+V!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Heeft de TV Ambilight? Dat zou ik eens uitzetten! (zou ik trouwens altijd al doen, nutteloze automatische living colours..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Heeft philips alleen maar last van die vetraging dan ?

Ik heb namelijk ook een philips, maar mijn Marantz SR4003 kan geen audio delay of lipsync (of ik kan het niet vinden in de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alle televiesies hebben een bepaalde vertraging. Philips heeft echter een iets grotere vertraging dan de meeste andere merken en Onkyo receivers kunnen slechts 100ms vertragen. Vziw kunnen Marantz receivers wel een langere vertraging toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbomann
CeesKees schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:27:
Heeft de TV Ambilight? Dat zou ik eens uitzetten! (zou ik trouwens altijd al doen, nutteloze automatische living colours..)
Leuk, zo'n nieuwe TV! Koop je een tv met alles erop en eraan, moet je alsnog alle extra's uitzetten omdat anders je beeld niet gelijk loopt. Het is toch niet te geloven... ;)

Had beter zo'n ouderwetse houten tv met 8 zenders kunnen kopen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57
raymonvdm schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:32:
Heeft philips alleen maar last van die vetraging dan ?
Philips is zoals gezegd wel één van de merken met de meeste vertraging. Komt puur en alleen door Digital Natural Motion wat inderdaad voor een vaste delay van 200 ms zorgt. Als je Digital Natural Motion (en dan dus ook meteen 100 Hz) uit zet dan is de vertraging weg. Overigens zou je de tv ook op de mode "game" of "spel" kunnen zetten, dit doet hetzelfde. Andere merken hebben minder vertraging, maar veelal nog wel steeds dat er modi als "game" op een tv nodig zijn. De hogere modellen van Sony hebben ook 200 ms delay omdat ze dezelfde software gebruiken als Philips.

Heb zelf een Denon receiver gekocht die 200ms kan vertragen omdat ik ook een Philips heb. Al moet ik zeggen dat ik niet veel verschil zie met een Blu-ray en dan de tv op gewone mode en 200 ms delay of een Blu-ray en dan de tv op "spel" (dus zonder Digital Natural Motion aan). Vooral voor gewone (analoge) tv en dergelijke is Digital Natural Motion nodig, voor games sowieso niet. En Blu-rays naar mijn mening ook niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk idd dat het wel meevalt als je DNM uit zet bij digitale (HD) tv. Voor htpc bezitters zou dat helemaal een non-issue moeten zijn, omdat je dan al je post processing in je htpc doet en dus alle opties op je tv uit kunt schakelen. Een Radeon HD5000 of Intel Clarkdale zorgt dan zelf wel voor de sync met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Timbomann schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:10:
[...]

Leuk, zo'n nieuwe TV! Koop je een tv met alles erop en eraan, moet je alsnog alle extra's uitzetten omdat anders je beeld niet gelijk loopt. Het is toch niet te geloven... ;)

Had beter zo'n ouderwetse houten tv met 8 zenders kunnen kopen denk ik ;)
Tsja, je had je ook van te voren kunnen afvragen of alles erop en eraan wel nodig zou zijn... Je moet het zo zien; zolang het beeld wat de TV ingaat niet goed is van kwaliteit, gaat er ook geen goed beeld uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hebben die Philips tv's geen Game mode o.i.d. dat alle bewerkingen die de tv doet uitzet/minimaliseert?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jawel:
FeaR1986 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:19:
[...]

Heb zelf een Denon receiver gekocht die 200ms kan vertragen omdat ik ook een Philips heb. Al moet ik zeggen dat ik niet veel verschil zie met een Blu-ray en dan de tv op gewone mode en 200 ms delay of een Blu-ray en dan de tv op "spel" (dus zonder Digital Natural Motion aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Meelobee schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:23:
Hebben die Philips tv's geen Game mode o.i.d. dat alle bewerkingen die de tv doet uitzet/minimaliseert?
Ik heb zelf ook een Philips, en ik heb gewoon alles uitgezet, aangezien ik alleen HD erop kijk, en ik merk dan ook niks van vertragingen. Ik weet alleen niet zeker of er een Game mode is, maar je kan alles wel uitzetten, al dan niet handmatig.
Pagina: 1