Ik heb inmiddels een aardige tijd gezocht naar een (duidelijk) antwoord op mijn vraag. Overal heeft iemand er wel een mening over, maar het lijkt me dat er wel één duidelijk antwoord mogelijk is.
Televisie: Philips 42PFL8404
Receiver: Onkyo TXR607
Blu ray: Onkyo DV-BD507
Speakers: Harman-Kardon HKTS16
Console: Wii
Digitale ontvanger: Ziggo box (nog niet duidelijk welke merk/soort)
Hoe moet ik alles nu aansluiten? Ik wil graag waar mogelijk het geluid surround via de speakers laten lopen.
Zoals ik het heb:
Nu:
1) Blu-ray met HDMI op receiver
2) Receiver met HDMI op televisie
3) Wii met kabels (scart) direct op de tv (geluid hoeft/kan? niet op 5.1)
Straks extra:
4) Digitale ontvanger met HDMI op receiver.
Is dit een correct opstelling? Ik las ergens dat er nog een extra kabel t.b.v. het geluid tussen de tv en de receiver moest?!
Verder loop het geluid niet synchroon (beeld loopt achter). Is dit makkelijk op te lossen door een kabel ertussen of moet ik echt alle extra beeldbewerkingsfuncties uitschakelen op de tv en vertraging instellen op m'n receiver ?
Alvast bedankt voor de reacties,
Televisie: Philips 42PFL8404
Receiver: Onkyo TXR607
Blu ray: Onkyo DV-BD507
Speakers: Harman-Kardon HKTS16
Console: Wii
Digitale ontvanger: Ziggo box (nog niet duidelijk welke merk/soort)
Hoe moet ik alles nu aansluiten? Ik wil graag waar mogelijk het geluid surround via de speakers laten lopen.
Zoals ik het heb:
Nu:
1) Blu-ray met HDMI op receiver
2) Receiver met HDMI op televisie
3) Wii met kabels (scart) direct op de tv (geluid hoeft/kan? niet op 5.1)
Straks extra:
4) Digitale ontvanger met HDMI op receiver.
Is dit een correct opstelling? Ik las ergens dat er nog een extra kabel t.b.v. het geluid tussen de tv en de receiver moest?!
Verder loop het geluid niet synchroon (beeld loopt achter). Is dit makkelijk op te lossen door een kabel ertussen of moet ik echt alle extra beeldbewerkingsfuncties uitschakelen op de tv en vertraging instellen op m'n receiver ?
Alvast bedankt voor de reacties,