Allereerst wil ik zeggen dat ik 0 ervaring heb met webservices noch met ssl verbindingen en certificaten. Dus houd daar in je commentaar/opmerkingen/antwoorden a.u.b. een beetje rekening mee.
Het volgende is er aan de hand:
- Ik heb een Maven Web Project aangemaakt in Netbeans.
- Hier heb ik met JAX-WS gegenereerde code aan toegevoegd (aan de hand van een WSDL van de WS).
- Bij het opstarten van de de client worden de volgende System Properties gezet:
- In deze keystore zit de private key welke hoort bij het certificaat waarmee ik de WSDL van de WS kan benaderen (certificaat is dus goed).
- Er wordt gecheckt of het certificaat ook echt bestaat.
Verder heb ik geen idee wat er nog meer gedaan kan worden. Ik heb geprobeerd om GlassFish te configureren:
- Server cert. toegevoegd aan truststore van GlassFish.
- P12 keystore geïmporteerd in keystore van GlassFish.
Ook heb ik server en eigen certificaat toegevoegd aan de cacerts file van mijn jre (die van de jdk en de standalone jre, omdat ik niet weet welke er nou gebruikt wordt
).
Maar het blijft allemaal resulteren in de volgende exception:
Ik ben dus driftig op zoek naar hulp, want ik zit helemaal vast en ik kan toch moeilijk goede informatie op internet vinden. Dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Alvast bedankt
Het volgende is er aan de hand:
- Ik heb een Maven Web Project aangemaakt in Netbeans.
- Hier heb ik met JAX-WS gegenereerde code aan toegevoegd (aan de hand van een WSDL van de WS).
- Bij het opstarten van de de client worden de volgende System Properties gezet:
Java:
1
2
3
| System.setProperty("javax.net.ssl.keyStore", <absolute pad .p12 cert>); System.setProperty("javax.net.ssl.keyStorePassword", <.p12 wachtwoord>); System.setProperty("javax.net.ssl.keyStoreType", "pkcs12"); |
- In deze keystore zit de private key welke hoort bij het certificaat waarmee ik de WSDL van de WS kan benaderen (certificaat is dus goed).
- Er wordt gecheckt of het certificaat ook echt bestaat.
Verder heb ik geen idee wat er nog meer gedaan kan worden. Ik heb geprobeerd om GlassFish te configureren:
- Server cert. toegevoegd aan truststore van GlassFish.
- P12 keystore geïmporteerd in keystore van GlassFish.
Ook heb ik server en eigen certificaat toegevoegd aan de cacerts file van mijn jre (die van de jdk en de standalone jre, omdat ik niet weet welke er nou gebruikt wordt
Maar het blijft allemaal resulteren in de volgende exception:
code:
1
2
| javax.xml.ws.WebServiceException: Failed to access the WSDL at: https://adres.adres?wsdl. It failed with: Received fatal alert: bad_certificate. |
Ik ben dus driftig op zoek naar hulp, want ik zit helemaal vast en ik kan toch moeilijk goede informatie op internet vinden. Dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Alvast bedankt