Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 06:58
Ik heb een HTC Desire, ben er prima over te spreken met zijn vele mogelijkheden en alles werkt ook soepel.

Nu probeer ik een stream op te zetten (RTSP stream) vanaf VLC naar mijn Desire, maar het lukt niet echt.

Ik heb eerst het H264/AAC profiel gekozen om hiermee te testen. Hiermee kwam het geluid aan maar ik kreeg geen beeld te zien. Kies ik andere profielen (divx/mpeg) dan weigert mijn android uberhaupt de stream op te pakken.

Via google kwam ik deze tegen (via commandline uitvoeren)
code:
1
vlc -vvv INPUT_SOURCE --sout '#transcode{soverlay,ab=42,samplerate=44100,channels=1,acodec=mp4a,vcodec=h264,width=320,height=180,vfilter="canvas{width=320,height=180,aspect=16:9}",fps=25,vb=200,venc=x264{vbv-bufsize=500,partitions=all,level=12,no-cabac,subme=7,threads=4,ref=2,mixed-refs=1,bframes=0,min-keyint=1,keyint=50,trellis=2,direct=auto,qcomp=0.0,qpmax=51}}:gather:rtp{mp4a-latm,sdp=rtsp://0.0.0.0:5554/leffa.sdp}'

ik heb dit geprobeerd onder windows 7, wat ervoor zorgt dat VLC start maar voor de rest niks gebeurd, stream is onbruikbaar. Onder Debian krijg ik dat ik bepaalde encoders mis (ook al heb ik ffmpeg compleet verbouwd).

Heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om een stream werkend te krijgen naar zijn Android? Ik hoor het graag :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Ik heb op verschillende manieren met verschillende tools geprobeert om te streamen naar de desire en galaxy s maar het wil niet werken. Ik denk dat we moeten wachten op de coreplayer voor android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Ik heb het voorelkaar gekregen om beeld te krijgen op mij telefoon over rtsp alleen ik kan het maar niet forwarden om buiten de router te kunne kijken. Op een of andere manier gebruikt rtsp andere poorten dan dat ik heb aangegeven...als ik verbind met local ip krijg ik beeld maar met mijn vaste ip niet. er gaat wel data naar de telefoon maar geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37
Empo schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:47:
Ik heb het voorelkaar gekregen om beeld te krijgen op mij telefoon over rtsp alleen ik kan het maar niet forwarden om buiten de router te kunne kijken. Op een of andere manier gebruikt rtsp andere poorten dan dat ik heb aangegeven...als ik verbind met local ip krijg ik beeld maar met mijn vaste ip niet. er gaat wel data naar de telefoon maar geen beeld
Kun je vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Vind het wel leuk om een filmpje in bad te kunnen kijken ofzo :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
hmm ok ik heb de guide hieronder gevolgd maar ik heb deze line erin gezet. De poort heb ik veranderd naar een custom poort. Ik heb de html file aangemaakt en op de sd kaart gezet. Deze heb ik vervolgens geopend daarna de stream gestart en voila het werkt. Je kunt de bitrate tweaken en hoger zetten.

Guide:
http://platechnotes.patri...to-android-nexus-one.html

Code:
:sout=#transcode{soverlay,ab=42,samplerate=44100,c hannels=1,acodec=mp4a,vcodec=h264,width=320,height =180,vfilter="canvas{width=320,height=180,aspect=16:9}",fps=25,vb=200,venc=x264{vbv-bufsize=500,partitions=all,level=12,no-cabac,subme=7,threads=4,ref=2,mixed-refs=1,bframes=0,min-keyint=1,keyint=50,trellis=2,direct=auto,qcomp=0.0 ,qpmax=51}}:gather:rtp{mp4a-latm,sdp=rtsp://0.0.0.0:5554/stream.sdp}

mijn probleem is nu dat ik van buiten niet kan verbinden (ik verbind wel er gaat ook data heen en weer alleen er is geen beeld) Ik lees hier en daar dat rtsp moeilijk te forwarden is...klopt dit?

EDIT: Het is mij gelukt om de stream van buiten bereikbaar te maken ik had op internet rond gezocht welke poorten geopend moesten worden. Iemand had poort 554 en 5000 geforward ik heb hetzelfde gedaan en het werkt nu :D Ik zal morgen nog even kijken of ik de resolutie en bitrate hoger kan zetten.

Ik wil nu een m3u bestand maken waarmee ik met één click de stream kan starten..

EDIT2: Niet slapen voordat het lukt :D maar het is gelukt ik heb een batfile gemaakt waarmee vlc direct gaat streamen ik heb de resolutie eerst op 800x480 gezet maar audio liep niet sync meer met video dus verlaagt naar 400x240 (bijna sync nu) maar super beeld (goed genoeg voor het wk :D) en nu lekker slapen

[ Voor 36% gewijzigd door Empo op 28-06-2010 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 06:58
Het is mij gelukt op een andere manier dan RTSP, namelijk via Flash streamen! :) Wel heb je android 2.2 hiervoor nodig (JW Player deed het niet bij mij onder 2.1) en flash player 10.1 beta3 .

- Open VLC
- Kopieer de link van de stream die je wilt volgen in de source, daarna optie restreamen aanklikken
- Lokaal weergeven, transcoden uit
- Dit als optie meegeven:

code:
1
:sout=#transcode{vcodec=h264,vb=1200,deinterlace,ab=128,fps=25,width=800,height=480,acodec=mp3,samplerate=44100}:duplicate{dst=std{access=http{mime=video/x-flv},mux=ffmpeg{mux=flv},dst=0.0.0.0:8081/stream.flv},dst=display}

- JW player op je webserver plemmen en de source laten verwijzen naar de komst van je stream (die VLC uitspuugt, niet ontvangt ;) )
- en met je android foon naar de pagina browsen. kijken maar! :)

Dit werkt bij mij behoorlijk goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door Beerkeeper op 28-06-2010 12:27 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Pagina: 1