Toon posts:

P2 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yooooo,
Ik heb ier nen P2 400 die volgens SiSoft op 51°C draait (na 2 uur heel actief te zijn) Is dit normaal?
Hoe warm mogen P2 400?????

Wa kan ik nog doen om da ding over te klokken en moet ik dan extra koeling plaatsen of niet. Ik weet dat het iets met de jumpersettings is weet iemand een vb. En hoever kan ik da dan drijven m.a.w. hoe warm mag ie worden?

greeeeetz

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
okee als je eerst ff dit leest
[topic=141322]

je temp is ietsjes aan de hoge kant maar dat valt dus nog mee hou de temp onder de 60

je moet ietsjes duidelijker zijn is wat je hebt zet er dus ff bij wat voor mobo je hebt!

een je moet de frontsidbus (FSB) omhoog gooien daardoor krijg je een grotere kloksnelheid. dat kun je instellen in de bios

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
I wrote the text, ma zo newbe ben ik nu ook niet

Ik heb het volgende mobo: GA-686BX met nen FSB van 100 en de klok ratio staat op *4
SW1 SW2 SW3 SW4
dus ON ON OFF ON
mag ik da nu zomaar op 4,5* zetten of is da te gevaarlijk.
thanks voor de snelle reply

Verwijderd

Gevaarlijk niet maar doen gaat ie het niet op 4.5, p2's zijn namelijk mulitplier locked dus je zal het moeten gaan doen met FSB clocken..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe klok ik dan met de FSB bij mij weten kan ik da alleen op 66 zetten, 100 of op automatische detectie

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Klok ratio veranderen helpt niet bij een P400
Je moet de snelheid van de bus verhogen.

Bij diverse moederborden zoals Asus is dit in kleine stappen te doen.
b.v. 100Mhz > 103Mhz waardoor de P400 op een snelheid van 4 x 110 = 440Mhz gaat lopen.
Probleem is vaak dat ook de snelheid van de PCI en AGP bus omhoog gaat, respectievelijk van 33 naar 36Mhz en van 66 naar 72Mhz en dat lusten sommige video/netwerk etc kaarten niet.

? weet jij wat.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
b.v. 100Mhz > 103Mhz waardoor de P400 op een snelheid van 4 x 110 = 440Mhz gaat
mmm volgens mij is het 4x103=412mhz...

foutje moet kunne (8>

Verwijderd

Topicstarter
ah dus sommige kaarten kunnen geen verschil aan van 3 Mhz kaarten, Hoe verander ik nu mijne FSB???,,

• delyver
je bent anders wel vandaag pas geregistreerd, niet dat dat wat zegt ofzo maargoed :)

als je de FSB niet kan instellen dan heb je dus giga veel pech :(

je kan nog een programmatje proberen bijvoorbeeld SoftFSB, als dat niet werkt dan heb je echt pech

Audi A8 W12 6.0

• delyver
die FSB kan dus in de BIOS, asl dat niet wil met SoftFSB

anders niet

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand een URL voor SoftFSB?

idd dit forum heb ik pas gisteren ontdekt dûde loooooooooooooooooooooooooooooooooool
Pagina: 1