Feedback-knop... idee ter aanvulling.

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik vind het huidige systeem onhandig en incompleet, met de knop Feedback die naar Geachte Redactie linkt.

Als je een tikfoutje hebt gezien, dan stem ik voor een systeem genaamd ''Spelfout gezien? Klik hier" wat je simpelweg doorlinkt naar de laatste post in het laatste topic uit de Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 37 -reeks zodat je direct terug kan kijken of het al gemeld is. Veel makkelijker en directer en volgens mij is een hyperlink makkelijk te realiseren.

Eronder kan je natuurlijk altijd een linkje naar het subforum van GR aanhouden. Hij is op zich wel handig maar er ontbreekt gewoon nog iets.

Verwijderd

Inderdaad, dat zou het stukken makkelijker maken.

Het zou ook handig zijn als een dergelijke feedback knop op de een of andere manier per artikel zou werken. Dat maakt het veel makkelijker om te zien of de spelfout al gemeld is. Nu moet je eerst de thread door gaan lezen, om te zien of er van dat artikel ergens een opmerking staat. Dat is veel gevraagd voor een simpele tikfout...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 12:11

Zerora

Ik Henk 'm!

Of gewoon een systeem dat alvast de link van het artikel waaruit je linkt naar de feedback toe alvast invult voor je in de post. Net zoals bij quote de post van de betreffende persoon wordt ingevuld voor je.
Dan hoef je alleen nog maar de fout te melden en op Verstuur te klikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerora op 23-06-2010 14:40 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zerora schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:39:
Of gewoon een systeem dat alvast de link van het artikel waaruit je linkt naar de feedback toe alvast invult voor je in de post. Net zoals bij quote de post van de betreffende persoon wordt ingevuld voor je.
Dan hoef je alleen nog maar de fout te melden en op Verstuur te klikken.
Wat het risico op het niet eerst even lezen van de draad om dubbele meldingen te voorkomen alleen maar groter maakt?

Want dat is in zekere zin natuurlijk wel het voordeel van de huidige setup, doordat je naar GR gestuurd wordt en je daarna zelf even door moet klikken naar de juiste plek is de kans dat je bestaande meldingen over het hoofd ziet een stukje kleiner :)

Wat AHBdV voorstelt gaat, als ik hem goed begrijp, meer richting een TR functionaliteit bij nieuwsberichten. Voor kleine foutjes zou dat misschien interessant kunnen zijn, maar dat is wel een redelijk ingrijpende uitbreiding zonder dat er nu echt een groot probleem opgelost wordt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Hoe je mijn voorstel moet invullen zou eens over nagedacht moeten worden... Ik zit voorlopig uit het gezichtspunt van de gebruiker te denken, niet van de devvers.
Ik kan me voorstellen dat je alle spelfout feedback nog steeds in één thread stopt, maar dat er automatisch een artikel identificatie tag aangeplakt wordt. Op die manier kan je wanneer iemand feedback geeft, makkelijk de subset laten zien die op dat artikel betrekking heeft.

Of het probleem zo groot is... Ik zie na al die jaren nog steeds heel erg veel feedback op de FP verschijnen i.p.v. op het forum. Dat lijkt er toch op te wijzen dat het gemak waarmee je het kan melden belangrijk is...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:46
Jejking schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:38:
Ik vind het huidige systeem onhandig en incompleet, met de knop Feedback die naar Geachte Redactie linkt.

Als je een tikfoutje hebt gezien, dan stem ik voor een systeem genaamd ''Spelfout gezien? Klik hier" [...]
Ik vind een feedback-topic zoals het er nu is prima, maar als ik naast een frontpage artikel een knop zie met 'Spelfout gezien? Klik hier!', dan vind ik dat eerlijk gezegd ronduit amateuristisch overkomen.

Daarnaast - welk probleem wordt er nou eigenlijk opgelost? Ja, soms wordt er voor een spelfout een compleet topic geopend, maar dat is volgens mij maar incidenteel. Wat mij betreft laten zoals het is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:38:
Of het probleem zo groot is... Ik zie na al die jaren nog steeds heel erg veel feedback op de FP verschijnen i.p.v. op het forum. Dat lijkt er toch op te wijzen dat het gemak waarmee je het kan melden belangrijk is...
Maar dat ga je niet verhelpen door andere functionaliteit achter dat knopje te stoppen denk ik? Dat zijn gewoon mensen die überhaubt dat knopje over het hoofd zien. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand op het feedback knopje klikt, in GR uitkomt en dan besluit het commentaar toch maar in een reactie onder het nieuwsbericht te zetten.

Als je dat probleem wilt aanpakken dan kan je het denk ik beter zoeken in het verduidelijken van die knop. Misschien is "Feedback" niet de meest duidelijke term. Een knop met de naam "spelfout melden" of iets dergelijks zou misschien beter werken. Al ben ik het wel met degene hierboven eens dat het nogal onprofessioneel staat om letterlijk te vragen om spelfouten door te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 23-06-2010 21:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1