Vorige week heb ik een mini-DP naar HDMI kabel binnengekregen van Monoprice (link). Hiermee wilde ik mijn MacBook Pro (juni 2009) aansluiten op een Samsung LE40B650 LCD tv. In OS X wordt de tv direct herkend echter geeft de tv aan dat er geen signaal te vinden is. Ik heb alle vier de HDMI ingangen van de tv geprobeerd op verschillende resoluties maar dat mocht niet baten. Vervolgens gaan Googlen en een workaround gevonden waarbij de picture size van de tv ingesteld kon worden op 'fit to screen', dit ging dmv een Windows laptop aansluiten op de HDMI poort, juiste instelling kiezen en dan kabels switchen. Dit werkte helaas ook niet. Ik kon via de Windows laptop wel gewoon 1080p beeld krijgen op de Samsung. Ook wanneer ik m'n Mac aansluit op een random andere LCD tv dan krijg ik gewoon beeld. Het lijkt er op dat de Samsung tv en dan ook nog precies dit model de bottleneck is...heeft iemand anders hier ook last van en is er een oplossing voor? Bij voorbaat dank!
Je kan even proberen of overscan aan of uitzetten het probleem oplost.
En verder is er nog de mogelijkheid om met SwitchResX en dergelijke tools aan de gang te gaan om met de instellingen te spelen.
Ik had met een panasonic tv via hdmi op m'n Mac Mini ook dit probleem. Helaas nooit helemaal kunnen oplossen, maar met de juiste overscan instelling en de correctie van Plex is het in m'n media center niet echt meer een issue.
En verder is er nog de mogelijkheid om met SwitchResX en dergelijke tools aan de gang te gaan om met de instellingen te spelen.
Ik had met een panasonic tv via hdmi op m'n Mac Mini ook dit probleem. Helaas nooit helemaal kunnen oplossen, maar met de juiste overscan instelling en de correctie van Plex is het in m'n media center niet echt meer een issue.