• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een DL380G6 die ik heb ingericht met Windows Server 2003 en VMware server 2.0.2
Aan deze server hangt via SAS P200 controller een StorageWorks 1/8 R2

De server bevat 2x SAS 146GB 15K in RAID1 op een P400 SAS controller.
Tevens bevat de server 4x 2TB SATA 7.2K schijven in RAID5

De virtuele servers back-uppen is geen probleem. gaat gewoon erg goed.
Ik wil de SYSTEM/BOOT partitiek van de fysieke server back-uppen m.b.v. een imaging programma.

Ik heb Ghost 11.5 geprobeerd maar die kreeg ik niet werkend. Schijven worden niet herkend.

Googlen helpt me vooralsnog niet verder. Enige Tips?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probleem zal hem zitten in het niet aanwezig zijn van de driver voor je raid-controller binnen je Ghost boot cd (of wat je dan ook maar gebruikt).

Waarom backup je die server niet gewoon met NTBackup?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Dit zou moeten werken, super snel en flexibel:

http://ping.windowsdream.com/

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Question Mark schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:16:
Waarom backup je die server niet gewoon met NTBackup?
Is het niet zo dat in geval van disaster recovery een backup van NTBackup nogal veel voorbereiding nodig heeft voordat je zover bent dat je hem terug kunt zetten?

Ik kan me voorstellen dat een (ghost) image dan veel sneller is.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jimbo123 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:28:
[...]
Is het niet zo dat in geval van disaster recovery een backup van NTBackup nogal veel voorbereiding nodig heeft voordat je zover bent dat je hem terug kunt zetten?
Dat klopt, maar NTBackup is wel een gratis oplossing die werkt.

Overigens begrijp ik niet goed waarom TS nog werkt met VMWare server. ESXi is gratis en performed veel sneller. Bij disaster recovery is ESXi in ongeveer 10 minuten opnieuw geinstalleerd. (of nog beter, draai het vanaf USB-stick en hou een spare-stick gereed).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Question Mark schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:47:
[...]
Dat klopt, maar NTBackup is wel een gratis oplossing die werkt.

Overigens begrijp ik niet goed waarom TS nog werkt met VMWare server. ESXi is gratis en performed veel sneller. Bij disaster recovery is ESXi in ongeveer 10 minuten opnieuw geinstalleerd. (of nog beter, draai het vanaf USB-stick en hou een spare-stick gereed).
USB sticks worden door HP niet meer ondersteund ivm failures door de writes in de logs.

Ik zou ESXi gewoon booten van een simpele sata schijf, zodra de boel in het geheugen geladen is wordt die toch niet vreselijk veel meer aangesproken voor performance.

Verwijderd

Waarschijnlijk kan het ook wel met Acronis True Image 2010

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb overwogen gebruik te maken van ESXi, maar volgens mij heb je dan de management agents niet tot je beschikking. (HDD status, e.d.)
Die heb je pas ter beschikking bij het duurdere broertje.

Voor het echte back-uppen maak ik gebruik van BackupExec.. Ik wil de server imagen om snel te kunnen restoren.
Ik ga 's kijken naar Ping en naar Acronis. Wellicht voldoen die goed voor hetgeen ik wil.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ReVolpe schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:39:
Ik heb overwogen gebruik te maken van ESXi, maar volgens mij heb je dan de management agents niet tot je beschikking. (HDD status, e.d.)
Die heb je pas ter beschikking bij het duurdere broertje.
Er is een HP versie van ESXi te downloaden waar de insight management agents al inzitten.

VMware ESXi Installation CD for HP Proliant Servers
Image for ESXi 4.0 installation that includes HP Insight Manager providers, documentation for installation, and for use with HP ProLiant servers.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:26
Je kunt ook een boot-cd maken m.b.v. bartPE, hierin kun je de drivers van de raid-controler zetten en bijv. driveshapshot gebruiken om een image te maken.
Ik gebruik dit zelf regelmatig en het bevalt erg goed, nog maar zelden problemen mee gehad.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:45

-ET-

Phone Home

Ik gebruik zelf Clonezilla. Opensource en werkt voor mij erg goed.

Verwijderd

-ET- schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:26:
Ik gebruik zelf Clonezilla. Opensource en werkt voor mij erg goed.
Clonezilla om images te maken ?

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01 06:12
Acronis true image echo server werkt zonder drivers op een P400 :)

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:20 ]

Pagina: 1