Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ìk weet niet of ik in dit forum goed zit

maar iemand beweert een sms niet verzonden te hebben, terwijl ik het onder zijn nummer ontvangne heb.

hij beweert dat via een fake sms dienst is verzonden,

nu wil ik weten als ik fake verstuur staat er dan ergens de echte afzender ?
kan mijn provider (phodaphone dit achterhalen bij de verzender(vodaphone ? en bij de ontvanger?(vodaphone)

De verzender zegt 45,- aan vodaphone uit gegeven te hebben om dit te achterhalen ..

wie kan me meer informatie geven ? kan ik deze info wellicht uit mijn nokia gsm trekken ? (n95 xpres music geloof ik) ..

hoe kan ik schuld/onschuld bewijzen ?

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 22-06-2010 23:52 ]

Tja vanalles

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ehm er is ook zoiets als een outbox/verzonden berichten in de telefoon van degene die jouw had geSMSt. Kijk daar eens in? Mits die daar iets heeft verwijderd natuurlijk.

Verder denk ik niet dat 'phodaphone' of 'vodaphone' dit kan achterhalen, ook niet voor een geld bedrag. Dit is namelijk wel een privacy gerelateerd verzoek dat je zou indienen. Dus laat staan dat 'Vodafone' of een van die andere providers die je zojuist opnoemde hier wat aan kan/wil doen.

Besides wat kan er in godsnaam zo belangrijk zijn wat er in 1 SMSje staat? Fake SMS diensten bestaan niet, tenzij je een soort script binnen je telefoon heb zitten..

Leer trouwens niet alleen voor ons maar ook voor jezelf eens wat beter Nederlands. Het is namelijk haast niet op een normale manier te lezen. :X

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 18:16
Kan je de sms centrale niet zien op je telefoon waarmee het bericht verstuurd is? Op mijn Nokia kan ik dat altijd zien, bij een fake dienst zal wel een 1 of ander buitenlandse centrale weergeven zijn. Mijn werkgever stuurt soms ook een sms naar alle medewerkers tegelijk, dan staat er ook +44 ofzo als sms centrum ;)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je kunt via internet smsjes versturen, waarbij je elke willekeurige afzender kunt opgeven. Omdat de sms niet door een telefoon is verstuurd, is de echte afzender dan niet te achterhalen, niet door de provider en ook niet via het toestel (wat is een n95 xpres music :?)

Overigens is het wel zo, dat bij ruzies over een bepaald, al dan niet verstuurd, smsje (die dingen schijnen belangrijk te zijn :X ), mensen zich vaak beroepen op een fake sms dienst, terwijl ze het weldegelijk zelf verstuurd hebben O-)

Dit, gezien de topics hierover, die toch met enige regelmaat op diverse telefoon gerelateerde fora opduiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Marly op 26-06-2010 06:26 ]