Toevoegen van ´dB´ bij het koeling gedeelte.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik heb geen idee of ik deze vraag hier goed stel / of deze wel toegestaan is.

In ieder geval:

Ik vind de Pricewatch op Tweakers zeer compleet, met name de oude zoek manier is zeer prettig door alle keuzes. Het enige wat ik eigenlijk nog mis aan de filteringsopties is een selectie voor het maximum aantal dB wat de koeling mag leveren!

Ik heb geen idee of andere Tweakers het hier mee eens zijn, maar dit is toch wel een klein puntje waar ik nogal vaak over struikel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 11:42

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Net als de CFM-waarden zijn die waarden totaal niet vergelijkbaar tussen verschillende series/fabrikanten.

Een voorbeeld:
De Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm produceert volgens zijn specs 22.8dB aan geluid, en de Fractal Design Silent Series , 140mm volgens zijn specs 9dB.

Ik heb ze beide, en de Fractal Design is toch beter hoorbaar dan de Nexus.

De enige manier om betrouwbaar te vinden hoeveel geluid iets maakt, is dat opzoeken in reviews van SPCR.
Ik zie hier dus geen nut in.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Je hoeft ook niet altijd van fabrikant gegevens uit te gaan toch?
Je kunt ook als tweakers.net aan spcr vragen etc etc...

Db bij koeling vind ik wel een goed idee. overigens net als cfm bij ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het probleem is dan dat SPCR maar een beperkt aantal fans heeft gemeten, en dus 95% van de fans in de PW dan nog steeds geen specs wat betreft CFM en dBA krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Tja, wat fabrieksopgave betreft hebben we wel meer discutabele specs. Bijvoorbeeld gesprekstijd en stand-by-tijd bij telefoons, of dynamische contrastverhouding bij TV's.

Hoewel ik heel goed de tegenargumenten van Ghost Dog begrijp en deze ook onderken, beperken we ons toch tot de opgave van de fabrikanten. Het is aan hen om hier integer mee om te gaan en zodoende hun naam hoog te houden of niet.

Daar rekening mee houdend vind ik het wel een goed idee en staat deze spec op het todo-lijstje.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Een product-review van een medetweaker kan de verkeerd opgegeven spec tevens snel de wereld uit helpen ;)

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een productreview van een medetweaker kan alleen zeggen of de specs in zijn/haar oren wel of niet kloppen. Omdat geluidproductie nogal subjectief is (ik heb vaak mensen horen zeggen dat 120mm fans op 1500rpm vrij stil zijn, terwijl ik ze zelf nog te lawaaiig vind tot 1000rpm, en pas rond 800rpm niet meer hoor), zal het misschien een beetje helpen, maar niet echt veel omdat elke objectieve maat ontbreekt.

Pagina: 1