[CiP]Bay Networks Toronto 350-500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Al een tijdje in het [EL] forum postend, vond ik het eens tijd voor een [CiP] :)

:?
Wat, waar, hoe?
Ik heb mijn hoofd-server al een behoorlijke periode in een (redelijk saaie) standaard-behuizing draaien, en die begon aardig vol te raken met stof. Dus het werd tijd voor een schoonmaakbeurt, en dat was eigenlijk een goed moment om de server eens fatsoenlijk in te richten.

De donormachineG

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AS72Go66gW4Yj7cGIw32C0KK/full.jpg

Zoals ik al zei, een saaie desktop-behuizing, die tot op heden mijn DHCP, DNS,en een paar GB aan fileserver op zich genomen heeft. De specs zijn niet enorm wereldschokkend (AMD Sempron 1700, 1GB DDR400, en een 200GB Seagate harddiskje), maar het ding draait dan ook niet enorm veeleisende taken ;)

De target
Nu had ik in mijn junk-yard nog een tweetal van deze liggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.anderbergfamily.net/ant/autoupdate/350.gif

Deze heb ik ooit van iemand overgekocht, maar de PSU's bleken defect. De switches zijn inmiddels al vervangen voor werkende exemplaren, maar de oude behuizingen besloot ik te houden en als universele 19" cases te verbouwen. :)

Aan het werk!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D82pBvZVo9iPSHUlgDTFPil2/full.jpg

Hier de lege Baystack zoals ie gestript is. De RS232 poort aan de voorkant komt nog handig van pas, en met de frontplaat gaan nog wat leuke dingen gebeuren. Ik moet immers wat creatiefs verzinnen om die gaten op te vullen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5zHAicqQDO3N6JM68yILrpL8/full.jpg

En de eerste keer passen. Op het moment ben ik van plan om maximaal 4 HDD's te monteren, waarvan 2 van 250GB voor fileserving-doeleinden (vandaar de suffix -500), en natuurlijk één voor het OS. Alles past aardig, al heb ik de fan van de koeler moeten halen omdat de hoogte anders totaal niet uitkwam. Gelukkig is de switch zelf al voorzien van een stevige fanclub, en ik ga nog een aantal test-runs maken om de temperatuur in de gaten te houden.

Optie 2 is om het moederbord 90 graden te draaien, zodat de HSF evenwijdig aan de blaasrichting staat en er genoeg airflow overheen komt, maar dan moet ik weer aardig wat werk verzetten om de aansluitingen te verlengen.

De voeding is duidelijk te hoog (let wel, alle PCB's staan nu nog op de standoffs). Dus tijd om daar wat aan te doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPibNaHUd1pvM3H4dJHH4r3Z/full.jpg

Zo, dat ruimt op :Y). De heatsink van de voeding moet no ongeveer een centimeter ingekort worden, maar dat is te overzien.

En toen kon het werk beginnen, eerst maar eens de oude standoffs van de bodemplaat slopen en alle klinknagels losboren. Een kwartiertje brute kracht later zag de switch er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2LA12zYyt9KjHihrTrpU3oHp/full.jpg

Een Emmentaler is er niks bij. Dat wordt straks afwerken met wat aluminium plaat en popnagels.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FcMI5q0yUg7GzuqENpNNFTsz/full.jpg

Paspoging twee, er is nog best veel ruimte in zo'n 19" bakkie. In theorie kan ik er 8 disks in kwijt, maar dat laat ik maar even voor wat het is. Ik kan straks altijd nog een 12TB iSCSI disk-shelf maken als ik zou willen, maar dan moet ik een manier vinden om 8 SATA-poorten in die hoogte te persen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L2nvB7unH6nymQg3eM895lTL/full.jpg

En we begonnen vandaag maar eens aan het uit-Dremelen van het gat voor de ATX aansluitingen. Verder heb ik aan de achterkant niets nodig, 230V en onboard netwerk zijn hier genoeg.

Het uiteindelijke plan
Natuurlijk is een yet-another-rack-mod niet zo heel spannend. Nadat de basics in elkaar zitten, wordt het tijd om wat leuke features erin te bouwen.

Ik heb in ieder geval nog een 4x20 blauw LCD liggen, maar ik ga nog kijken of ik een samenhangend geheel van de frontplaat kan maken. Het idee wordt "dark cockpit", dat wil dus zeggen dat de hele plaat voorzien wordt van getint plexiglas, waar met overhead-sheets tekst en markeringen worden geprint. LEDs en displays komen er dan doorheen.

De bovenkant krijgt een window met blauwe LED-lighting van binnenuit. Over het algemeen wordt de uitstraling redelijk basis, maar met een aantal gimmicks die je pas ontdekt als je er naar zoekt.

To Do
  • Uitzagen van ATX connector-gat
  • Markeren en zagen van gaten voor PCB's
  • PSU heatsink inkorten
  • Bedraden en test-run
  • Op maat maken en popnagelen van onderplaat
  • Basisdelen schilderen in mat zwart
  • Dress-up van frontpaneel en deksel

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voldoet aan wat we willen, en eerdere leuke projecten. Dus toestemming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Nice!

Had nog compacter gekund met een ITX bordje en PicoPSU (of ITX formaat voeding) maar dan heb je waarschijnlijk niet genoeg power om hem als server in te zetten.

Gaat dit wel goedkomen met de HDD koeling? En over die processorkoeling, kun je niet een ander koelblok zoeken die wel in de goede richting staat?

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
kan je de processor koeling niet proberen te draaien? dat kan wel bij de s 755. en ook bij 939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
ik ben benieuwd naar het eindresultaat, dit ziet er iig mooi uit ;) KUTGW

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
pindamaster schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:07:
kan je de processor koeling niet proberen te draaien? dat kan wel bij de s 755. en ook bij 939
Het is een oude Socket A, die met zo'n mooie clip dwars over de heatsink heen valt. Dwars zetten kan ik dus vergeten, de enige optie die ik heb is een andere HSF zoeken.

Voorlopig draait de bak geen enorme load, dus ik ga het even met een arendsoog en een thermometer in de gaten houden. Any sign of trouble en het wordt gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb nog wel een waterkoeling blokje voor socket a liggen mag je voor de verzend kosten hebben. + een of andere auto radiator

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd hoe het er op het eind uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Mooie mod, ga ik volgen.
Keep up the good work! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

NIce TS, ik heb hem even bij de bookmarks gezet.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
wâldpyk schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:09:
ik heb nog wel een waterkoeling blokje voor socket a liggen mag je voor de verzend kosten hebben. + een of andere auto radiator
Waterkoeling gaat in die kast nog moelijk worden denk ik. Het blokje krijg ik prima op de CPU geperst, en het leidingwerk komt ook wel in orde, maar de radiator gaat nergens zodanig passen dat ik er genoeg airflow doorheen krijg. Vergeet even niet dat dit een rackmount-behuizing is, de boven- en onderkant zijn dus in principe voor luchtcirculatie nutteloos ;)... de enige plekken waar je wel airflow hebt is aan de voor-, achter- en zijkanten.

Pagina: 1