Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een student Interactieve Media aan de HvA. Vorig jaar heb ik stage gelopen bij een bedrijf waar ik vooral AS3 programmeerde. Ik ben naderhand bij dat bedrijf blijven werken voor eerst 10 euro per uur en vervolgens vanaf 1 januari 11 euro per uur.

Per 1 juli krijg ik een nieuw contract aangeboden (het oude verloopt) en biedt de baas mij 12 euro per uur aan. Wat ik mij nu afvraag: is dit een acceptabel salaris voor een bijna 4e jaars student die als programmeur aan het werk is?

Dank.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Omgerekend naar een 40-urige werkweek komt dat neer op ruim tweeduizend euro per maand. Natuurlijk heb je niet alle voordelen van een vast dienstverband, zoals werkzekerheid, maar als student lijkt het me zeker een acceptabel salaris. Tel daarbij op dat je werkervaring opdoet en dat je er na je afstuderen misschien full-time kunt gaan werken en het lijkt me dat het aanbod van 12 euro per uur prima te aanvaarden is :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 15:23
Mwah, binnen een jaar 20% erbij is toch best redelijk?
Je heb zelf die 10 geaccepteerd en het is voor een bedrijf best logisch om die stapsgewijs te verhogen. Maargoed +20% van weinig is weinig.

Als je er zelf niet goed bij voelt moet je het gewoon weigeren en met een tegenbod komen, ik denk zelf dat 14 redelijk is. (bied dan 15 en zeg als ze met 13 komen dat je niet onder 14 gaat).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
In de laatste fase van mijn studie heb ik als bijbaan een paar projecten gedaan die een beetje in de richting (informatieanalye, software ontwikkeling)

Ik verdiende toen 25 gulden bruto per uur, all-in. Jaja, guldens ;) EUR 11.35 dus. Dat was in 1998/1999. Als je dat bedrag zou indexeren zou je volgens mij rond de 14 a 15 euro zitten anno 2010.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Op het gevaar af een me-too reactie te geven: ja, dat waren de tarieven in 1998-1999, en daar mag je nu rustig 2 euro bij optellen - dus 13-14 euro. Ja, dat loopt over de 2000 euro per maand op full-time basis, maar die bedragen zijn inclusief vakantiegeld, je zult er geen pensioen van krijgen, en reiskosten zijn ook jouw probleem (cq je hebt al een OV)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waar zit waarde in: je uurloon of de ervaring en kansen na afstuderen (als je daar zou willen werken natuurlijk).

Zeker als je het naar je zin hebt zijn er mindere baantjes te vinden. Misschien verdienen die wel meer in uurloon, maar ook in plezier, ervaring, en toekomstkansen?
Pagina: 1