• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:10
Zit met een probleem na zelf stappen te hebben ondernomen kom ik erniet meer uit.

Paar dagen terug zat ik gewoon rustig achter mijn pc (word document), nadat deze ineens uitviel (geen bsod maar gelijk op zwart en uit was de pc).

Pc weer proberen aan tezetten, maar naar alleen de cpu fan geen enkel leven geen beep niets.

Nu dacht ik zelf dat zal de voeding zijn, dus nieuwe voeding erin maar dit mocht niet helpen, gelukkig had ik hier nog een ander moederbord liggen maar tevens geen geluk.

Nu heb ik geprobeerd de pc te starten zonder geheugen bij beide moederborden maar nog steeds geen enkele beep, nu lijkt me het sterk 2 moederborden stuk en bij de nieuwe voeding.

Het probleem is nu dat ik geen andere cpu hier heb liggen, dit is namelijk het enige wat ik hier niet heb liggen. Maar hoe vaak gaat de cpu nu stuk. Omdat er helemaal geen beep komt nadat ik hem alleen met cpu start (dus geen geheugen en geen grafische kaart) krijg ik wel dit idee.

Iemand een idee ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
CPU's gaan normaal gesproken niet zo heel gauw kapot. Kun je iig even een gedetaileerd lijstje van alle gebruikte hardware posten?

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
Afaik heb je minimaal een geheugenreep nodig om te kunnen posten.
Zoek op tweakers eens naar hangen en opstart problemen.

• FulmeN
Config

Intel Core2duo 6750 stock
Asus p5kpl
Kingston 2GB 2x1 DDR2
Ati radeon 4870 1GB
300 gig schijfje
Fortron 450W

Gebruikte nieuwe onderdelen
Asus P5q se
Coolermaster 460W
GF 8600GT

Ja snap het met het posten maar dan zal die toch een beep moeten geven van geen geheugen of dergelijke.

Edit hangen en opstart problemen ben ik al doorheen gegaan, zodoende kwam ik er niet meer uit en begin ik zelf sterk te twijfelen aan de cpu, alleen om deze zomaar even een nieuwe aan te schaffen vind ik vrij prijzig.

[ Voor 26% gewijzigd door FulmeN op 22-06-2010 22:35 ]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
CPU lijkt mij niet ineens defect kunnen geraken, heb je een mogelijkheid om het geheugen te testen?

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• FulmeN
Ja heb je in de mediacenter gestoken voorals nog start die daar netjes mee door en naar een uur memtest geen fouten.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
En de cpu laten testen bij een PC-boer lijkt mij de volgende stap.

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Het kan de CPU zijn, komt niet heel veel voor overigens.
Was de pasta (neem aan dat je de koeler er ook even afgehaald hebt voor het MB vervangen) droog/verhard?
Op het moment dat de boel oververhit zou de cpu gewoon uit moeten vallen maar na een periode het weer even moeten doen.

Zowieso even de boel appart (lees uit de kast) booten op hout/antistatisch zakje in ieder geval op NIET geleidend matriaal (hoewel leuk levert het een zooitje op) met alleen mem, cpu, bord en video)

Je hebt niet gewoon een cpu'tje liggen?

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
CQC AnacondA schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:06:
Het kan de CPU zijn, komt niet heel veel voor overigens.
Was de pasta (neem aan dat je de koeler er ook even afgehaald hebt voor het MB vervangen) droog/verhard?
Op het moment dat de boel oververhit zou de cpu gewoon uit moeten vallen maar na een periode het weer even moeten doen.

Zowieso even de boel appart (lees uit de kast) booten op hout/antistatisch zakje in ieder geval op NIET geleidend matriaal (hoewel leuk levert het een zooitje op) met alleen mem, cpu, bord en video)

Je hebt niet gewoon een cpu'tje liggen?
Je MB niet, NIET op een antistatisch zakje leggen. Dat geleid! überhaupt geen apparatuur op leggen die je aan gaat zetten.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Aangezien je beeld in 1x op zwart is gesprongen zou ik eens naar je videokaart kijken.. Geen onboard video of andere videokaart voor vervanging?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Punt voor galmoer! (nu moet ik eerlijk bekennen dat ik gewoon een onbehandeld houten blad ter beschikking heb dus ik knal het altijd gewoon neer) maar wel even van belang..... zo zie je maar dat hier op tweakers snel corrigerend wordt opgetreden.... Kuddo's Galmoer! _/-\o_

• FulmeN
Nee helaas geen andere cpu hier liggen, morgen maar is even nadenken wie in de vriendengroep een s775 heeft.

Nee heb videokaart in ander systeem geprikt geen problemen netjes beeld.

De koelpasta was trouwens niet droog/hard

Nee, let er altijd op dat er niets onder mijn mobo ligt wat kortsluiting zal kunnen maken :)

Edit : Cpu kunnen regelen.

Edit 2 : Blijkbaar bleek het nieuwe mobo doa.

[ Voor 10% gewijzigd door FulmeN op 23-06-2010 14:15 ]

Pagina: 1