HDD dubbel geformatteerd, is datarecovery mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Na een weekje rotzooien en de meest onmogelijke dingen proberen, heb ik advies nodig, want ik kom er echt niet meer uit.

Ik heb een HD geformatteerd, 2 keer zelfs, waar erg veel waardevolle bestanden op stonden. Het verhaal is lang, beschamend en irrelevant dus dat zal ik jullie even besparen.

Er is sinds dit gebeurd is niks meer op mijn HD gebeurd behalve dat ik er een paar freeware datarecovery-programma's op los heb gelaten. Na de eerste keer formatteren konden deze programma's de files wel terugvinden, maar na de 2de keer formatteren niet meer.

Is een dubbele format een soort van swipe op mijn HD geweest en is nu alles permanent weg, of zie ik nu iets over het hoofd? En als ik iets gemist heb, weet iemand hoe ik mijn bestanden nog terug zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe is hij geformatteerd? Dat is wel vrij relevant lijkt me.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Waarom vindt je het belangrijk dat de data niet meer te recovery is?, Wil je hem gebruiken voor verkoop?.

Je hebt verschillende recoverytools waarmee je aardig ver terug kan halen. Ik zal zo is even kijken als ik mijn ExterneHDD heb welke programma ik altijd gebruik.

Of ik het juist de bedoeling dat je data nog terug haalt?

[ Voor 10% gewijzigd door Spookie op 22-06-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Als het echt belangrijk voor je is dat er geen datarecovery meer mogelijk is raad ik Eraser aan. Die haalt echt alles weg wat er nog maar op de schijf kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is juist wel wel belangrijk om die data terug te krijgen, sorry dat dat niet duidelijk was.

Hij is 2 keer met Diskpart geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met "GetDataBack' dit programma is (helaas) wel betaald.
Mogelijk heb je aan dit topic ook veel informatie OM FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
timgoud schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:57:
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met "GetDataBack' dit programma is (helaas) wel betaald.
Mogelijk heb je aan dit topic ook veel informatie OM FAQ
Daar heb ik ook ervaring mee, werkte erg goed bij mij destijds.

Wel even opletten welke versie je pakt "GetDataBack for NTFS" of "GetDataBack for FAT"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ja kan de trial versie van R-Studio er op los laten, die laat zien wat hij nog kan vinden, als je het terug wil halen zal je moeten betalen.
Om je schijf echt goed te wissen zou ik Active KillDisk gebruiken (betaald) dan weet je zeker dat er niks meer te recoveren is.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00
Als je een quick format hebt gedaan, ofwel de format duurde enkele (tientallen) seconden, dan zou data nog steeds terug te halen moeten zijn. Bij een full format hangt het er vanaf of het gebruikte diskpart dan alleen op bad sectors controleert of echt een swipe doet.

Het gratis Recuva is een datarecovery-programma dat prima presteert en eenvoudig is in gebruik. Een andere goede is GetDataBack, deze is wel betaald. Maar je kunt met de gratis probeerversie wel zien of er data terug te halen is.
Biedt de ene geen resultaat, probeer dan het andere. Datarecovery-programma's presteren wisselend in verschillende situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
Bij een quick format word over het algemeen de testfase overgeslagen. Een normale format (onder windows) doet eerst een diskcheck en schrijft dan een nieuwe inhoudsopgave. Breek een format maar eens af bij 98%, dan staat alles er nog gewoon op.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met testdisk.

[ Voor 8% gewijzigd door Rieverst op 23-06-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als het een quickformat is, is de data zelf niet weg.

Dan kun je het inderdaad met TestDisk terughalen, dat werkt perfect!
TestDisk schrijft dus alleen de 'inhoudsopgave' zoals Rieverst dat al zegt terug, zodat de bestanden weer bekend worden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1