Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb dit probleem op vele forums al gezet maar niemand die me echt een antwoord kan geven. Op alle HD zenders heb ik het probleem. Op willekeurige momenten stopt het live tv beeld. Na een 2 tal seconden loopt het dan ineens versnelt door totdat het weer live is. Het lijkt sterk op een bufferprobleem. Ik heb de harde schijf getest en daar is niets mis mee. Ik zie ook geen heftige hd activiteit als het beeld even stopt. Ook CPU en Geheugen pieken niet op dat moment.

Mijn setup is als volgt.

Windows 7 Prof 32 bit
DVBlink
Newcs - Acamd
I3 Core 530
MSI H55M-E33
Intel HD grafische onboard chip
2x1 GB DDR3 in Dual Channel mode
1,5 TB SATA2 schijf opgedeelt in 2 partities.
c: 50 GB (besturingssysteem)
D: de rest (opnames, live tv buffer, muziek enz.

Naast dit probleem heb ik er nog 1. Als ik 5.1 geluid wil doorsturen over de HDMI dan werkt dit perfect in windows. Maar als ik Live tv wil kijken dan krijg ik een paar seconden beeld en geen geluid. Na die paar seconden valt ook het beeld weg en krijg ik de melding dat niet de juiste codecs zijn geinstalleerd. Heb FFDShow als een geprobeerd maar dan krijg ik al helemaal geen geluid over HDMI.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 14:42
Gebeurt dit ook als je kijkt via DVBviewer of een ander soortgelijk programma?
Ook mis ik welke DVB kaart of Dreambox je gebruikt?

[ Voor 4% gewijzigd door Okki5 op 22-06-2010 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen ander programma geprobeerd aangezien ik deze ook nooit zal gebruiken. Op mijn oudere pc heb ik wel hd zenders getest. Zit ook een onboard gpu in. 6600 nvidia dacht ik. CPU doet daar dus voornamelijk het werk maar daar heb ik nergens last van.

Ik gebruik een HDhomerun netwerktuner.

• Okki5
Nou dat elimineert al 2 mogelijke oorzaken namelijk, programma en tunerkaart.
Dat laat eigenlijk niet zoveel mogelijkheden over, maar hoe presteert je pc als je een gewone HD film afspeelt(dus niet van tv)?

-edit-
Nog even een puntje, staat Timeshift aan? Zo ja, probeer het eens met timeshift uit, dan weten we of het aan je hdd kan liggen;)

[ Voor 25% gewijzigd door Okki5 op 22-06-2010 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nooit getest. Gebruik een losse bluray speler. Dan zou ik eens een 1080i filmpje van het internet moetebn afhalen en deze in media center moeten draaien. Live tv is immers 1080i en geen P

Ik gebruik windows media center. Voor zover ik weet kun je time shift daarin niet uitzetten

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 23:56 ]

• Okki5
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:56:
Dat heb ik nooit getest. Gebruik een losse bluray speler. Dan zou ik eens een 1080i filmpje van het internet moetebn afhalen en deze in media center moeten draaien. Live tv is immers 1080i en geen P

Ik gebruik windows media center. Voor zover ik weet kun je time shift daarin niet uitzetten
Lol live tv is maximaal 720P volgens mij als je Canal Digitaal hebt:P Voor andere providers weet ik het niet.
Maargoed een gewone 1080i film afspelen is natuurlijk wel een handige stap in het achterhalen van de oorzaak.

Overigens lijkt dit een beetje op het "playready stutter" probleem van Windows 7 MCE, google hier maar eens op, dan vind je vast gelijksoortige problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ziggo,

die zenden wel uit in 1080i. Canaal digitaal trouwens ook als ik me niet vergis.

zal eens kijken over dat playready gebeuren.

• Okki5
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:08:
ik heb ziggo,

die zenden wel uit in 1080i. Canaal digitaal trouwens ook als ik me niet vergis.

zal eens kijken over dat playready gebeuren.
Hm oh ja je hebt gelijk, alleen de Belg bij CD is nu nog 720P, alle andere zenders zijn wel 1080i

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken naar dat playready gebeuren. Denk niet dat dat het is. Iedereen meld namelijk dat het beeld iedere 5 sec. happert. Heeft met een copy protection te maken. Ik het het geheel random. Soms 30 min lang niets dan ineens 2 keer op 1 minuut.

• Okki5
hm ok... inmiddels al geprobeerd een hd film af te spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel een clip gevonden van 1 minuut maar daar kon ik weinig van zeggen. Speelde fatsoenlijk af maar was ook maar 1 minuut. Ik ga volgend weekend een clean install doen met een 64 bits versie en 2 gb intern meer in het systeem.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je CPU throttling aanstaan? Probeer dat eens uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Frank-NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:35:
Heb je CPU throttling aanstaan? Probeer dat eens uit te zetten.
What the hell is CPU throttling?
Pagina: 1