Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik wil voor mijn laptop van 2 jaar oud een blu-ray brander aanschaffen, maar twijfel nu tussen intern of extern.
Budget is geen belemmering.

Mijn laptop:
Intel Core 2 Duo T9300
2,50 GHz
4 GB geheugen
Windows 7 64 bit

Op dit moment heb ik er een dvd-brander inzitten.

Ik heb deze gevonden bij opus.nl:
LG LGE-BE08LU20
Sony Optiarc BD-5730S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Intern lijkt me toch gewoon het mooiste? Je kunt de faceplate gewoon overzetten. Even opletten dat de hoogte gelijk is (er zijn ook ultra slim modellen) en de aansluiting (SATA of PATA) gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Heeft extern geen extra voordelen? Buiten het feit dat je hem zo mee kan nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
En waarom zou je hem zo meenemen? Het heeft als nadeel dat je juist extra balast hebt om mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poxie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:25:
Heeft extern geen extra voordelen? Buiten het feit dat je hem zo mee kan nemen...
tsja, je kunt hem dan ook nog aan andere pc's koppelen om mee te branden oid. Verder zie ik geen voordelen, het zijn juist meer de nadelen van het extra gewicht enzo wat je mee moet nemen. Die externe branders hebben namelijk een redelijk gewicht en een aardige omvang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je laptop het wel aan om Bluray's weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Ja mijn laptop speelt HD films af. Heb sinds een half jaar ook HD camcorder. Dat gaat prima.
Daarom de wens voor een bluray brander.

Hebben jullie nog tips voor een goede interne brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poxie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:31:
Ja mijn laptop speelt HD films af. Heb sinds een half jaar ook HD camcorder. Dat gaat prima.

Je hebt niet echt veel keus :P. Er is maar één interne brander en enkele externe branders. Ik zou gaan voor de interne omdat je anders nog een extern apparaat moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Poxie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:31:

Ik weet niet hoe lang die filmpjes zijn en waar je ze wilt afspelen. Want wat kortere filmpjes kunnen ook op een dvd, zeker als h.246. Je moet ze dan alleen afspelen op je laptop of via een media player (NMT). Als het echt afgespeeld moet worden op een blueray speler zou ik ook voor intern gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Dank jullie wel! Ik ga voor de interne brander!
Pagina: 1