Toon posts:

Printen via router na router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel lang gebruik gemaakt van een sitecom wl 026 router. De internetkabel vanaf mijn modem ging daarin. Er ging een kabel naar PC 1 (mac mini) en een kabel naar PC 2 (windows 7). Via wireless maakte mijn laptop (vista) verbinding met deze router.
Op deze router zat ook een printerserver ingebouwd. Met een grote dikke printerconnector kon ik mijn laserprinter op de router aansluiten. Zo kon ik met elk van de computers printen, door enkel het ip-adres van de router in te vullen bij de printer opties.

Omdat het internet via deze router te langzaam werd, heb ik de sitecom dc 202 aangesloten op de plek waar eerst die andere router zat. Dus nu ook weer de internetkabel erin, en 2 kabels naar 2 computers eruit. Voor het draadloos internet heb ik een netgear 5GHz wireless-N HD acces point aan de nieuwe router gehangen.

Om ook met mijn telefoon te kunnen internetten (ondersteunt geen 5GHz wireless) heb ik de oude sitecom wl 026 router aangesloten op de laatste overgebleven poort van de nieuwe router.

Het internetten loopt allemaal heel soepel. Ik heb nu 2 draadloze netwerken, 1 snelle en een langzame, en ook op de computers kan ik weer lekker snel internetten.

Ik heb alleen nog 1 probleempje met het printen..

Mijn vraag aan jullie is of ik ook via de huidige opstelling kan printen via de Wl 026 router. Is dit mogelijk, en hoe moet ik een en ander dan instellen?

even overzichtsplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mennovb.nl/thuis.jpg

alvast bedankt voor het meedenken!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ken je router verder niet ,maar als die nu instelt in Bridged modus/AP? Dan zou als het goed is je printfunctie nog wel moeten blijven functioneren. Router een vrij IP geven en klaar.