Toon posts:

Advies met betrekking tot aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik wil straks voor mijn opleiding een nieuwe laptop aanschaffen waar ik ook fatsoenlijk mee kan gamen.
Ik had persoonlijk deze in gedachten.
http://tweakers.net/pricewatch/253528/msi-gx740-063nl.html
Ik heb met name een vraag over de videokaart.
De laptop bevat de ATI Radeon HD 5870
Volgens de reviews een goede videokaart.
Er staat echter bij dat hij het snelst werkt bij GDDR5 en bij DDR3 de prestaties duidelijk minder zijn.
Ik neem aan dat ze met DDR3 het werkgeheugen bedoelen?
Als ik deze laptop aanschaf ontstaat er dan een bottleneck bij het (werk)geheugen?

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
In de review bedoelen ze DDR3 geheugen voor de videokaart of gDDR5. Het 'g' geheugen is over het algemeen wat langzamer dan het standaard geheugen (wat ook in de gewone RAM DIMMs wordt verwerkt) maar de gDDR5 zou goed betere prestaties en zuiniger kunnen zijn dan DDR3 voor GPU.

Afhankelijk van wat je wilt spelen op wat voor kwaliteit is de HD5870 wel erg goed maar misschien ook wat overkill (bijvoorbeeld voor World of Warcraft).

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Verwijderd

Topicstarter
Nou denk aan modern warfare 2, battlefield BC2 etc
Maar ben ook wel fan van RTS game, daar is over het algemeen iets minder voor nodig denk ik

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Even mijn 2 centen,

Ten eerste een laptop is ALTIJD beduidend minder dan een desktop...
(Kijk even naar de koeler op een kaartje voor een desktop en kijk dan naar de behuizing van een laptop, het wordt vrij snel duidelijk) een laptop is een mobiele oplossing die zeg een jaar (als hij het al haalt) kan gamen...
Je wilt dus zo'n ding hebben om mobiel te zijn (ik tik dit nu in de tuin met een borrel en een sigaret) en zo nu en dan een spelletje te spelen.

Ten 2de hou aub rekening met accuduur...
Ikzelf heb een tijdje terug zo'n laptop in elkaar laten zetten (T7700 en 8600MGTDDR3) prima ding maar een accuduur van volledige rukbaarheid! (7200rpm hd helpt ook niet) dus werk nu met standaard 2 accu's en heb een GPU die downclocked als hij het te warm heeft. Niet echt een succesverhaal dus... prima tevreden over het apparaat maar gebruik toch weer een desktopje voor gamen....

De Ati is prima geschikt om een spelletje op te spelen, en na niet al te lange tijd met wat lagere settings, verwacht er gewoon niet de wereld van en dan valt het alles mee... maar je focus moet wel liggen op mobiel werken...

Wil je het beste van 2 werelden, koop dan een netbook en een behoorlijke desktop!