Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Topicstarter
Goeiendag allemaal :)

Mijn pc start niet meer op na het vervangen van de voeding. De oude was kapot(pc viel uit en kamer stonk naar brand). Nu heb ik een nieuwe voeding in mijn pc gebouwd, alleen wil deze niet meer opstarten. Het groene ledje op het mobo knippert heel snel. Ik kan alleen op internet niet vinden wat dit betekend ?
Ik heb ook al geprobeerd met 1 bankje ram en zonder dvd te starten, doet ie ook niet..

Specs:
Intel Core 2 Duo e4300
Geforce 9600GT
2 gig kingston DDR2 geheugen
Seagate 160GB harde schijf
FSP 500 Watt voeding

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
misschien handig als je dan even post wat voor moederbord het om gaat????

wete jezeker dat alles correct is aangesloten?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

moederbord is een asus P5B

waarschijnlijk is er iets ook kapot gegaan bij het stukgaan van de oude voeding. Dus in dit geval kan je mobo stuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 08:45

0scar

MacIJver

Tenzij hij zijn inventaris niet up to date heeft ;) De videokaart en geheugen zijn nl nog niet vervangen in de inventaris...

Een kapotte voeding wil nog wel eens andere hardware in zijn val meeslepen. Daar zijn al meerdere topics aan gewijd.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:58
mijn tip is: koop een goede voeding goed merk en probeer dat. of leen deze. vervolgens trouble shooter doornemen dus zo kaal mogelijk opstarten. En kijk of alle benodigde kabels zijn aangesloten.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Met een beetje pech neemt een dooie voeding ook wat componenten mee ter gezelschap naar de eeuwige Compuhemel. (Kennelijk toch kopieergedrag van de Egyptenaren, en daarbij het is toch gezelliger met meer dan in je eentje)

Wat nog wel eens helpt is alles los en vast, (dus CPU, GPU etc) nieuw laagje pasta er bij. Het frist de boel weer lekker op maar vooral borden van wat mindere kwaliteit hebben nog wel eens qwirks die daarmee gedient zijn.

Anders de ouderwetse manier van uitsluiten, een wat kostbaar proces (tenzij je goed gokt uiteraard) mijn eerste gok is dat je Mainboard je voeding gezelschap is gaan houden...

In ieder geval succes!
Pagina: 1