Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe 22'' Samsung SyncMaster P2270HD gekocht voor mijn pc, maar nu zit ik met een probleem.

Ik heb de maximale resolutie ingesteld, en alles ziet er piekfijn uit, alleen in het midden, een strook van in de breedte ongeveer 10cm van boven naar onder zijn de letters net wat waziger dan links en rechts van deze 'strook'.

Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt met een ander scherm en had het op de een of andere manier opgelost, alleen deze keer kom ik er niet uit.

Ik gebruik de standaard D-Sub aansluiting met een extensie in de pc poort omdat ie anders standaard niet past.

Ik heb een GeForce 295GTX.

Alvorens bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens de specs is Full HD de maximale resolutie (wel handig om dat erbij te zetten ;) ), en volgens mij is dat via Sub-D niet prettig kijken. Maar wat voor "extensie" bedoel je, een Sub-D naar DVI-verloopje? Pak dan gewoon een DVI-kabel :)

En misschien een dooddoener, maar heb je de monitor zichzelf al eens automatisch laten instellen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen DVI ingang in mijn pc helaas.

http://www.legitreviews.c...ws/863/evga_gtx295_io.jpg
Het verloopje past hier op, weet eerlijk gezegd niet precies wat het is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm zich zelf laten afstellen... Klinkt logisch, enig idee hoe ik dit voor mekaar krijg? :P

Ben niet zo'n held met computers.

Cleartype lost het probleem ook niet op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:39:
Ik heb geen DVI ingang in mijn pc helaas.
http://www.legitreviews.c...ws/863/evga_gtx295_io.jpg
Het verloopje past hier op, weet eerlijk gezegd niet precies wat het is :/
De DVI uitgangen (niet ingangen) op je grafische kaart zijn die 2 zwarte uitgangen. Dan zie je op je monitor exact dezelfde aansluiting. Zie deze foto, aansluiting linksboven. Zo'n kabel moet je hebben. Zit normaal bij je scherm.
Ofwel doe je de HDMI aansluiting. Op de foto van je grafische kaart linksboven, op je scherm centraal onderaan.

D-sub op die resolutie is gewoon brak.

Verder is het me wat raar dat je een TV koopt (want dat is het eigenlijk) voor aan je pc te hangen, neem dan gewoon een monitor. Of is ie ook effectief als TV bedoeld?

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaker36 op 22-06-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is vreemd, dat plaatje wat ik gepost hebt klopt niet. Ik heb die HDMI uitgang niet op mijn kaart zitten. Alleen die twee grote poorten.

Ik heb net wel even met de instellingen zitten klooien (van de monitor), en 'Coarse' aangepast. Het wazige verschuift zich nu alleen naar links of rechts, maar verdwijnt niet geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Al het 'auto' (of iets dergelijks) toetsje gevonden op je monitor? Sowieso kun je op de analoge ingang je klokfase aanpassen (coarse?) , dat is inderdaad die verschuiving. Alleen moet je het zo zien in te stellen dat het 100% klopt (en dat is een berg met werk).

Zoek even de auto instelling op je monitor, dat geeft vaak voldoende resultaat. En wat JoWannes zegt:
D-sub op die resolutie is gewoon brak.
En een P227HD is een monitor met TV tuner, goedkope TV oplossing, want je betaald geen verwijderingsbijdrage omdat het in de klasse 'monitor' valt.

Hier een goede toom om in te stellen:

http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_clock_phase.php

[ Voor 23% gewijzigd door Nik op 22-06-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het 'automatische instel optie' zat goed verstopt maar heb het gevonden. Het probleem is gedeeltelijk weg, maar het kijkt nog niet helemaal optimaal.

Is het mogelijk om een HDMI poort in de computer te bouwen? Of heb je hier een totaal andere videokaart voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kijk nu eens goed naar je videokaart, je hebt gewoon DVI poorten die je kan gebruiken. De poort ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2w40fgo.jpg

En is ook te zien op de afbeelding die jij eerder poste, alleen dan is die zwart. Op je monitor zit precies zo'n zelfde aansluiting, daar een kabeltje tussen en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 22-06-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:03:
Is het mogelijk om een HDMI poort in de computer te bouwen? Of heb je hier een totaal andere videokaart voor nodig?
DVI -> HDMI adapter: prentje
Maar waarom zou je? Gewoon via DVI aansluiten die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 14:56
Nou, als je de GTX295 van het plaatje hebt, heb je al een HDMI: die boven de fan -exhaust. En anders kan dat prima hoor: een andere videokaart met HDMI.... Maar DVI heb je ook gewoon (net zoals verreweg de meeste gangbare videokaarten van dit moment)

[ Voor 23% gewijzigd door YoupS op 22-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a374/nicknaethuijs/IMG_2407.jpg

heb er maar een foto vab gemaakt. Hoop dat dit meer helderheid schept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dick schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:07:
Kijk nu eens goed naar je videokaart, je hebt gewoon DVI poorten die je kan gebruiken. De poort ziet er zo uit:

[afbeelding]

En is ook te zien op de afbeelding die jij eerder poste, alleen dan is die zwart. Op je monitor zit precies zo'n zelfde aansluiting, daar een kabeltje tussen en klaar.
Ja, alleen de kabel die bij het scherm zat heeft niet die aansluiting. Dus heb ik zon overzet geval of wat het ook is.

Als ik zon DVI kabel koop, krijg ik dan wel net beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is dus een Sub-D-naar-DVI-verloopstukje (zoals ik als fipo de clown al zei) en ja dat houdt in dat dat een DVI-poort is. Doe eens een gok wat voor kabel je nu moet gaan opzoeken? :P

Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat een DVI-kabel, zeker bij hogere resoluties, beter beeld gaat leveren.

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 22-06-2010 19:33 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor het geduld.

We leven in een moderne tijd, maar ik ben nog steeds geen whizzkid qua computers :) Geef mij maar wat gereedschap en dan gaat het me een stuk beter af.

In ieder geval bedankt voor de hulp, en op naar de volgende keer als ik ergens niet uit kom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik een DVI naar HDMI kabel gekocht (verkoper zei dat dit dde goede was), en nu komt er alleen te staan NO SIGNAL.

Moet er iets worden ingesteld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom koop je een dvi naar hdmi-kabel? Monitor en PC hebben allebei een dvi-aansluiting toch? Anyway: ga je nu van dvi op je videokaart naar hdmi op je monitor of andersom? En als het die eerste weg is: heb je de andere dvi-uitgang al eens geprobeerd? Je monitor zou het signaal op de digitale ingang automatisch moeten herkennen.

[ Voor 62% gewijzigd door Grrrrrene op 23-06-2010 18:07 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Heb je al de HDMI ingang geselecteerd op de monitor? Anders komt er namelijk geen beeld tevoorschijn... Anders ga terug naar de winkel en haal een normale DVI kabel, of hij zit al bij de monitor.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDMI geselecteerd op monitor, het werkt maar het beeld is ontzettend lelijk en korrelig, plus te groot want aan alle kanten mist er ongeveer een cm....

Morgen maar weer terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Resolutie al ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat voor resolutie stuur je naar die monitor dan? En is alles lelijk en korrelig? In principe hoort dit automatisch te gaan, maar kun je misschien het formaat opnieuw (automatisch) instellen via het OSD-menu van de monitor?

:w Nik

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 23-06-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:17:
HDMI geselecteerd op monitor, het werkt maar het beeld is ontzettend lelijk en korrelig, plus te groot want aan alle kanten mist er ongeveer een cm....

Morgen maar weer terug naar de winkel.
Waarschijnlijk (omdat je nu via de HDMI poort van de monitor werkt) moet je in je nVidia control panel overscan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie staat goed, beeld nu ook, maar nog steeds lelijk.

In het control panel, waar kan ik die overscan optie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is het zo moeilijk om gewoon een kabel te kopen met langs beide kanten een DVI-male connector? Een DVI-naar-HDMI kabel is ook weer niet schitterend (en luister gewoon niet naar verkopers :P )

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat begrijp ik dus ook niet: heb je op beide apparaten een dvi-aansluiting, ga je met hdmi --> dvi-converters werken 8)7 Goed, het moet werken hoor, maar het is _veel_ duurder. Dat zul je wel aan de verkoper te danken hebben :X

Edit: Aangezien er een dvb-t/c tuner ingebouwd zit, kan het ook zomaar zijn dat overscan op de monitor aanstaat voor hdmi-bronnen :) Check even het OSD-menu voor die optie.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 23-06-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Grrrrrene schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:49:
Dat begrijp ik dus ook niet: heb je op beide apparaten een dvi-aansluiting, ga je met hdmi --> dvi-converters werken 8)7 Goed, het moet werken hoor, maar het is _veel_ duurder. Dat zul je wel aan de verkoper te danken hebben :X

Edit: Aangezien er een dvb-t/c tuner ingebouwd zit, kan het ook zomaar zijn dat overscan op de monitor aanstaat voor hdmi-bronnen :) Check even het OSD-menu voor die optie.
Ik zie niet waarom het duurder moet zijn hoor ;) Als je videokaart (waar je ook vaak een DVI naar HDMI tussenstukje bij krijgt) en monitor HDMI hebben, kun je gewoon bij de Action voor 4 euro een HDMI kabel halen, en je bent klaar. Ik denk niet dat je met DVI goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze DVI naar HDMI kabel was iets van 35 euro.

Ik zei tegen de verkoper dat ik een DVI kabel nodig had voor de computer naar de monitor aan te sluiten. Deze kabel moest ik hebben zei de beste meneer.

Zucht, dan maar straks weer terug.

En de optie overscan heb ik niet kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:52:
Deze DVI naar HDMI kabel was iets van 35 euro.

Ik zei tegen de verkoper dat ik een DVI kabel nodig had voor de computer naar de monitor aan te sluiten. Deze kabel moest ik hebben zei de beste meneer.

Zucht, dan maar straks weer terug.
Je hebt aan beide kanten een DVI aansluiting dus heb je een DVI - DVI kabel nodig en dan kom je thuis met een DVI - HDMI ? :9 Ik hoop dat je de kabel nog kunt ruilen, als het een blisterverpakking is dan doen ze meestal moeilijk (Media Markt). Tip is om altijd te zorgen dat je precies weet wat je nodig hebt, dan kan een verkoper je tenminste geen veel te dure en ook nog eens verkeerde kabel aansmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TrekDude101 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:08:
[...]

Ik zie niet waarom het duurder moet zijn hoor ;) Als je videokaart (waar je ook vaak een DVI naar HDMI tussenstukje bij krijgt) en monitor HDMI hebben, kun je gewoon bij de Action voor 4 euro een HDMI kabel halen, en je bent klaar. Ik denk niet dat je met DVI goedkoper uit bent.
HDMI - HDMI was ook prima geweest, maar op de een of andere manier moet hdmi - dvi (of andersom) overal zo krankzinnig duur zijn. Er worden natuurlijk ook veel meer dvi-dvi- en hdmi-hdmi-kabels gemaakt, wellicht dat dat meespeelt? Hoe dan ook: gewoon teruggaan en klagen dat ze je de verkeerde kabel hebben meegegeven... Je hebt zelf (hoop ik) duidelijk gezegd dat je dvi-dvi wilde hebben, moeten ze je geen hdmi-dvi meegeven.

Edit:

De handleiding (Engels) staat hier. Op pagina 36 en 37 staat dat je het scherm in de picturemode "movie" of "standard" moet zetten, daarna kun je in het "advanced settings" menu en kun je bij "size" kiezen voor "screen fit", zodat er geen overscan meer plaatsvindt.

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:52:
Als je tegen die meneer net zo duidelijk was als in dit topic dan begrijp ik wel waar het fout is gegaan, no offense. :P

Conversies zijn sowieso meestal een slecht plan; je zal bijna altijd inleveren op kwaliteit. Als twee apparaten die je op elkaar wil aansluiten beiden dezelfde aansluiting hebben, dan zou je altijd zonder conversie gewoon een kabel daartussen moeten leggen. In dit geval dus zoals gezegd een kabel met aan beide kanten een DVI-connector.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:04:
[...]

Als je tegen die meneer net zo duidelijk was als in dit topic dan begrijp ik wel waar het fout is gegaan, no offense. :P

Conversies zijn sowieso meestal een slecht plan; je zal bijna altijd inleveren op kwaliteit. Als twee apparaten die je op elkaar wil aansluiten beiden dezelfde aansluiting hebben, dan zou je altijd zonder conversie gewoon een kabel daartussen moeten leggen. In dit geval dus zoals gezegd een kabel met aan beide kanten een DVI-connector.
Met hdmi -> dvi of andersom lever je niks in natuurlijk, digitaal is digitaal. Het enige wat je eventueel in zou kunnen leveren, is geluid, omdat dvi dat niet doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terug gegaan en geld terug gekregen. Ze hadden me de HDMI/DVI kabel gegeven omdat ze geen DVI/DVI kabels hadden, dus ben naar een andere winkel gegaan en voor de helft van de prijs de goede kabel gekocht :P

Het verschil is wel te zien.

Bedankt voor de hulp mannen (vrouwen...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica