Beste tweakers,
Ik heb de volgende voedingen:
Cooler Master Realpower M620 (6 maanden oud)
Corsair HX850 (nieuw)
Zojuist een upgrade gedaan naar de corsair voeding voor CrossfireX. De M620 maakte een vreemd tik (buzz) geluid. Alternate heeft hem getest, maar kon het niet horen. De Corsair HX850 ingebouwd en er komt het zelfde tik (buzz) geluid uit!
Ik heb de computer opgestart met de voeding buiten de kast om er zeker van te zijn dat het uit de voeding komt. Het komt zeer duidelijk uit de voeding (goed aan de achterkant te horen).
Het geluid is het best te omschrijven als heel zacht getik (korte buzz jes) in een ritme zoals een harde schijf geluid maakt. In de trant van: "tzzt....., tzzzt,...tzz, tz, tzzzzt. Ik heb geprobeerd het op te nemen, maar de microfoon registreert het niet, waarschijnlijk vanwege de hoge frequentie. Het is niet zozeer storend, maar ik vraag me af of het kwaad kan. De M620 heeft stabiel voor 6 maanden gedraaid.
Ik betwijfel of het Coil Whine is. Het lijkt in de verste verte niet op dit:
YouTube: PSU - Corsair HX620 whine / screech / whistle
Systeem:
Corsair HX850 / Cooler Master CM620
ASUS M4A79XTD EVO
AMD Phenom II X4 955BE
Kingston HyperX 8GB DDR3 1333
Sapphire ATI Radeon 4890 1GB GDDR5
Samsung F3 500GB
Samsung F3 1TB
Ik heb de volgende voedingen:
Cooler Master Realpower M620 (6 maanden oud)
Corsair HX850 (nieuw)
Zojuist een upgrade gedaan naar de corsair voeding voor CrossfireX. De M620 maakte een vreemd tik (buzz) geluid. Alternate heeft hem getest, maar kon het niet horen. De Corsair HX850 ingebouwd en er komt het zelfde tik (buzz) geluid uit!
Ik heb de computer opgestart met de voeding buiten de kast om er zeker van te zijn dat het uit de voeding komt. Het komt zeer duidelijk uit de voeding (goed aan de achterkant te horen).
Het geluid is het best te omschrijven als heel zacht getik (korte buzz jes) in een ritme zoals een harde schijf geluid maakt. In de trant van: "tzzt....., tzzzt,...tzz, tz, tzzzzt. Ik heb geprobeerd het op te nemen, maar de microfoon registreert het niet, waarschijnlijk vanwege de hoge frequentie. Het is niet zozeer storend, maar ik vraag me af of het kwaad kan. De M620 heeft stabiel voor 6 maanden gedraaid.
Ik betwijfel of het Coil Whine is. Het lijkt in de verste verte niet op dit:
YouTube: PSU - Corsair HX620 whine / screech / whistle
Systeem:
Corsair HX850 / Cooler Master CM620
ASUS M4A79XTD EVO
AMD Phenom II X4 955BE
Kingston HyperX 8GB DDR3 1333
Sapphire ATI Radeon 4890 1GB GDDR5
Samsung F3 500GB
Samsung F3 1TB
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 19:09 ]