Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers gebruikers,

Ik heb een probleem en hij is echt aardig irritant maar ik weet wel wat het probleem is.
Regelmatig zit ik achter mijn PC en als ik met mijn muis bezig ben.
Dan valt hij regelmatig even uit, 1 a 2 seconde ongeveer en daarna doet hij het weer.
Wat dus blijkt is dat ik mijn USB driver moet installeren maar dat kan alleen op Service Pack1.
Maar ik heb XP geinstalleerd, en daar zat automatisch Service Pack 2 bij.
En op dit moment zit ik op Service Pack 3 XP, dus ik moet die driver installeren maar dat kan alleen op SP1.
Voor de rest kan ik wel werken maar het is gewoon super irritant.

Zal ik dan mijn SP3, SP2 moeten verwijderen en hoe doe ik dat?
Iemand een idee hoe ik dit vervelende probleem kan oplossen.

Update:

Heb al gekeken bij Beheer maar ik zag ook echt niks raars staan.

Groetjes,

Nick

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 17:13 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Begin eens met een andere muis te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:12:
Begin eens met een andere muis te proberen.
Al eerder gedaan werkt totaal niet, zelfde probleem krijg ik dan die kleine probleempjes heb ik al gedaan me eigen muis op een andere PC etc.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

om welke muis en welk moederbord gaat het

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Andere USB poorten geprobeert? Want het lijkt mij zeer sterk dat ineens je drivers verdwijnen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Wat je nog even zou kunnen proberen is alle USB hubs etc uit je apparaat beheer weggooien (selecteren en dan op de delete toets drukken) en dan je computer opnieuw opstarten. Daarna even geduld na het opstarten dan installeert windows alle USB weer.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:16:
Wat je nog even zou kunnen proberen is alle USB hubs etc uit je apparaat beheer weggooien (selecteren en dan op de delete toets drukken) en dan je computer opnieuw opstarten. Daarna even geduld na het opstarten dan installeert windows alle USB weer.
Hele zinnige opmerking vind ik dit, dus ik moet dan al mijn USB er uit doen me PC opstarten, en als het goed is installeert hij het weer.

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:15:
om welke muis en welk moederbord gaat het
Het is een vrij oude PC 6 jaar geleden keer gekocht bij MyCom maar doet het prima.
MSN, school je kent het wel alleen het is super irritant ;)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:18:
[...]
Hele zinnige opmerking vind ik dit, dus ik moet dan al mijn USB er uit doen me PC opstarten, en als het goed is installeert hij het weer.
Yup schrik alleen niet als je muis er mee ophoudt (dan heb je die net weggegooid) en gebruik pijltjestoetsen + delete om alles onder het hoofdstukje USB in apparaatbeheer te verwijderen. Ook niet schrikken als je muis niet meteen werkt na de reboot want windows gaat eerst je usb weer installeren en daarna je muis, even geduld dus. ;)

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:24:
[...]

Yup schrik alleen niet als je muis er mee ophoudt (dan heb je die net weggegooid) en gebruik pijltjestoetsen + delete om alles onder het hoofdstukje USB in apparaatbeheer te verwijderen. Ook niet schrikken als je muis niet meteen werkt na de reboot want windows gaat eerst je usb weer installeren en daarna je muis, even geduld dus. ;)
Wat moet ik nou precies doen?

Kan je even een stappenplan maken ;)
Straks doe ik het verkeerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De driver die je enkel onder SP1 kunt installeren is waarschijnlijk simpelweg de USB2.0 driver. Onder XP werkte dat nog niet echt naar behoren zonder servicepacks, daarom waren er nog wel eens extra drivers nodig.
Met SP3 moet je gewoon de chipsetdrivers installeren en dan zou het moeten werken. Werkt het dan niet, test het dan eens met een ander OS (livelinux distro bijv). Het kan immers ook hardware zijn.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Als je de USB devices gaat verwijderen zet dat ook even aan Show hidden devices onder View zodat je ook oude USB aperaaten verwijdert.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1