Ik heb een nieuwe pc in me netwerk opgenomen met daarop Windows XP. Ik heb in totaal 3 pc's, 2 met Windows 7 en nu 1 erbij met Windows XP. Ik kan met de Windows 7 pc's onderling alle shares zien en gebruiken. Ik kan met de Windows 7 pc's ook de shares benaderen op de Windows XP pc.
Wat niet lukt is met de Windows XP pc de Windows 7 shares benaderen. Als ik op de Windows XP pc bij Volledig Netwerk ga kijken, zie ik daar Microsoft Windows-netwerk staan met daaronder weer de werkgroep. De werkgroep is op alle 3 de pc's hetzelfde.
Als ik op de werkgroep klik, zie ik "Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt niet de juiste machtigingen...". Ik krijg op geen enkele manier de Werkgroep benadert vanaf de Windows XP pc. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Wat ik geprobeerd heb:
Wat niet lukt is met de Windows XP pc de Windows 7 shares benaderen. Als ik op de Windows XP pc bij Volledig Netwerk ga kijken, zie ik daar Microsoft Windows-netwerk staan met daaronder weer de werkgroep. De werkgroep is op alle 3 de pc's hetzelfde.
Als ik op de werkgroep klik, zie ik "Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt niet de juiste machtigingen...". Ik krijg op geen enkele manier de Werkgroep benadert vanaf de Windows XP pc. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Wat ik geprobeerd heb:
- Account aangemaakt op de Windows XP pc
- Deze account ook toegevoegd op de Windows 7 pc's bij Machtigingen van de share
- Alle verschillende instellingen bij Geavanceerde instellingen voor delen gebruikt op de Windows 7 pc's
- Pingen onderling lukt wel tussen alle pc's
- Vanaf de Windows XP pc via IP-adres te surfen naar de Windows 7 pc's. Dit werkt niet
- Vanaf de WIndows XP pc via hostname te surfen naar de WIndows 7 pc's. Dit werkt ook niet.
- Referenties beheren vanaf de Windows 7 pc's en daar het IP-adres en user+pass van de Windows XP computer opgegeven, werkt ook niet
- Drivemappings proberen aan te maken met de aangemaatk user, werkt ook niet.
Forever raver!
Specs: Workstation Server