[Excel 2007] Uniek nummer o.b.v. datum en tijd maken? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor m'n werk moet ik een soort serialnumber creëren die we voor bepaalde dingen gaan gebruiken
dit wil ik gaan doen door de datum van de dag en jaar aan elkaar te plakken

dus bijvoorbeeld
vandaag is het 22 - 06 2010 14:36 uur.
hier wil ik bijv. van gaan maken 2206101436 .
Dit moet in excel en het is de bedoeling dat het zo veel mogelijk wordt geautomatiseerd.

via de functie =now of =date() krijg ik netjes de datum + tijd te zien, alleen zitten hier allemaal streepjes en spaties tussen. Nu is dus mijn vraag hoe ik dat allemaal achterelkaar kan krijgen, zonder het telkens handmatig te hoeven typen?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als in A1 de datum en tijd staat:
=DAG(A1)&MAAND(A1)&JAAR(A1)&UUR(A1)&MINUUT(A1)&SECONDE(A1)

Maar =Now etc zijn niet bruikbaar. Die veranderen namelijk als je een dag later het document weer opent. En dat geldt voor iedere automatische actie zonder VBA. (Voor zover ik weet).

Maar als je eenmaal dit hebt kan je natuurlijk met VBA makkelijk een onveranderende versie maken (gewoon de formule overschrijven door het resultaat vd formule). Aangezien VBA in de titel staat neem ik aan dat je dat zelf kunt doen.

Overigens heb ik de titel aangepast, "Excel (VBA) 2007 Vraag" zegt niets over welke vraag dan. Er zijn namelijk wel meer vragen over VBA in Excel langs gekomen :P

Edit: en zie onder

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 22-06-2010 16:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je zelf al gezocht? welke problemen ondervond je bij de gevonden oplossingen?
maw, wat meer eigen inzet is hier toch wel gepast, temeer omdat het een erg eenvoudige vraag betreft.

nu verlang je naar een quick fix die je op dit forum niet gaat krijgen, maar toch nog een tip : neem eens een celopmaak actie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry. het spijt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Ach, spijt of niet, hoofdletters of niet (je shift toets stuk Space?) het antwoord is al gegeven door _heretic_... Lees dus nog eens goed door...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 12:23 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!