Stresstest software voor Lanverbindingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik ben op zoek naar een stuk software wat een switch kan stresstesten. Ik wil de maximale bandbreedte die de switch aankan testen.

Ik zat te denken aan een opstelling : pc <-> switch <-> pc. Zo kan er bijvoorbeeld een ping flood gemaakt worden, echter word je hier niet veel wijzer uit wat betreft gedetailleerde bandbreedte gegevens.

Heeft iemand ervaring met het testen van de bandbreedte van switches en kan mij hierin verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iperf.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
Bedankt! daar kan ik iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
3V3RT schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:03:
Ik ben op zoek naar een stuk software wat een switch kan stresstesten. Ik wil de maximale bandbreedte die de switch aankan testen.

Ik zat te denken aan een opstelling : pc <-> switch <-> pc. Zo kan er bijvoorbeeld een ping flood gemaakt worden, echter word je hier niet veel wijzer uit wat betreft gedetailleerde bandbreedte gegevens.

Heeft iemand ervaring met het testen van de bandbreedte van switches en kan mij hierin verder helpen?
Dan heb je toch alvast evenveen test-PC's als dat je switch poorten heeft ??
Uiteindelijk ga je ervan uit dat elke switch elk van z'n poortjes non-blocking kan switchen.

Met een iperf kan je inderdaad al leuke dingen doen, maar wat jij nodig hebt zijn verschillende test-pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
ik wou de effectieve snelheid testen met de switch.
Heb het dus even getest en het komt er op neer dat ik maar half van de effectieve 100 mbit/s haal met iperf. Met een standaard 3com 10/100 switch kom ik hier ook op uit. Waar ligt deze halvering in bandbreedte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3V3RT schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:06:
Waar ligt deze halvering in bandbreedte aan?
Al eens gekeken met "ifconfig" of op windows "ipconfig" of het Full Duplex is? * heb niet veel verstand van netwerken *

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ifconfig bge0
bge0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
    options=9b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM>
    ether XXX
    inet XXX netmask 0xffffff00 broadcast XXX
    ...
    media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
    status: active

Edit: controleer ook nog even op welke mode iperf staat! 1 kant (half) op of 2 kanten (full) op?!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

3V3RT schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:06:
ik wou de effectieve snelheid testen met de switch.
Heb het dus even getest en het komt er op neer dat ik maar half van de effectieve 100 mbit/s haal met iperf. Met een standaard 3com 10/100 switch kom ik hier ook op uit. Waar ligt deze halvering in bandbreedte aan?
Zal met de pakketgrootte en windowsize (hoeveel bytes voordat ontvanger een ACK moet sturen?) te maken hebben.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

een stresstest doe je door op alle poorten van een switch de maximale hoeveelheid verkeer te sturen naar alle andere poorten op die switch. Dit belast een switch nauwelijks omdat iedere switch wel tussen 2 poorten wirespeed haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
dan moet ik even de term stresstest opnieuw definieren in mijn situatie: ik wil kijken of ik tussen twee pc's met een 10/100base-tx switch een snelheid van 100 mbit/s kan halen. Tot nu haal ik max de helft.
Ik heb full duplex geforceerd maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

als je alleen wilt stresstesten, kan je het beste een paar PC's met hping3 laten afvuren, zodat de lijn volloopt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Pagina: 1