Ik wil met behulp van jQuery één functie maken waarmee ik verschillende dialogs kan openen. Aan de hand van het rel attribuut wordt toegewezen om welke dialog het gaat en welk html getoond moet worden. Met het tonen van het html kom ik in de problemen.
Als ik de code: .html(origineel_emailadres_wijzigen) gebruik dan wordt netjes de var origineel_emailadres_wijzigen met de daarbij horende html ingeladen.
Doe ik html('origineel_'+rel) dan komt er (Als ik op de knop link e-mailadres wijzigen druk) te staan: origineel_emailadres_wijzigen, maar wordt niet de html van de betreffende var ingeladen.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat de html wel ingeladen wordt?
Als ik de code: .html(origineel_emailadres_wijzigen) gebruik dan wordt netjes de var origineel_emailadres_wijzigen met de daarbij horende html ingeladen.
Doe ik html('origineel_'+rel) dan komt er (Als ik op de knop link e-mailadres wijzigen druk) te staan: origineel_emailadres_wijzigen, maar wordt niet de html van de betreffende var ingeladen.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat de html wel ingeladen wordt?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| $(document).ready(function() { // Origineel van form opslaan. var origineel_emailadres_wijzigen = $('#emailadres_wijzigen').html(); var origineel_wachtwoord_wijzigen = $('#wachtwoord_wijzigen').html(); $('.wijzigen').click(function() { // Target form uit rel attribuut halen. rel = $(this).attr('rel'); //alert(origineel_+rel); // Met schone form beginnen. $('#'+rel).html('origineel_'+rel); //$('#'+rel).replaceWith('origineel_'+rel); //$('#'+rel).html({ data: 'origineel_'+rel }); $('#'+rel).dialog({ resizable: false, modal: true, width: 600, position: ['',140], buttons: { "Venster sluiten": function() { $(this).dialog("close"); }, "Verstuur": function() { $('#form_'+rel).ajaxForm({ target: '#output_'+rel }); } } }); }); }); |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <a href="#" class="wijzigen" rel="emailadres_wijzigen">E-mailadres wijzigen</a> <a href="#" class="wijzigen" rel="wachtwoord_wijzigen">Wachtwoord wijzigen</a> <div id="emailadres_wijzigen" title="E-mailadres wijzigen" class="dialog"> <form action="post.php" method="post"> <div id="output_emailadres_wijzigen" class="jqm-content"></div> <p>Uw e-mailadres wijzigen</p> </form> </div> <div id="wachtwoord_wijzigen" title="Wachtwoord wijzigen" class="dialog"> <form action="post.php" method="post"> <div id="output_wachtwoord_wijzigen" class="jqm-content"></div> <p>Uw wachtwoord wijzigen</p> </form> </div> |