[Word 2003] Bookmark in Header beschermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik ben een word template aan het aanpassen. We nummeren hier de documenten met een nummertje in de header. Dat nummer wil ik graag in ieder header herhalen en dat doe ik nu met een bookmark en een ref field. Het probleem is alleen dat users die bookmark (of stukjes daaruit, bijvoorbeeld de laatste 3 cijfers van het nummer) steeds deleten bij het aanpassen van het nummer. Ik kan niet alleen de bookmark beschermen tegen editten omdat ie in de header staat en omdat hij wel geëdit moet worden om het nummer aan te passen.
Zijn er andere manieren om naar zo'n nummer te verwijzen? Op een of andere manier lukt het me ook niet om een form field in de header te klussen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IMHO: zet dergelijke velden niet in de tekst zelf maar in de eigenschapen (==>aangepast) van het bestand en verwijs in een veld daar naar toe. Header en footer kunnen dan volledig verboden zijn om aan te passen.

Maar moet je dus wel de users uitleggen dat soort info via de eigenschappen aan te passen - zet dan dus wel de knop toegankelijk in de menu's.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Ja, dat had ik ook al bedacht, maar dat beats the purpose een beetje, want dan kan ik de users net zo makkelijk uitleggen dat ze het na elke section break weer zelf even in de header mogen intypen, want dat kunnen ze tenminste wel onthouden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef