Lange tijd heb ik sql joins weten te omzeilen. Liever maakte ik 2 aparte queries om een bepaalt resultaat op te halen. De volgende situatie vraagt denk ik toch om een join query. Na een tijdje te gestoeid te hebben zonder rusultaat wil ik jullie hulp vragen.
Het gaat om een lijst van personen die zich geabonneerd hebben op een bepaalde rubriek. Deze lijst haal ik nu op met 2 aparte queries. Nadeel hiervan is dat ik niet kan sorteren op naam.
Dit is mijn huidige code
Wat ik geprobeerd heb (via w3schools.com en google en een paar uur resultaatloos queries proberen) om een querie te maken die de naam gesorteerd ophaalt.
Het gaat om een lijst van personen die zich geabonneerd hebben op een bepaalde rubriek. Deze lijst haal ik nu op met 2 aparte queries. Nadeel hiervan is dat ik niet kan sorteren op naam.
Dit is mijn huidige code
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| '****************************************************************************** ' Haal de RubriekId uit de link '****************************************************************************** RubriekId = ""&Request ("RubriekId") '****************************************************************************** ' Haal de gebruikers op welke zich geabboneerd hebben. '****************************************************************************** MailRubriekQuery = "SELECT * FROM MailRubriek WHERE RubriekId = "&RubriekId&" AND Mail = 'aan'" Set objRsMailRubriekQuery = Conn.Execute(MailRubriekQuery) Do Until objRsMailRubriekQuery.EOF VarUserId = objRsMailRubriekQuery("UserId") GetUsernameQuery = "SELECT * FROM tblUsers WHERE UserID = "&VarUserID&"" Set objRsGetUsernameQuery = Conn.Execute(GetUsernameQuery) %> <tr> <td><font size="1"><%Response.Write (objRsGetUsernameQuery("name"))%></font></td> <td><font size="1"><%Response.Write (objRsGetUsernameQuery("email"))%></font></td> </tr> <% objRsMailRubriekQuery.MoveNext Loop |
Wat ik geprobeerd heb (via w3schools.com en google en een paar uur resultaatloos queries proberen) om een querie te maken die de naam gesorteerd ophaalt.