telefooncentrale oplossing (advies)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Hallo,

Ik ben op zoek naar telefonie oplossing, waarbij ik zelf de bomen door het bos niet meer zie. Heeft iemand goed advies?

Het gaat om een startende kleine onderneming die bereikbaar moet zijn voor meerdere klanten/bedrijven.
Al hun binnenkomende gesprekken worden doorgestuurd naar ons, en we moeten hier weten van te voren van welk bedrijf er wordt gebeld voordat er opgenomen wordt hier.
Kan dit aan de hand van nummerherkenning gedaan worden, of zijn aparate telefoonnummers voor elk bedrijf een betere optie? Of is er nog een andere optie?
Voor de rest moet er in ieder geval een wachtrij zijn. Heb je hier meerdere lijnen voor nodig (lees meedere telnummers)? Of kan je met 1 tellijn/telnummer en wachtrij al bijvoorbeeld 1 iemand te woord staan en 4 mensen in de wachtrij zetten, of krijgen ze dan al in gesprek toon?

Startup-kosten moeten zo laag mogelijk gehouden (geen dure centrales etc). We zitten zelf aan (managed) voip te denken over onze huidige internetverbinding.

Alvast bedankt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Managed voice kan idd, je bespaart je de investering van een centrale.
Wel moet je de kosten in de gaten houden tov een eigen centrale, bij MV heb je immers maandelijkse terugkerende kosten, en ergens zit een omslagpunt tov een eigen centrale

Meerdere inkomende nrs enz kan natuurlijk prima, op het display wordt gewoon aangegeven dan voor welk bedrijf de oproep is zodat je 'juist' kunt opnemen.

Over je bestaande internetverbinding kan wel... alleen is eea wel afhankelijk van de verbinding. Bij een ADSL lijntje hoef je natuurlijk niet 10+ gesprekken te willen voeren ;)
Verder is een 2e lijn als backup, QoS en een goede router wel essentieel.

Heb je uberhaupt al eens bij een partij geinformeerd naar de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Op dit moment hebben we contact gelegd met meerdere bedrijven voor oplossing/offertes.
Maar ik was vooral benieuwd naar 'nog' andere oplossingen die zulke bedrijven mij niet voorleggen omdat ze dat misschien niet zelf leveren.

Kan je ook een wachtrij creeren met 1 enkele lijn/telnummer, inkomende gesprekken worden geparkeerd in de wachtrij/centrale, betekend dit dat je dan op 1 enkele lijn/nummer meerdere gesprekken kan ontvangen (uiteraard beantwoord je er 1, en de rest staat geparkeerd'. Of heb je hiervoor meerdere lijnen nodig?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Spam :w

[ Voor 96% gewijzigd door zeef op 01-07-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedMe
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-10-2021
Modbreak:Spam.

[ Voor 92% gewijzigd door IEF op 07-11-2010 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zou kunnen denken aan een Asterisk oplossing, werkt oa met sip/iax en eventueel met ISDN kaarten.

Blijf je wel zitten met het feit dat meerdere gesprekken over een ADSL verbinding niet handig is. Waar je met SIP op moet rekenen is dat je ongeveer 128KB aan up en downstream kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:41

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Je kan ook kijken naar swyx .Maar ik begrijp dat het een externe receptie betreft . Je kan uiteraard contact opnemen we hebben er al een paar oplossingen voor een soortgelijk bedrijf .

1 met een samsung en 2 met swyx.

Ik check dit topic later vandaag nog even ik ooet nu weg maar ben bereid je te helpen met een juiste oplossing

Netwerk Engineer

Pagina: 1