Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik weet niet of dit probleem ook in Nederland speelt, maar ik woon in het buitenland en mijn provider heeft een speciale webpagina die alleen via 3G bereikbaar is. Deze homepage bevat onder andere statistieken over mijn gebruik voor mijn specifieke nummer, dus niet zo heel erg merkwaardig dat ik hier via WiFi niet bij kan, ze kunnen me dan immers niet identificeren. Nou is het probleem dus als volgt, als ik via het WiFi aan het netwerk hang kan ik niet naar die webpagina. Ik moet dan de WiFi uitzetten en dan kan ik via 3G bij de pagina.
En vervolgens moet ik WiFi weer handmatig aanzetten.

Wat ik me afvraag, is het mogenlijk om een bepaalde routing table op te bouwen, zodat alle data richting mijntelefoonisp.net automatisch altijd via 3G gaat en de rest van de data gaat via de default manier (WiFi als WiFi aanwezig is en 3G anders).

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Ik betwijfel het, aangezien Android voor zover ik kan uitmaken 3G (en mobile data in het algemeen) gewoon uitschakelt zolang je over wifi verbonden bent.

• Semyon
Dryhte schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:04:
Android voor zover ik kan uitmaken 3G (en mobile data in het algemeen) gewoon uitschakelt zolang je over wifi verbonden bent.
Dat lijkt me sterk, dan zou je ook geen normale telefoon gesprekken kunnen ontvangen, wat een telefoon behoorlijk nutteloos zou maken.
Just because the Wifi symbol replaces the 3G/E/G symbol does not mean that it's not using 3G/E/G for phone stuff. The transmitter/receiver must remain on enough to answer calls at a minimum.
Blijft mijn originele vraag dus, als het beide aanstaat of ik het verkeer kan laten lopen via de juiste kanalen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Met android routing gateway vind je redelijk hoopgevende posts, zoals http://www.anddev.org/adv...h_android-linux-t155.html

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 22-06-2010 09:24 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

grote kans dat je provider die pagina alleen vanaf hun eigen IP adressen reeks toegankelijk heeft gemaakt....
spoof je ip adres eens zou ik zeggen....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Peluso schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:27:
grote kans dat je provider die pagina alleen vanaf hun eigen IP adressen reeks toegankelijk heeft gemaakt....
Hoe zie je dat precies voor je? Een HTTP GET sturen met een gespoofed IP zal misschien nog wel lukken, maar dan gaat het antwoord natuurlijk ook naar dat IP, wat niet het jouwe is, of in elk geval niet het IP waarop het antwoord binnen had moeten komen om er iets mee te kunnen...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Semyon
Hmmm dit is een tutorial voor een emulator, en het heeft root access nodig en een linux computer, de bedoeling is om je android aan je host computer te linken, dat is niet echt de richting die ik op wil. Verder wordt er wel veel genetwerkt, maar wifi wordt niet van 3G gescheiden. Het lijkt me toch niet helemaal wat ik wil.

Alle resultaten die ik vind "android gateway" zorgen er voor je computer te linken aan je android, maar ik helemaal niks met mijn computer doen, ik wil gewoon alles op de android doen, het enige dat ik wil is de data scheiden.

• Semyon
Peluso schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:27:
Verder identificeren ze mij ook aan de hand van mijn 3G, als ik als een willekeurige internet gebruiker binnen kom, hoe weten ze dan van wie ze de usage-gebruik moeten laten zien?

Verder zet een beetje ISP het natuurlijk allemaal gewoon achter een firewall, behalve dat met een IP spoof niks terug komt, kom je niet eens door een firewall heen... Bovendien hoe kan ik uberhaupt op mijn android mijn IP-spoofen?

[ Voor 20% gewijzigd door Semyon op 22-06-2010 09:38 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

Semyon schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:35:
[...]

Verder identificeren ze mij ook aan de hand van mijn 3G, als ik als een willekeurige internet gebruiker binnen kom, hoe weten ze dan van wie ze de usage-gebruik moeten laten zien?

Verder zet een beetje ISP het natuurlijk allemaal gewoon achter een firewall, behalve dat met een IP spoof niks terug komt, kom je niet eens door een firewall heen... Bovendien hoe kan ik uberhaupt op mijn android mijn IP-spoofen?
ik lever alleen een mogelijk pad om te betreden (hoe het technisch verder opgezet moet worden laat ik aan jou over).... ik heb neit gezegt dat mijn mogelijke oplossing uberhaupt zou werken

wat ik uit jouw woorden (in je FP al) moet concluderen is dat de ISP de usage data dusdanig heeft afgeschermd dat het onmogelijk is om deze data te benaderen vanaf een systeem wat en niet op de eigen 3G verbinding zit en nog eens de userdetails vereist....

Daar kunnen wij niet veel aan doen zonder dat er ergens een stap over een legale drempel wordt gezet, de gateway oplossing is geen oplossing voor jou omdat je neit die richting op wilt.... waar dat mogelijk je enige richting is om voor elkaar te krijgen wat jij wilt...

Ik ga er vanuit dat je zo nu en dan je usage statistieken in de gaten wilt houden zodat je ziet hoeveel je gebruikt hebt zodat je niet over een limiet heen gaat?
Kan je niet iets installeren zoals een call registratie en net usage registratie zodat je dat op je telefoon zelf kan bekijken en daarnaast dus gelijk een controle op je provider door de statistieken naast elkaar te leggen?

zelf gebruik ik voor mn net usage NETCOUNTER
hiermee kan ik zien hoeveel data over mn 3G gaat en hoeveel over WIFI en kan ik ook nog naar CSV exporteren
(niet het antwoord op je vraag zoals je graag wilt zien tho)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Semyon
Peluso schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47:
[...]
ik lever alleen een mogelijk pad om te betreden
Ik waardeer dat je meedenkt maar je optie is zelfs niet eens de richting van een pad. Je doet voorkomen alsof de ISP het heeft afgeschermt en je een technische oplossing biedt, maar het is zelfs technisch niet mogenlijk (je kan technisch geen verkeer terug krijgen van een spoof, nog afgezien van de firewalls en andere problemen, dat is geen afscherming, dat is een technisch probleem)

Ik kan mijn usage wel bekijken door handmatige mijn WiFi uit te zetten elke keer en daarna weer aan, maar dat is vrij onhandig (er zit meer achter dan alleen usage ook andere ongemeterde dingen en opties van mijn ISP)

Om terug te komen op mijn vraag, wat ik wil is alle data naar mijnisp.net via 3G routen (dan gaat het goed) en alle overige domains via de default manier. De isp heeft het al makkelijk gemaakt door het allemaal maar naar een domain te laten lopen. (omdat (alleen) dit domain ongemeterd is kunnen meter oplossingen ook niet)
Omdat data routing in Linux vrij makkelijke is en Android van de linux kernel is afgeleid hoopt ik dat dit niet te ingewikkeld zou zijn, misschien was ik hier in iets te enthousiast.

Wat ik merkwaardig vind is dat ik de eerste (tenminste zo ver ik googlend kan zien) die zoiets wil, je zou zeggen dat op z'n minste alle andere mensen met mijn ISP hetzelfde probleem hebben, en het lijkt me ook niet zo'n heel ongebruikelijke opstelling, of ben ik gewoon lui om niet de WiFi handmatige aan en uit te willen zetten X keer per dag? :)

Pagina: 1